Ford Focus 1.6 TDCI (115 KM) Trend - Kierowca może zająć optymalną pozycję na bardzo wygodnym fotelu. Zagmatwane wzornictwo instrumentów wymaga przyzwyczajenia, podobnie jak schylanie głowy podczas zajmowania miejsc tylnych.
SILNIK Nieduży diesel jest kulturalny i potrafi mocno ciągnąć od niskich obrotów, jednak po wciśnięciu pedału gazu poniżej 2 tys. obr./min trzeba trochę poczekać, aż „rozkręci się” turbina.
ZAWIESZENIE Ford postawił na komfort – Focusa prowadzi się raczej dostojnie niż sportowo, a układ kierowniczy lekko działa. Auto jest natomiast niezwykle wygodne.
KOSZTY Sześć airbagów, ESP, klimatyzacja, radio – Ford ma wszystko, co trzeba. Podczas spokojnej jazdy spalanie jest bardzo niskie.
Opel Astra 1.7 CDTI (110 KM) Enjoy - NADWOZIEBardzo dużo miejsca w kokpicie, dobrze wyprofilowany fotel. Konsola przeładowana przyciskami i pokrętłami, ciasne miejsca tylne, utrudnione wsiadanie na kanapę. Pierwszorzędna jakość wykończenia.
SILNIK Diesel Opla pracuje mniej kulturalnie od swojego „kolegi” z Forda i wykazuje większe zawahanie po mocnym dodaniu gazu na niskich obrotach. Ogólnie to mniej zrywna jednostka napędowa.
ZAWIESZENIE Astra jest sztywniej zawieszona od Focusa, ale z powodu układu kierowniczego przekazującego umiarkowaną informację zwrotną nie prowadzi się dynamiczniej. Niższy komfort jazdy.
KOSZTY Wyposażenie pozwala Oplowi stanąć do boju z Fordem, ale spalanie jest nieco wyższe.