Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Dla tych co lubią się wyróżniać

Dla tych co lubią się wyróżniać

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Potrzebujesz praktycznego auta, a jednocześnie chciałbyś, by wyróżniało się w tłumie pojazdów? Kia Soul drugiej generacji to propozycja skierowana do Ciebie!

Kia Rio 1.6 GDI (8)
Zobacz galerię (9)
Auto Świat / ACZ
Kia Rio 1.6 GDI (8)

Kia Soul – Wyróżnia się na ulicy

Pudełkowate auta nie zachwycają wyglądem, ale w przypadku Soula kanciaste nadwozie okazuje się akurat atutem. Wszystko za sprawą oryginalnych dodatków, takich jak: duże pionowe światła tylne wykonane w technice LED, potężne dwukolorowe zderzaki wyposażone w okrągłe lampy ozdobione dużą ilością chromu, a także biały dach, który idealnie kontrastuje z niebieskim lakierem, jakim pokryto większą część nadwozia (dopłata 3000 zł). Wygląd auta i jego wyposażenie to kwestia gustu, ale każdy z pewnością doceni praktyczne wnętrze.

Kia Soul – Oryginalnie, ale i praktycznie

W tej dziedzinie stylowej Kii prawie niczego nie brakuje. W obu rzędach siedzeń bez trudu zmieszczą się wysocy pasażerowie, tyle że wyjazdy w dalekie trasy proponujemy raczej czwórce, a nie piątce dorosłych. W bagażniku (354 l) zmieścicie weekendowe zakupy, ale już z pomieszczeniem wakacyjnych bagaży może być problem. Konkurencyjne SX4 S-Cross ma kufer większy o 76 l.

Kia Soul – Benzyniak tylko poprawny

Pod maską testowanego auta pracował wolnossący benzyniak 1.6 GDI. Dynamiczny start spod świateł nie jest problemem (0-100 km/h w 11 s), gorzej, gdy zechcecie Soulem wyprzedzać. Wówczas konieczna będzie redukcja, bo silnik na niskich obrotach słabo reaguje na gaz.

Z kolei korzystanie z wysokich obrotów wiąże się z nadmiernym hałasem i podwyższonym zużyciem paliwa. W trasie spalanie wynosiło 7,3 l/100 km, w mieście – prawie 10 l/100 km!

Kia Soul – Ciszej i bardziej komfortowo

W nowym Soulu producent zastosował bardziej miękkie nastawy (podwozie pochodzi z aktualnego cee’da). Auto ponadto przyjemniej się prowadzi na zakrętach i jest stabilniejsze przy dużych prędkościach.

Kia Soul –Plusy:

Oryginalna stylistyka, dobre prowadzenie, przestronne i funkcjonalne wnętrze, bogate wyposażenie (XL).

Kia Soul – Minusy:

Słaba elastyczność, wysokie spalanie, głośna praca silnika, wysoka cena zakupu, skromny kufer.

Silnik-typ/cylindry/zaworybenz. R4/16
Pojemność1591
Moc. maks.132/6300 KM/obr./min
Moment161/4850 Nm/obr./min
Poj. bagażnika354/1367 l
Zbiornik paliwa54 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 4140/1800/1593 mm
Przysp. 0-100 km/h11,0 s
Napędman. 6/przedni
Prędkość maks.185 km/h
Średnie spalanie fabr.6,8 l/100 km
Cena (XL) 74 900 zł

Kia Soul – Podsumowanie:

Soul II zrobił duże postępy w stosunku do poprzednika. Największe odczuwa się w prowadzeniu: jest ciszej i bardziej precyzyjnie. Auto ma oryginalną stylistykę i lepsze materiały. Niestety, silnik 1.6 nie zachwyca, a wraz ze wzrostem jakości podniesiono też cenę!

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy:KiaNoweTestySUVKia Soul
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków