Auto Świat Testy Testy nowych samochodów DS 7 Crossback – w stronę premium

Jako odrębna marka DS istnieje dopiero od 2014 r. (wcześniej, od 2009 r., była to linia modelowa Citroëna), ale już doczekało się czterech modeli. Po DS 3, DS 4 (także jako Crossback) oraz DS 5 przyszedł czas na SUV-a – model DS 7 Crossback.

Auto ma nadwozie, którego stylistyka może się podobać. Pomimo podwyższonej karoserii jest to zgrabny pojazd, który nie sprawia wrażenia przysadzistego. Jednocześnie autu trudno zarzucić coś poważnego pod względem praktyczności. W obu rzędach siedzeń jest przestronne, ma wygodne fotele oraz pojemny bagażnik.

Podczas pierwszych jazd sprawdziliśmy, jak spisuje się DS 7 Crossback ze 177-konnym dieslem i doładowanym benzyniakiem 1.6 o mocy 225 KM.

Świetnie wyciszony diesel idealnie pasuje do luksusowego charakteru pojazdu. Pozwala na zrelaksowaną jazdę, a gdy trzeba, po mocnym wciśnięciu pedału gazu nadaje autu dobrą dynamikę. Sprawne zwiększanie prędkości to również zasługa 8-biegowej automatycznej skrzyni. Nie tylko bez ociągania przełącza, lecz także czyni to delikatnie.

Kierowcy, którzy chcą w pełni wykorzystać potencjał pojazdu, powinni podróżować w trybie sportowym. Wówczas zawieszenie się utwardza, układ kierowniczy pracuje z większym oporem (sprawia to trochę sztuczne wrażenie), a skrzynia przełącza przy wyższym poziomie obrotów. Naszym zdaniem tryb normalny lub komfortowy lepiej pasują do tego auta.

DS 7 Crossback – elegancki lub sportowy

Przesiadamy się do wersji benzynowej, ruszamy i czujemy się jak w innym aucie. Wprawdzie materiały wykończeniowe też są tu na wysokim poziomie, jednak o ile w przypadku diesla czuliśmy się jak w luksusowej limuzynie, o tyle w tej wersji DS 7 Crossback zdaje się autem ze sportowymi genami. Jest to zasługa zarówno mocnego benzyniaka, jak i wersji wyposażeniowej Performance Line.

DS 7 Crossback
DS 7 CrossbackDS / DS

Niezależnie od wybranego trybu jazdy zawieszenie okazuje się mniej przyjazne dla miłośników komfortu. Jednak pod tym względem robi się naprawdę źle, gdy wykorzystujemy sportowe nastawy. W tej konfiguracji nieprzyjemne stają się nawet niewielkie nierówności. Nie mamy natomiast zarzutów do dynamiki.

W Polsce auto trafi do sprzedaży w okolicach marca 2018 r. Nieznane są jeszcze szczegóły dotyczące kosztów zakupu. Wiadomo jedynie, że ceny mają się zaczynać od 124 900 zł za podstawowego benzyniaka 1.2 o mocy 130 KM. Radzimy jednak zapomnieć o tej jednostce. Wprawdzie jest to udana konstrukcja, ale do marki premium raczej nie pasuje 3-cylindrowy silnik. W 2019 roku ofertę ma uzupełnić dodatkowo wersja hybrydowa.

DS7 Crossback – nasza opinia

Czy DS będzie premium? Na to pytanie będziemy mogli odpowiedzieć za kilkanaście lat. Jednak już dziś jesteśmy pewni, że DS 7 Crossback to udany model, który polubią kierowcy z nietuzinkowym gustem.

DS 7 Crossback – dane techniczne

Dane producenta1.6 PureTech2.0 HDi
Silnikt.benz. R4t.diesel R4
Pojemność skokowa (cm3)15981997
Moc maksymalna (KM/obr./min)225/5500177/3750
Maks. moment obr. (Nm/obr./min)300/1900400/2000
Napęd/skrzynia biegówprzedni/aut. 8przedni/aut. 8
Długość/szerokość/wysokość (mm)4573/1895/16184573/1895/1618
Rozstaw osi (mm)27382738
Pojemność bagażnika (l)555555
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)8,39,4
Prędkość maksymalna (km/h)236218
Średnie spalanie (l/100 km)5,84,9
Emisja CO2 (g/km)134128
Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Powiązane tematy:TestyNoweDSSUVpremium
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków