Silnik to zmodyfikowana (wymogi homologacyjne) jednostka 599XX. Ma pojemność 6 litrów, 12 cylindrów w układzie V (ustawione pod kątem 65 stopni), potężną moc 670 KM i moment obrotowy 620 Nm. Dzięki tym parametrom i masie własnej 1495 kg Ferrari 599 GTO może pochwalić się też doskonałym stosunkiem masy do mocy – 2,23 kg/KM.
Przyspieszenie do „setki” trwa zaledwie 3,35 s, a prędkość maksymalna przekracza 335 km/h! Do przeniesienia momentu na tylne koła zastosowano 6-biegową przekładnię z bolidu F1, gwarantującą zmianę przełożeń w ciągu 60 ms.
Fundamentalne znaczenie dla osiągów GTO miało innowacyjne podejście inżynierów z Maranello do konstrukcji zawieszenia. Po raz pierwszy w produkcyjnym modelu jego charakterystykę i działanie elektronicznych systemów wspomagających zaprogramowano w taki sposób, by zapewnić maksimum przyczepności i jednoczesnego wyczucia auta, eliminując przy tym jakiekolwiek oznaki nadsterowności.
Zawieszenie „współpracuje” z układami kontroli dynamiki jazdy VDC i trakcji F1-Trac. Druga generacja ceramicznych hamulców Brembo pozwala na zatrzymanie auta z prędkości 100 km/h na dystansie 32,5 m.To bez wątpienia jeden z najbardziej pożądanych samochodów świata zaprojektowany z myślą o wymagających i ceniących sportowe emocje kierowcach, których stać na wydatek blisko 1,3 mln złotych.
Warto pamiętać o tym, że pieniądze są tylko jednym z niezbędnych kryteriów na drodze do stania się właścicielem Ferrari. Włoska marka jest bowiem jedną z nielicznych na świecie firm, które nadal mogą wybierać nabywców swoich produktów.
Zaproszenia do zakupu 599 GTO zostały już zresztą wysłane do pierwszych stałych klientów i nie sądzimy, by zbyt długo wahali się oni z decyzją. W końcu to limitowana edycja 599 sztuk.