- Odświeżony Fiat 500L najbardziej zmienił się we wnętrzu, kabina została równie przestronna, jak w starym modelu – problemem jest jedynie z miejsce nad głowę w drugim rzędzie siedzeń
- Paleta silników pozostała taka sama, na podobnym poziomie pozostały także ceny wersji podstawowych
- Z polskiej oferty wycofano 7-osobową wersję Wagon
- Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu
Choć znalezienie na polskich ulicach Fiata 500L nie należy do zadań łatwych, to jednak Włosi nie mogą narzekać na brak popularności tego modelu. Od 2012 roku z włoskich zakładów wyjechało 430 tys. tych minivanów – to nieźle jak na coraz mniej popularny w Europie segment. Po pięciu latach „rozdęta pięćsetka” doczekała się liftingu. Sprawdzamy, czy i ile na tym zyskała?
Fiat 500L – co nowego
Choć Fiat 500L ma teraz m.in. nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz lampy do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, to jednak zachował charakterystyczną sylwetkę. Nieco dziwaczną, ale z pewnością jedną z bardziej oryginalnych w klasie. Nadal będzie też dostępny w trzech różnych wersjach: Cross (wcześniej nazywał się Trekking) – samochód, który ma być bardziej bojowy dzięki osłonom na zderzakach i zwiększonemu o 25 mm prześwitowi, Urban, czyli produkt stworzony typowo do miasta oraz Wagon (wcześniej znany jako Living), czyli odmiana z wydłużonym o 13 cm nadwoziem, która pomieści aż 7 osób. Niestety, polski importer zrezygnował z tej ostatniej – nie będzie już dostępna w polskich salonach.
Znacznie więcej zmian zaszło we wnętrzu Fiata 500L. Poprawiła się znacznie jakość i spasowanie plastików, nowa jest kierownica, między czytelnymi zegarami – w miejscu pomarańczowego pikselowego wyświetlacza – pojawił się kolorowy ekran TFT o przekątnej 3,5 cala. Teraz system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym obsługuje Android Auto oraz Apple CarPlay. Nowością jest też system automatycznego hamowania przed przeszkodą – działa do 30 km/h.
Zmieniono także pozycję lewarka zmiany biegów (teraz jest on nieco wyżej), pozostawiono bardzo sprytne rozwiązanie w postaci przesuwanej tylnej kanapy, dzięki czemu można w razie potrzeby powiększać pojemność bagażnika. Problemem jest ilość miejsca nad głową w tylnym rzędzie – kanapa jest umieszczona wyżej niż przednie fotele, dzieci to pokochają, ale wyższy dorośli (powyżej 180 cm) w wersji ze szklanym dachem mogą już narzekać na brak miejsca.
Odświeżony Fiat 500L wydaje się jeździć podobnie jak poprzednik. Jest bardziej komfortowy niż 500X, a układ kierowniczy ma typowo miejskie przełożenia – wyjątkowo lekko prowadzi się po zatłoczonych ulicach (funkcja City – mocniejsze wspomaganie), ale nie należy wymagać zbytniej precyzji podczas szybszej jazdy. Za to wszyscy chwalą sobie łatwość wsiadania i wysiadania z Fiata 500L.
Fiata 500L – teraz bardziej spersonalizowany
We wszystkich odmianach Fiata 500L dostępne są liczne pakiety wyposażenia. Każda wersja może zostać dość dowolnie spersonalizowana. Do wyboru mamy pakiety: City, Comfort, Safety, Style i Style Plus. Jak podaje producent, jest aż 1500 możliwości konfiguracji odświeżonej odmiany włoskiego minivana.
Fiat 500L – silniki i cenniki
Za to pod maską bez większych zmian. Nadal w ofercie znajdują się trzy benzyniaki i diesel 1.6/120 KM. Wszystkie silniki są dobrze wyciszone, podczas jazdy autostradowej bardziej przeszkadza szum powietrza i opon, szczególnie w wersji Cross z oponami całorocznymi Goodyear.
Seria silników benzynowych obejmuje jednostki 1.4 16V/95 KM oraz 1.4 16V T-Jet/120 KM. Polscy klienci będą mogli też kupić 120-konnego diesla 1.6 16V MultiJet.
W Polsce cena nowego Fiata 500L rozpoczyna się od 51 900 zł za Fiata 500L 1.4/95KM (Pop), natomiast wersja Cross 1.4/95KM zaczyna się od 61 400 zł. Odmiana Wagon nie jest dostępna na polskim rynku.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo