• Odświeżony Fiat 500L najbardziej zmienił się we wnętrzu, kabina została równie przestronna, jak w starym modelu – problemem jest jedynie z miejsce nad głowę w drugim rzędzie siedzeń
  • Paleta silników pozostała taka sama, na podobnym poziomie pozostały także ceny wersji podstawowych
  • Z polskiej oferty wycofano 7-osobową wersję Wagon

Choć znalezienie na polskich ulicach Fiata 500L nie należy do zadań łatwych, to jednak Włosi nie mogą narzekać na brak popularności tego modelu. Od 2012 roku z włoskich zakładów wyjechało 430 tys. tych minivanów – to nieźle jak na coraz mniej popularny w Europie segment. Po pięciu latach „rozdęta pięćsetka” doczekała się liftingu. Sprawdzamy, czy i ile na tym zyskała?

Fiat 500L – co nowego

Choć Fiat 500L ma teraz m.in. nowe zderzaki z przodu i z tyłu oraz lampy do jazdy dziennej wykonane w technologii LED, to jednak zachował charakterystyczną sylwetkę. Nieco dziwaczną, ale z pewnością jedną z bardziej oryginalnych w klasie. Nadal będzie też dostępny w trzech różnych wersjach: Cross (wcześniej nazywał się Trekking) – samochód, który ma być bardziej bojowy dzięki osłonom na zderzakach i zwiększonemu o 25 mm prześwitowi, Urban, czyli produkt stworzony typowo do miasta oraz Wagon (wcześniej znany jako Living), czyli odmiana z wydłużonym o 13 cm nadwoziem, która pomieści aż 7 osób. Niestety, polski importer zrezygnował z tej ostatniej – nie będzie już dostępna w polskich salonach.

Znacznie więcej zmian zaszło we wnętrzu Fiata 500L. Poprawiła się znacznie jakość i spasowanie plastików, nowa jest kierownica, między czytelnymi zegarami – w miejscu pomarańczowego pikselowego wyświetlacza – pojawił się kolorowy ekran TFT o przekątnej 3,5 cala. Teraz system multimedialny Uconnect z 7-calowym ekranem dotykowym obsługuje Android Auto oraz Apple CarPlay. Nowością jest też system automatycznego hamowania przed przeszkodą – działa do 30 km/h.

Zmieniono także pozycję lewarka zmiany biegów (teraz jest on nieco wyżej), pozostawiono bardzo sprytne rozwiązanie w postaci przesuwanej tylnej kanapy, dzięki czemu można w razie potrzeby powiększać pojemność bagażnika. Problemem jest ilość miejsca nad głową w tylnym rzędzie – kanapa jest umieszczona wyżej niż przednie fotele, dzieci to pokochają, ale wyższy dorośli (powyżej 180 cm) w wersji ze szklanym dachem mogą już narzekać na brak miejsca.

Odświeżony Fiat 500L wydaje się jeździć podobnie jak poprzednik. Jest bardziej komfortowy niż 500X, a układ kierowniczy ma typowo miejskie przełożenia – wyjątkowo lekko prowadzi się po zatłoczonych ulicach (funkcja City – mocniejsze wspomaganie), ale nie należy wymagać zbytniej precyzji podczas szybszej jazdy. Za to wszyscy chwalą sobie łatwość wsiadania i wysiadania z Fiata 500L.

Fiata 500L – teraz bardziej spersonalizowany

We wszystkich odmianach Fiata 500L dostępne są liczne pakiety wyposażenia. Każda wersja może zostać dość dowolnie spersonalizowana. Do wyboru mamy pakiety: City, Comfort, Safety, Style i Style Plus. Jak podaje producent, jest aż 1500 możliwości konfiguracji odświeżonej odmiany włoskiego minivana.

Fiat 500L – silniki i cenniki

Za to pod maską bez większych zmian. Nadal w ofercie znajdują się trzy benzyniaki i diesel 1.6/120 KM. Wszystkie silniki są dobrze wyciszone, podczas jazdy autostradowej bardziej przeszkadza szum powietrza i opon, szczególnie w wersji Cross z oponami całorocznymi Goodyear.

Seria silników benzynowych obejmuje jednostki 1.4 16V/95 KM oraz 1.4 16V T-Jet/120 KM. Polscy klienci będą mogli też kupić 120-konnego diesla 1.6 16V MultiJet.

W Polsce cena nowego Fiata 500L rozpoczyna się od 51 900 zł za Fiata 500L 1.4/95KM (Pop), natomiast wersja Cross 1.4/95KM zaczyna się od 61 400 zł. Odmiana Wagon nie jest dostępna na polskim rynku.