Żadnych prób naśladowania niemieckich wzorców. Sylwetka w kształcie klina oraz szyby zwężające się z tyłu niczym w coupé dodają autu dynamiki i sprawiają, że wróciła nam wiara we włoskich stylistów. We wnętrzu znajdziemy dobre materiały wykończeniowe, wygodne fotele z poprawnym bocznym trzymaniem oraz czytelne wskaźniki o sportowym wzorze. Miejsca na siedzeniach jest sporo, ale pasażerowie drugiego rzędu mogą narzekać na małą przestrzeń na nogi. Nie dość, że konstruktorom udało się zaprojektować auto ładne, to jeszcze funkcjonalne - kompakt Fiata oferuje bagażnik o pojemności aż 400 l. To rekordowa wartość wśród hatchbacków w tej klasie. Oczywiście bagażnik można powiększyć dzięki asymetrycznie dzielonym i składanym tylnym siedzeniom. Gama silnikowa powinna zadowolić każdego kierowcę. Dla spokojnie podróżujących przewidziano 90-konną, benzynową jednostkę 1.4. Ten silnik wystarczy do sprawnego poruszania się w mieście, ale nie można liczyć na wielkie emocje. Do charakteru auta bardziej pasują doładowane silniki o pojemności 1,4 l i mocy 120 lub 150 KM. Włoska specjalność to MultijetDla oszczędnych, a jednocześnie dynamicznie jeżdżących kierowców przewidziano diesle o mocy 120 lub 150 KM. W ich przypadku cieszy jednak przede wszystkim wysoki moment obrotowy zapewniający doskonałą elastyczność. W 90--konnym silniku benzynowym oraz w mocniejszym dieslu wykorzystano 6-biegowe skrzynie, a w 120-konnej jednostce wysokoprężnej 5-biegową. Zawieszenie samochodu zestrojono dość sztywno, ale nie można powiedzieć, żeby było ono zbyt twarde. Dzięki temu pokonywanie zakrętów nie stanowi najmniejszego problemu, a pasażerowie nie są narażeni nadmiernie na odczuwanie nierówności nawierzchni. Ciekawe tylko, jak Bravo będzie się sprawdzało na naszych dziurawych drogach i czy odczucia z jazdy będą podobne. W opanowaniu samochodu pomaga dobrze zestrojony układ kierowniczy - dzięki progresywnemu wspomaganiu przy niedużych prędkościach kierownica kręci się lekko, a przy większych z wyraźnym oporem. Ceny oraz wyposażenie Fiata Bravo poznamy pod koniec marca, a do sprzedaży w Polsce samochód trafi w kwietniu. We Włoszech auto w podstawowym standardzie wykończeniowym i z benzynowym silnikiem 1.4/90 KM kosztuje 14 900 euro. Sądzimy jednak, że w Polsce będzie tańsze.
Fiat Bravo - Włoska ślicznotka
Fiat najwyraźniej wyciągnął wnioski z bolesnej lekcji, jaką dało mu przed laty Stilo. Nowy kompakt jest, jeśli można tak jeszcze powiedzieć, po włosku piękny, a linia boczna jego nadwozia przywodzi na myśl modele sportowe.