• Przy normalnym położeniu siedzeń bagażnik Tipo ma 550 litrów, po ich rozłożeniu – 1650 l
  • Biksenony z LED-ami i czarne aluminiowe felgi sprawiają, że Tipo S-Design bardzo dobrze się prezentuje
  • Cena auta ze 120-konnym dieslem wynosi 94 300 zł (po dodaniu opcji – ponad 103 900 zł)

Fiat Tipo w wersji sedan jest sprzedawany od ponad 3 lat, hatchback i kombi – o kilka miesięcy krócej. W tym czasie auto zyskało uznanie kupujących, bardzo dobrze radzi sobie też w rankingach niezawodności.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - nadwozie

Kombi to, rzecz jasna, najbardziej funkcjonalna odmiana produkowanego w Turcji Tipo. Po podniesieniu siedziska i położeniu oparcia otrzymujemy prawie płaską powierzchnię. Oczywiście, kanapa jest asymetrycznie dzielona. Przestronność na przednich siedzeniach – bez zarzutu. Z tyłu na tle innych kompaktów mamy trochę mniej miejsca na nogi, ale nie można powiedzieć, że jest tam niewygodnie. Plastiki w Tipo S-Design są, siłą rzeczy, takie same, jak w pozostałych odmianach, a więc raczej przeciętnej jakości, za to auto ma skórzano-materiałową tapicerkę i 7-calowy dotykowy ekran do intuicyjnej obsługi m.in. multimediów.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - silnik

Turbodiesel o mocy 120 KM jest – naszym zdaniem – optymalnym napędem Tipo kombi. Ma wszelkie zalety nowoczesnych jednostek wysokoprężnych: niskie spalanie, dobrą elastyczność i dynamikę. Podczas naszych jazd testowych (70 proc. miasto, 30 proc. autostrada) samochód zużył średnio 6,5 l/100 km. Do 120 km/h w kabinie jest nawet cicho. Niestety, przy prędkościach autostradowych we wnętrzu Fiata wyraźnie słychać już jednostkę napędową.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - prowadzenie

Zdziwiło nas dość sprężyste, ale mimo to komfortowe zawieszenie auta. W stosunku do sedana Tipo SW jest bardziej zwartym samochodem i szybsze pokonywanie zakrętów nie powoduje nieprzyjemnych przechyłów karoserii. Nie bez znaczenia jest opcjonalne wyposażenie go w 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami. Precyzja działania układu kierowniczego – poprawna.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - koszty

Nasz testowy egzemplarz miał wszystko, co do Tipo SW można zamówić, m.in.: automatyczną klimatyzację, biksenony, półskórzaną tapicerkę, alufelgi, system multimedialny z nawigacją, aktywny tempomat, kamerę cofania. Niestety, bez opcjonalnego wyposażenia cena auta ze 120-konnym dieslem wynosi 94 300 zł (po dodaniu opcji – ponad 103 900 zł).

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - dane techniczne

Silnik t.diesel/R4/16
Pojemność skokowa (cm3) 1598
Moc maks. (KM/obr./min) 120/3750
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) 320/1750
Napęd/skrzynia biegów przedni/man. 6
Dł./szer./wysokość (mm) 4571/1792/1512
Rozstaw osi (mm) 2638
Maks. dł./szer. bagażnika (mm) 1780/1360
Masa własna/ładowność (kg) 1370/425
Pojemność bagażnika (l) 550-1650
Rozmiar opon  225/40 R 18
Cena wersji S-Design (zł) 94 300
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,8 s
Prędkość maksymalna 200 km/h
Średnie spalanie (wg NEDC) 4,8 l/100 km
Emisja CO2 125 g/km
Teoretyczny zasięg 1041 km

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - to nam się podoba

Bogate wyposażenie standardowe, dobre osiągi, funkcjonalne nadwozie, niskie spalanie.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - to nam się nie podoba

Zbyt wysoki poziom hałasu przy wyższych prędkościach, wysoka cena zakupu.

Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - naszym zdaniem

Jestem wielkim fanem Fiata Tipo – taniego samochodu, który nie udaje, że jest czymś więcej niż średniej wielkości autem rodzinnym z przyzwoitym wyposażeniem i sprawdzonymi silnikami. Odmiana SW w wariancie S-Design bardzo mnie zaskoczyła – Tipo z aktywnym tempomatem? Super! Ale czy ktoś zdecyduje się kupić Fiata Tipo za ponad 100 000 zł?