- Przy normalnym położeniu siedzeń bagażnik Tipo ma 550 litrów, po ich rozłożeniu – 1650 l
- Biksenony z LED-ami i czarne aluminiowe felgi sprawiają, że Tipo S-Design bardzo dobrze się prezentuje
- Cena auta ze 120-konnym dieslem wynosi 94 300 zł (po dodaniu opcji – ponad 103 900 zł)
Fiat Tipo w wersji sedan jest sprzedawany od ponad 3 lat, hatchback i kombi – o kilka miesięcy krócej. W tym czasie auto zyskało uznanie kupujących, bardzo dobrze radzi sobie też w rankingach niezawodności.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - nadwozie
Kombi to, rzecz jasna, najbardziej funkcjonalna odmiana produkowanego w Turcji Tipo. Po podniesieniu siedziska i położeniu oparcia otrzymujemy prawie płaską powierzchnię. Oczywiście, kanapa jest asymetrycznie dzielona. Przestronność na przednich siedzeniach – bez zarzutu. Z tyłu na tle innych kompaktów mamy trochę mniej miejsca na nogi, ale nie można powiedzieć, że jest tam niewygodnie. Plastiki w Tipo S-Design są, siłą rzeczy, takie same, jak w pozostałych odmianach, a więc raczej przeciętnej jakości, za to auto ma skórzano-materiałową tapicerkę i 7-calowy dotykowy ekran do intuicyjnej obsługi m.in. multimediów.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - silnik
Turbodiesel o mocy 120 KM jest – naszym zdaniem – optymalnym napędem Tipo kombi. Ma wszelkie zalety nowoczesnych jednostek wysokoprężnych: niskie spalanie, dobrą elastyczność i dynamikę. Podczas naszych jazd testowych (70 proc. miasto, 30 proc. autostrada) samochód zużył średnio 6,5 l/100 km. Do 120 km/h w kabinie jest nawet cicho. Niestety, przy prędkościach autostradowych we wnętrzu Fiata wyraźnie słychać już jednostkę napędową.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - prowadzenie
Zdziwiło nas dość sprężyste, ale mimo to komfortowe zawieszenie auta. W stosunku do sedana Tipo SW jest bardziej zwartym samochodem i szybsze pokonywanie zakrętów nie powoduje nieprzyjemnych przechyłów karoserii. Nie bez znaczenia jest opcjonalne wyposażenie go w 18-calowe koła z niskoprofilowymi oponami. Precyzja działania układu kierowniczego – poprawna.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - koszty
Nasz testowy egzemplarz miał wszystko, co do Tipo SW można zamówić, m.in.: automatyczną klimatyzację, biksenony, półskórzaną tapicerkę, alufelgi, system multimedialny z nawigacją, aktywny tempomat, kamerę cofania. Niestety, bez opcjonalnego wyposażenia cena auta ze 120-konnym dieslem wynosi 94 300 zł (po dodaniu opcji – ponad 103 900 zł).
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - dane techniczne
Silnik | t.diesel/R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1598 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 120/3750 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 320/1750 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/man. 6 |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4571/1792/1512 |
Rozstaw osi (mm) | 2638 |
Maks. dł./szer. bagażnika (mm) | 1780/1360 |
Masa własna/ładowność (kg) | 1370/425 |
Pojemność bagażnika (l) | 550-1650 |
Rozmiar opon | 225/40 R 18 |
Cena wersji S-Design (zł) | 94 300 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Średnie spalanie (wg NEDC) | 4,8 l/100 km |
Emisja CO2 | 125 g/km |
Teoretyczny zasięg | 1041 km |
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - to nam się podoba
Bogate wyposażenie standardowe, dobre osiągi, funkcjonalne nadwozie, niskie spalanie.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - to nam się nie podoba
Zbyt wysoki poziom hałasu przy wyższych prędkościach, wysoka cena zakupu.
Fiat Tipo SW 1.6 Multijet S-Design - naszym zdaniem
Jestem wielkim fanem Fiata Tipo – taniego samochodu, który nie udaje, że jest czymś więcej niż średniej wielkości autem rodzinnym z przyzwoitym wyposażeniem i sprawdzonymi silnikami. Odmiana SW w wariancie S-Design bardzo mnie zaskoczyła – Tipo z aktywnym tempomatem? Super! Ale czy ktoś zdecyduje się kupić Fiata Tipo za ponad 100 000 zł?