Zespół Ford Perfomance stanął na wysokości zadanie. Z niewielkiego hot hatcha wycisnął jeszcze więcej mocy, co zapewne tylko ucieszy fanów marki. W porównaniu z serią ST, wersja ST 200 oferuje o 20 KM więcej, co daje równe 200 KM. Moment obrotowy sięga 290 Nm.

Wartą wspomnienia zaletą jest brak permanentnego „buczenia” silnika. Niektórzy producenci tworząc usportowione wersje swoich modeli zapominają czasami, że taki samochód będzie również służył do normalnej komunikacji na trasie praca-dom. Codzienna jazda w akompaniamencie „symfonii mocy” wydobywającej się z rury wydechowej (tudzież głośników i membran) może się nie tyle znudzić, co stać się męcząca. W Fordzie Fiesta ST 200 ten charakterystyczny i miły dla uch dźwięk pojawia się dopiero przy mocniejszym naciśnięciu pedału przyspieszenia i podczas jazdy na wyższych obrotach. Odpowiada za to system Sound Symposer, który kieruje dźwięk silnika wprost do kabiny pasażerskiej, aby uczynić sportowe brzmienie jednostki napędowej integralną częścią wrażeń z jazdy,

Przyspieszenie od zera do setki zajmuje nam nie więcej niż 6,7 sekundy. Dwustu konny silnik jest wyraźnie bardziej elastyczny w porównaniu do swojego poprzednika. Fieście nie straszne są też kręte i miejscami absurdalnie wąskie angielskie drogi. Gokartowe właściwości jezdne zostały jeszcze bardziej poprawione, a zmianę kierunku jazdy ułatwia zmodernizowany układ kierowniczy.

Dodatkowo Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.

Samochód została wyposażony w fotele Charcoal Recaro, które trzymają nie tylko dolną część korpusu, ale i całe ciało. Wnętrze ozdabiają wykończenia kontrastującymi srebrnymi nićmi, a uzupełnieniem całości są są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.

Fiesta została również wyposażona w system inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.

ST200 wchodzi na rynek w czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta. Samochód oferuje więcej mocy, więcej zabawy i więcej wrażeń, a "więcej" w przypadku hot hatcha nigdy nie traci na wartości.