Auta zaliczane do klasy minivanów rodzinnych będą pierwszymi modelami stworzonymi zgodnie z nowym kierunkiem stylistycznym koncernu zwanym "kinetic design". Produkcja obydwu zostanie zlokalizowana w fabryce w Genk w Belgii, a do sprzedaży wejdą pod koniec lata 2006 r.Jak przystało na rodzeństwo, nowe auta są do siebie podobne. Widać to zwłaszcza w stylistyce przodu z nisko pochyloną pokrywą silnika, dużymi światłami i charakterystycznym "pyszczkiem" atrapy.
Obydwa prezentują się dynamicznie, choć bardziej agresywne detale otrzymał S-Max. Auta różnią się wymiarami nadwozia. Galaxy ma długość 4820 mm, szerokość 1854 i wysokość 1675 mm, a S-Max odpowiednio: 4768, 1854 i 1607 mm.
Przestrzeń szeroko zamknięta
Bardziej sportowy charakter S-Maxa podkreśla wykończenie wnętrza. Chromowane wstawki umieszczono w kokpicie i drzwiach, a profilowane fotele zapewnią dobre trzymanie boczne podczas szybkiej jazdy na zakrętach. Autem może podróżować nawet 7 osób, ale 2 siedzenia trzeciego rzędu są wyposażeniem opcjonalnym. Dzięki opracowanemu przez Forda systemowi płaskiego składania foteli (32 konfiguracje) wnętrze można łatwo dostosowywać do aktualnych potrzeb. Pojemność bagażnika wynosi od 285 l poprzez 854 l przy wykorzystywaniu dwóch rzędów siedzeń aż do2000 l po złożeniu 5 tylnych foteli. Do dyspozycji jest też 26 różnej wielkości schowków, których łączna pojemność dochodzi do 90 l.Podobny system zastosowano w Galaxy, który na stałe wyposażony jest w 7 foteli. Dzięki większym wymiarom zewnętrznym pojemność bagażnika auta wynosi od 308 do 2325 l. Dodatkowe 110 l zmieści się w 31 schowkach i kieszeniach.
Dobre samopoczucie pasażerom w każdym modelu ma gwarantować klimatyzacja (opcjonalnie automatyczna, dwustrefowa, z możliwością regulacji temperatury dla osób siedzących w tylnychrzędach) i zaawansowany system pokładowej rozrywki. Do wyboru będzie kilka roadioodbiorników z odtwarzaczami kaset lub płyt CD oraz pakiet DVD z dwoma ciekłokrystalicznymi ekranami wbudowanymi w tylną część zagłówków przednich foteli.
Bezpieczeństwo i moc
Standardowym wyposażeniem Galaxy i S-Maxa będzie nowy system HMI (Human Machine Interface) ułatwiający komunikację człowiek-samochód.Pozwala on na prostą, intuicyjną obsługę m.in. nawigacji, radia lub komputera pokładowego przy pomocy przycisków sterujących, umieszczonych w kole kierownicy oraz przekazywanie komunikatów o stanie pojazdu w formie sygnałów dźwiękowych lub informacji pokazywanych na wyświetlaczu w desce rozdzielczej.
O bezpieczeństwo pasażerów zadba rozbudowany, inteligentny system IPS. Składa się on z przednich i bocznych airbagów, kurtyn powietrznych oraz dodatkowej poduszki chroniącej kolana kierowcy podczas zderzeń czołowych. Standardem będą także układy ABS oraz stabilizacji toru jazdy ESP. Opcjonalnie samochody mogą zostać wyposażone w system stałej kontroli amortyzacji CDC, układ wspomagający ruszanie na wzniesieniu (po zwolnieniu hamulca ręcznego auto niestacza się) oraz nowy system monitorowania ciśnienia w ogumieniu.
Oferta jednostek napędowych S-Maxa obejmie 2 silniki benzynowe Duratec: 2.0/145 KM i 2.5 turbo o mocy 220 KM oraz 3 diesle Duratorq TDCi: 1.8/125 KM, 2.0/130 KM z filtrem cząstek stałych i 2.0/140 KM w wersji z filtrem lub bez.Identyczne jednostki z wyjątkiem najmocniejszej benzynowej pojawią się w Galaxy. Ofertę wysokoprężnych wzbogaci natomiast silnik 1.8 TDCi o mocy 100 KM. Obydwa modele mają zapewniać przyjemne podróżowanie: S-Max w sportowym stylu, a Galaxy w komforcie rodzinnej limuzyny.