Ford Ka+ mierzy 3,93 m długości – o 31 cm więcej niż 3-drzwiowy poprzednik i zaledwie o 4 cm mniej niż 5-drzwiowa Fiesta. Oczywiście, pod względem przestrzeni nad głowami, jak i na wysokości ramion widać ogromny postęp w stosunku do poprzedniego Ka.

Miłym dodatkiem jest schowek po lewej stronie deski rozdzielczej, dostępny, gdy otwarte są drzwi kierowcy. Na centralnej konsoli umieszczono aż 4 uchwyty na napoje, a w kieszeniach drzwi po dwa kolejne – najwyraźniej jadący Fordem Ka+ będą odczuwali duże pragnienie…

Deska rozdzielcza Forda Ka+ przypomina tę z Fiesty przed face liftingiem. Instrumenty obsługi są przejrzyste i nie sposób odmówić im rzeczowości. Przyzwyczajenia wymaga natomiast obsługa małych przycisków na centralnym panelu, umieszczonych pod zaledwie 4-calowym wyświetlaczem.

Auto z większą dbałością wybiera nierówności niż poprzednie Ka. Nowego Forda Ka+ zaprojektowano głównie z myślą o rynku brazylijskim, ale będzie produkowany w Indiach. Pod maską znajdzie się 4-cylindrowy motor 1.2 w dwóch wariantach mocy: 70 i 85 KM.

Nie wiadomo jeszcze, czy auto trafi do Polski, bo od Fiesty dzieli je mała przestrzeń. W Niemczech Ka+ ma kosztować od 9990 euro (czyli ok. 43 000 zł). Najtańsza Fiesta ma u nas cenę 45 300 zł, ale bez uwzględnienia promocji. W wyposażeniu Ka+ brakuje najnowszych asystentów wspomagających kierowcę – musi wystarczyć pomocnik wjazdu na wzniesienie.

Ford Ka+ – to nam się podoba

Proste auto, bez zadęcia na bycie najnowocześniejszym samochodem w klasie – bez silników turbo, asystentów jazdy i multimediów.

Ford Ka+ – to nam się nie podoba

Cena. Jeśli auto trafi do nas, będzie musiało kosztować znacznie mniej od Fiesty. Biorąc pod uwagę koszty transportu z Indii, może być ciężko.

Ford Ka+ – dane techniczne

Silnik-typ/cylindry benz./R4
Pojemność 1198
Moc maksymalna 85 KM
Moment obrotowy 112 Nm
Pojemność bagażnika 270-849 l
Zbiornik paliwa 42 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 3929/1695/1521 mm
Przysp. 0-100 km/h 13,3 s
Skrzynia/napęd man. 5/przedni
Prędkość maksymalna 169 km/h
Średnie spalanie fabryczne 5,0 l/100 km
Emisja CO2 114 g/km