Ford Ka+ mierzy 3,93 m długości – o 31 cm więcej niż 3-drzwiowy poprzednik i zaledwie o 4 cm mniej niż 5-drzwiowa Fiesta. Oczywiście, pod względem przestrzeni nad głowami, jak i na wysokości ramion widać ogromny postęp w stosunku do poprzedniego Ka.
Miłym dodatkiem jest schowek po lewej stronie deski rozdzielczej, dostępny, gdy otwarte są drzwi kierowcy. Na centralnej konsoli umieszczono aż 4 uchwyty na napoje, a w kieszeniach drzwi po dwa kolejne – najwyraźniej jadący Fordem Ka+ będą odczuwali duże pragnienie…
Deska rozdzielcza Forda Ka+ przypomina tę z Fiesty przed face liftingiem. Instrumenty obsługi są przejrzyste i nie sposób odmówić im rzeczowości. Przyzwyczajenia wymaga natomiast obsługa małych przycisków na centralnym panelu, umieszczonych pod zaledwie 4-calowym wyświetlaczem.
Auto z większą dbałością wybiera nierówności niż poprzednie Ka. Nowego Forda Ka+ zaprojektowano głównie z myślą o rynku brazylijskim, ale będzie produkowany w Indiach. Pod maską znajdzie się 4-cylindrowy motor 1.2 w dwóch wariantach mocy: 70 i 85 KM.
Nie wiadomo jeszcze, czy auto trafi do Polski, bo od Fiesty dzieli je mała przestrzeń. W Niemczech Ka+ ma kosztować od 9990 euro (czyli ok. 43 000 zł). Najtańsza Fiesta ma u nas cenę 45 300 zł, ale bez uwzględnienia promocji. W wyposażeniu Ka+ brakuje najnowszych asystentów wspomagających kierowcę – musi wystarczyć pomocnik wjazdu na wzniesienie.
Ford Ka+ – to nam się podoba
Proste auto, bez zadęcia na bycie najnowocześniejszym samochodem w klasie – bez silników turbo, asystentów jazdy i multimediów.
Ford Ka+ – to nam się nie podoba
Cena. Jeśli auto trafi do nas, będzie musiało kosztować znacznie mniej od Fiesty. Biorąc pod uwagę koszty transportu z Indii, może być ciężko.
Ford Ka+ – dane techniczne
Silnik-typ/cylindry | benz./R4 |
Pojemność | 1198 |
Moc maksymalna | 85 KM |
Moment obrotowy | 112 Nm |
Pojemność bagażnika | 270-849 l |
Zbiornik paliwa | 42 l |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 3929/1695/1521 mm |
Przysp. 0-100 km/h | 13,3 s |
Skrzynia/napęd | man. 5/przedni |
Prędkość maksymalna | 169 km/h |
Średnie spalanie fabryczne | 5,0 l/100 km |
Emisja CO2 | 114 g/km |
Galeria zdjęć
Losy Forda Ka+ w Polsce nie są jeszcze przesądzone – ze względu na cenę nie wiadomo, czy auto w ogóle do nas trafi
Deska rozdzielcza, poza zegarami, jest bardzo podobna do kokpitu Fiesty
Dodatkowa, niewielka skrytka znalazła się z boku deski rozdzielczej
Bagażnik o pojemności 270-849 l jest wystarczający jak na miejskie auto
Ford Ka miał 3-drzwiowe nadwozie, natomiast Ka+ to 5-drzwiowy maluch
Jak zwykle w Fordzie – easy fuel, czyli łatwy dostęp do wlewu paliwa
Wysokie osoby mogą narzekać na brak przestrzeni z tyłu