Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Ford Kuga po face liftingu

Ford Kuga po face liftingu

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Najnowsza odsłona kompaktowego SUV-a Forda ma teraz atrakcyjniejszy wygląd, a w palecie silników pojawiły się dwie oszczędne jednostki 1.5. Zmodernizowany Ford Kuga jest już dostępny w salonach marki

Ford KugaFord / Ford

Modyfikacje Forda Kugi widać głównie w pasie przednim z powiększonym grillem, nowymi reflektorami z LED-ami do jazdy dziennej i światłami przeciwmgielnymi. Świeżą grafikę zyskały również tylne lampy. Nowością jest też wprowadzenie do oferty odmiany ze sportowym pakietem stylistycznym ST Line oraz luksusowej wersji Vignale, w której poza kompletnym niemal wyposażeniem klient dostaje dostęp do wachlarza dodatkowych usług, w tym całodobowej obsługi klienta.

We wnętrzu drobnym modyfikacjom poddano kokpit Forda Kugi, choć tak naprawdę główna zmiana dotyczy multimediów z powiększonym ekranem dotykowym i opcjonalnym systemem Ford SYNC 3, który zapewnia teraz bardziej intuicyjną obsługę, a co ważne, można nim sterować komendami głosowymi wydawanymi po polsku.

Jedyne zastrzeżenie budzi to, że ekran umieszczono dość głęboko w desce rozdzielczej i żeby swobodnie do niego sięgnąć dłonią, należy odchylić się z fotela. Obsługa głosowa jest za to bajecznie łatwa – po wciśnięciu przycisku na kierownicy wystarczy podać np. adres lub samo hasło w stylu: „stacja benzynowa”, by nawigacja po chwili wskazała właściwy kierunek jazdy. Sprytne.

Ford zaktualizował też systemy dbające o komfort i bezpieczeństwo na pokładzie. Już w bazowej wersji standard obejmuje m.in. ESP z układem poprawiającym stabilność na zakrętach, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach czy układ monitorowania ciśnienia w oponach.

W ramach opcji są dostępne: Active City Stop (800 zł), zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, aktywny do maks. 50 km/h, asystent parkowania Active Park Assist za 2000 zł, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach BLIS, z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony Cross Traffic Alert za 2350 zł czy rozbudowany system wspomagający utrzymanie pasa ruchu za 3400 zł.

Ford Kuga ma silniki o mocy od 120 do 182 KM

Paleta silników została wzbogacona o 120-konną jednostkę benzynową 1.5 oraz diesla o tej samej pojemności i mocy. Dostępne są one tylko z napędem na przednią oś. Ofertę uzupełniają stosowane dotychczas wersje benzynowe 1.5 w wariantach 150 i 182 KM oraz diesle 2.0/150 i 180 KM (trzy ostatnie także w odmianach 4x4).

Kuga zachowała wyróżniające ją zalety, tj. bezpośredni układ kierowniczy i sportowo-komfortową charakterystykę zawieszenia. Ceny modelu zaczynają się od 97 950 zł, a wersji Vignale – od 134 200 zł.

Ford Kuga – dane techniczne

Silnik t.diesel R4
Pojemność 1997 cm3
Łączna moc układu 180 KM/3500 obr./min
Maks. moment obr. 400 Nm/2000 obr./min
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6b
Dł./szer./wys. 4535/1856/1701 mm
Poj. bagażnika 456-1653 l
Masa własna 1716 kg
Prędkość maks. 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,0 s
Średnie spalanie 5,2 l/100 km
Emisja CO2 134 g/km
Cena 169 950 zł

Ford Kuga – nasza opinia

Face lifting Kugi pomoże jej utrzymać konkurencyjność, ale Ford musi pamiętać, że zupełnie nowi i groźni rywale w segmencie, tacy jak Seat Ateca, Kia Sportage czy Renault Kadjar, startują z niższego pułapu cenowego.

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków