Modyfikacje Forda Kugi widać głównie w pasie przednim z powiększonym grillem, nowymi reflektorami z LED-ami do jazdy dziennej i światłami przeciwmgielnymi. Świeżą grafikę zyskały również tylne lampy. Nowością jest też wprowadzenie do oferty odmiany ze sportowym pakietem stylistycznym ST Line oraz luksusowej wersji Vignale, w której poza kompletnym niemal wyposażeniem klient dostaje dostęp do wachlarza dodatkowych usług, w tym całodobowej obsługi klienta.
We wnętrzu drobnym modyfikacjom poddano kokpit Forda Kugi, choć tak naprawdę główna zmiana dotyczy multimediów z powiększonym ekranem dotykowym i opcjonalnym systemem Ford SYNC 3, który zapewnia teraz bardziej intuicyjną obsługę, a co ważne, można nim sterować komendami głosowymi wydawanymi po polsku.
Jedyne zastrzeżenie budzi to, że ekran umieszczono dość głęboko w desce rozdzielczej i żeby swobodnie do niego sięgnąć dłonią, należy odchylić się z fotela. Obsługa głosowa jest za to bajecznie łatwa – po wciśnięciu przycisku na kierownicy wystarczy podać np. adres lub samo hasło w stylu: „stacja benzynowa”, by nawigacja po chwili wskazała właściwy kierunek jazdy. Sprytne.
Ford zaktualizował też systemy dbające o komfort i bezpieczeństwo na pokładzie. Już w bazowej wersji standard obejmuje m.in. ESP z układem poprawiającym stabilność na zakrętach, system ułatwiający ruszanie na wzniesieniach czy układ monitorowania ciśnienia w oponach.
W ramach opcji są dostępne: Active City Stop (800 zł), zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach, aktywny do maks. 50 km/h, asystent parkowania Active Park Assist za 2000 zł, system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach BLIS, z funkcją ostrzegania o pojazdach nadjeżdżających z prawej lub lewej strony Cross Traffic Alert za 2350 zł czy rozbudowany system wspomagający utrzymanie pasa ruchu za 3400 zł.
Ford Kuga ma silniki o mocy od 120 do 182 KM
Paleta silników została wzbogacona o 120-konną jednostkę benzynową 1.5 oraz diesla o tej samej pojemności i mocy. Dostępne są one tylko z napędem na przednią oś. Ofertę uzupełniają stosowane dotychczas wersje benzynowe 1.5 w wariantach 150 i 182 KM oraz diesle 2.0/150 i 180 KM (trzy ostatnie także w odmianach 4x4).
Kuga zachowała wyróżniające ją zalety, tj. bezpośredni układ kierowniczy i sportowo-komfortową charakterystykę zawieszenia. Ceny modelu zaczynają się od 97 950 zł, a wersji Vignale – od 134 200 zł.
Ford Kuga – dane techniczne
Silnik | t.diesel R4 |
Pojemność | 1997 cm3 |
Łączna moc układu | 180 KM/3500 obr./min |
Maks. moment obr. | 400 Nm/2000 obr./min |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut. 6b |
Dł./szer./wys. | 4535/1856/1701 mm |
Poj. bagażnika | 456-1653 l |
Masa własna | 1716 kg |
Prędkość maks. | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,0 s |
Średnie spalanie | 5,2 l/100 km |
Emisja CO2 | 134 g/km |
Cena | 169 950 zł |
Ford Kuga – nasza opinia
Face lifting Kugi pomoże jej utrzymać konkurencyjność, ale Ford musi pamiętać, że zupełnie nowi i groźni rywale w segmencie, tacy jak Seat Ateca, Kia Sportage czy Renault Kadjar, startują z niższego pułapu cenowego.
Galeria zdjęć
Zmienione lampy z tyłu wyróżniają odświeżoną generację Kugi
Automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa jest dostępna z dieslami 2.0/150 i 180 KM
Na tylnej kanapie wygospodarowano sporo miejsca
Walory użytkowe modelu nie zmieniły się – nadal to funkcjonalne auto rodzinne. Ford położył za to nacisk na nowocześniejsze wyposażenie
We wnętrzu główna zmiana dotyczy multimediów z powiększonym ekranem dotykowym i opcjonalnym systemem Ford SYNC 3, który zapewnia teraz bardziej intuicyjną obsługę, a co ważne, można nim sterować komendami głosowymi wydawanymi po polsku
Luksusowa wersja Vignale jest adresowana do najbardziej wymagających klientów
Ford Kuga drugiej generacji trafił na rynek w 2013 r.