Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Za nami trzy miesiące testowania Pumy z trzycylindrowym benzyniakiem o mocy 155 KM. Przez ten czas mieliśmy okazję dokładniej przyjrzeć się małemu crossoverowi Forda. Sprawdźmy zatem, co dziennikarzom przypadło do gustu, a co nie?

Ford Puma 1.0 EcoBoost 2021 II generacja
Zobacz galerię (17)
Auto Świat / Igot Kohutnicki
Ford Puma 1.0 EcoBoost 2021 II generacja
  • Użytkownicy chwalili niskie spalanie, występujące tylko podczas delikatnej jazdy
  • Zawieszenie, układ kierowniczy i osiągi to także często powtarzane zalety Pumy
  • Poważnych awarii póki co nie było. Pojawiły się trzaski w drzwiach, zacięła się szyba
  • Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Piotra Wróbla

Do zalet Pumy zaliczam prowadzenie, głównie za sprawą świetnego zawieszenia (wśród małych crossoverów to absolutny top, jeśli chodzi o zachowanie w zakrętach) i szybkiego w reakcjach układu kierowniczego. EcoBoost sprawnie reaguje na gaz, jest dość żwawy. Także za sprawą układu MHEV. Podczas spokojnej jazdy w trasie (drogi krajowe) auto jest oszczędne (nawet 5 l/100 km). Podoba mi się też nagłośnienie B&O i duży kufer z funkcjonalnym schowkiem. Po ok. 11 tys. km pojawiły się ciche trzaski (drzwi kierowcy).

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Krzysztofa Grabka

Niewielkiej pojemności (1.0), za to wysokiej mocy (155 KM) trzycylindrowiec dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i w trasie – nawet z kompletem osób i bagaży. Jego dźwięk bywa jednak drażniący, a miejskie spalanie potrafi niemiło zaskoczyć – nawet 10 l/100 km podczas dynamicznej jazdy. We wnętrzu podobają mi się sportowe dodatki oraz dziecinnie prosty w obsłudze system multimedialny. Mimo nadmuchanej karoserii z tyłu jest ciasno (wąsko), a funkcjonalny schowek MegaBox wyklucza posiadanie koła zapasowego.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Andrzeja Jedynaka

Oryginalna stylistyka, mocny silnik i dopracowane podwozie sprawiają, że Puma jest ciekawą propozycją wśród crossoverów klasy B. Auto oferuje dobrą dynamikę (zwłaszcza w trybie Sport) i potrafi być oszczędne (najlepszy wynik w trasie to 4,6 l/100 km). Imponuje liczba i sposób działania systemów asystujących, a tryb Off-road realnie ułatwia jazdę po gruntowych drogach. Mimo dodatków ST Line mam ogólne kiepskie wrażenie jakości – materiały są słabe, a wnętrze niezbyt wyciszone (co przeszkadza głównie w trasie).

Ford Puma 2021 II generacja – wymiary
Ford Puma 2021 II generacja – wymiaryŻródło: Auto Świat

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Marcina Matusa

Miło zaskakuje spalanie w trasie: do prędkości 100 km/h Puma zużywała do 5,5 l/100 km, a przy ekojeździe – nawet poniżej piątki. Na autostradzie jest już nieco gorzej – przygotujcie się na wartości rzędu 8-9 l/100 km. Raz szyba kierowcy nie chciała się domknąć (po dłuższym przytrzymaniu przycisku wszystko wróciło do normy), raz nawigacja wyprowadziła mnie w pole. To jednak drobiazgi. Generalnie auto robi dobre wrażenie. Zawieszenie, układ kierowniczy, osiągi – wszystko to daje poczucie zwartego, zwinnego i całkiem dynamicznego miejskiego crossovera.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – multimedia okiem red. Tomasza Okurowskiego

W radiu Ford SYNC podoba mi się proste menu. Cenię je także za podział ekranu (pół na mapę nawigacji, a pozostałe pół na menu telefonu i informacje RDS). Nagłośnienie B&O gra żywiołowo, soczyście, dynamicznie i przestrzennie. Dobrze, że nie oszczędzono i dodano głośnik centralny. Baza adresowa dostawcy map (Here) pozostawia nieco do życzenia.

Wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h3,0 s
0-100 km/h9,0 s
0-130 km/h13,8 s
Elastyczność 60-100 km/h7,3/10,0 s (4./5. bieg)
80-120 km/h10,4/13,5 s (5./6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność1288/472 kg
Rozdział masy (przód/tył)60/40 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo)10,9/11,0 m
Hamow. ze 100 km/h zimne36,2 m
gorące 36,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h58 dB (A)
przy 100 km/h67 dB (A)
przy 130 km/h69 dB (A)
Zużycie testowe (95 okt.)6,8 l na 100 km
Zasięg rzeczywisty620 km

Dane producenta

Silnik: typ/cylindry/zaworyt.benz./R3/12 + miękka hybr.
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodu
Pojemność skokowa999 cm3
Moc maksymalna155 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy220 Nm/1900-5000 obr./min
Skrzynia biegów/napędman. 6/na koła przednie
0-100 km/h; prędkość maks.9,0 s; 205 km/h
Zużycie wg WLTP (95 okt.)6,1 l na 100 km
Emisja CO2 wg WLTP138 g/km
Pojemność bagażnika/zb. paliwa456*-1161/42 l
Masa przyczepy z hamulcem/bez640/1100 kg
Marka i model opon test. autaContinental EcoContact 6 Q
Rozmiar opon215/50 R 18

*wersje z mild hybrid z początku produkcji miały akumulator w bagażniku, stąd jego pojemność była o 50 l mniejsza (406 l)

Wyposażenie

WersjaST Line z pakietem X
6 airbagów/reflektory LED/tempomatS/S/S
Czarne: dach, słupek A, obudowy lusterek1 760 zł
Sport. obniż./wirtualne zegaryS/S
System multim. SYNC 3 i DAB/2 USBS/S
Podgrzew.: szyba czoł. kierow., fotele p.2 640 zł
Kamera, temp. adapt., czuj. martw. pola5 500 zł
Lakier metalik Solar Silver 2 400 zł
Klima aut., navi z B & O, felgi 18’’, czuj. deszczu, przyciem. szybyS (pakiet X)

Gwarancje/ceny

Cena podst. wersji silnikowej99 750 zł
Gwarancja mech./perforacyjna2 lata, b.o./12 lat
Przeglądyco 30 tys. km lub co 2 lata
Cena testowanego auta112 050 zł
Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski