Współpraca reklamowaTestujemy na paliwach
Auto Świat > Testy > Testy nowych samochodów > Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Ford Puma 1.0 EcoBoost ST Line pod czujnym okiem testujących

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Za nami trzy miesiące testowania Pumy z trzycylindrowym benzyniakiem o mocy 155 KM. Przez ten czas mieliśmy okazję dokładniej przyjrzeć się małemu crossoverowi Forda. Sprawdźmy zatem, co dziennikarzom przypadło do gustu, a co nie?

Ford Puma 1.0 EcoBoost 2021 II generacjaŹródło: Auto Świat / Igot Kohutnicki
  • Użytkownicy chwalili niskie spalanie, występujące tylko podczas delikatnej jazdy
  • Zawieszenie, układ kierowniczy i osiągi to także często powtarzane zalety Pumy
  • Poważnych awarii póki co nie było. Pojawiły się trzaski w drzwiach, zacięła się szyba
  • Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Piotra Wróbla

Do zalet Pumy zaliczam prowadzenie, głównie za sprawą świetnego zawieszenia (wśród małych crossoverów to absolutny top, jeśli chodzi o zachowanie w zakrętach) i szybkiego w reakcjach układu kierowniczego. EcoBoost sprawnie reaguje na gaz, jest dość żwawy. Także za sprawą układu MHEV. Podczas spokojnej jazdy w trasie (drogi krajowe) auto jest oszczędne (nawet 5 l/100 km). Podoba mi się też nagłośnienie B&O i duży kufer z funkcjonalnym schowkiem. Po ok. 11 tys. km pojawiły się ciche trzaski (drzwi kierowcy).

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Krzysztofa Grabka

Niewielkiej pojemności (1.0), za to wysokiej mocy (155 KM) trzycylindrowiec dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i w trasie – nawet z kompletem osób i bagaży. Jego dźwięk bywa jednak drażniący, a miejskie spalanie potrafi niemiło zaskoczyć – nawet 10 l/100 km podczas dynamicznej jazdy. We wnętrzu podobają mi się sportowe dodatki oraz dziecinnie prosty w obsłudze system multimedialny. Mimo nadmuchanej karoserii z tyłu jest ciasno (wąsko), a funkcjonalny schowek MegaBox wyklucza posiadanie koła zapasowego.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Andrzeja Jedynaka

Oryginalna stylistyka, mocny silnik i dopracowane podwozie sprawiają, że Puma jest ciekawą propozycją wśród crossoverów klasy B. Auto oferuje dobrą dynamikę (zwłaszcza w trybie Sport) i potrafi być oszczędne (najlepszy wynik w trasie to 4,6 l/100 km). Imponuje liczba i sposób działania systemów asystujących, a tryb Off-road realnie ułatwia jazdę po gruntowych drogach. Mimo dodatków ST Line mam ogólne kiepskie wrażenie jakości – materiały są słabe, a wnętrze niezbyt wyciszone (co przeszkadza głównie w trasie).

Ford Puma 2021 II generacja – wymiary
Ford Puma 2021 II generacja – wymiaryŹródło: Auto Świat

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Marcina Matusa

Miło zaskakuje spalanie w trasie: do prędkości 100 km/h Puma zużywała do 5,5 l/100 km, a przy ekojeździe – nawet poniżej piątki. Na autostradzie jest już nieco gorzej – przygotujcie się na wartości rzędu 8-9 l/100 km. Raz szyba kierowcy nie chciała się domknąć (po dłuższym przytrzymaniu przycisku wszystko wróciło do normy), raz nawigacja wyprowadziła mnie w pole. To jednak drobiazgi. Generalnie auto robi dobre wrażenie. Zawieszenie, układ kierowniczy, osiągi – wszystko to daje poczucie zwartego, zwinnego i całkiem dynamicznego miejskiego crossovera.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – multimedia okiem red. Tomasza Okurowskiego

W radiu Ford SYNC podoba mi się proste menu. Cenię je także za podział ekranu (pół na mapę nawigacji, a pozostałe pół na menu telefonu i informacje RDS). Nagłośnienie B&O gra żywiołowo, soczyście, dynamicznie i przestrzennie. Dobrze, że nie oszczędzono i dodano głośnik centralny. Baza adresowa dostawcy map (Here) pozostawia nieco do życzenia.

Wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
0-100 km/h 9,0 s
0-130 km/h 13,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,3/10,0 s (4./5. bieg)
80-120 km/h 10,4/13,5 s (5./6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1288/472 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/40 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 10,9/11,0 m
Hamow. ze 100 km/h zimne 36,2 m
gorące 36,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A)
przy 130 km/h 69 dB (A)
Zużycie testowe (95 okt.) 6,8 l na 100 km
Zasięg rzeczywisty 620 km

Dane producenta

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 + miękka hybr.
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 155 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 220 Nm/1900-5000 obr./min
Skrzynia biegów/napęd man. 6/na koła przednie
0-100 km/h; prędkość maks. 9,0 s; 205 km/h
Zużycie wg WLTP (95 okt.) 6,1 l na 100 km
Emisja CO2 wg WLTP 138 g/km
Pojemność bagażnika/zb. paliwa 456*-1161/42 l
Masa przyczepy z hamulcem/bez 640/1100 kg
Marka i model opon test. auta Continental EcoContact 6 Q
Rozmiar opon 215/50 R 18

*wersje z mild hybrid z początku produkcji miały akumulator w bagażniku, stąd jego pojemność była o 50 l mniejsza (406 l)

Wyposażenie

Wersja ST Line z pakietem X
6 airbagów/reflektory LED/tempomat S/S/S
Czarne: dach, słupek A, obudowy lusterek 1 760 zł
Sport. obniż./wirtualne zegary S/S
System multim. SYNC 3 i DAB/2 USB S/S
Podgrzew.: szyba czoł. kierow., fotele p. 2 640 zł
Kamera, temp. adapt., czuj. martw. pola 5 500 zł
Lakier metalik Solar Silver 2 400 zł
Klima aut., navi z B & O, felgi 18’’, czuj. deszczu, przyciem. szyby S (pakiet X)

Gwarancje/ceny

Cena podst. wersji silnikowej 99 750 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata, b.o./12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub co 2 lata
Cena testowanego auta 112 050 zł
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków