• Użytkownicy chwalili niskie spalanie, występujące tylko podczas delikatnej jazdy
  • Zawieszenie, układ kierowniczy i osiągi to także często powtarzane zalety Pumy
  • Poważnych awarii póki co nie było. Pojawiły się trzaski w drzwiach, zacięła się szyba
  • Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Piotra Wróbla

Do zalet Pumy zaliczam prowadzenie, głównie za sprawą świetnego zawieszenia (wśród małych crossoverów to absolutny top, jeśli chodzi o zachowanie w zakrętach) i szybkiego w reakcjach układu kierowniczego. EcoBoost sprawnie reaguje na gaz, jest dość żwawy. Także za sprawą układu MHEV. Podczas spokojnej jazdy w trasie (drogi krajowe) auto jest oszczędne (nawet 5 l/100 km). Podoba mi się też nagłośnienie B&O i duży kufer z funkcjonalnym schowkiem. Po ok. 11 tys. km pojawiły się ciche trzaski (drzwi kierowcy).

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Krzysztofa Grabka

Niewielkiej pojemności (1.0), za to wysokiej mocy (155 KM) trzycylindrowiec dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i w trasie – nawet z kompletem osób i bagaży. Jego dźwięk bywa jednak drażniący, a miejskie spalanie potrafi niemiło zaskoczyć – nawet 10 l/100 km podczas dynamicznej jazdy. We wnętrzu podobają mi się sportowe dodatki oraz dziecinnie prosty w obsłudze system multimedialny. Mimo nadmuchanej karoserii z tyłu jest ciasno (wąsko), a funkcjonalny schowek MegaBox wyklucza posiadanie koła zapasowego.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Andrzeja Jedynaka

Oryginalna stylistyka, mocny silnik i dopracowane podwozie sprawiają, że Puma jest ciekawą propozycją wśród crossoverów klasy B. Auto oferuje dobrą dynamikę (zwłaszcza w trybie Sport) i potrafi być oszczędne (najlepszy wynik w trasie to 4,6 l/100 km). Imponuje liczba i sposób działania systemów asystujących, a tryb Off-road realnie ułatwia jazdę po gruntowych drogach. Mimo dodatków ST Line mam ogólne kiepskie wrażenie jakości – materiały są słabe, a wnętrze niezbyt wyciszone (co przeszkadza głównie w trasie).

Ford Puma 2021 II generacja – wymiary Foto: Auto Świat
Ford Puma 2021 II generacja – wymiary

Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Marcina Matusa

Miło zaskakuje spalanie w trasie: do prędkości 100 km/h Puma zużywała do 5,5 l/100 km, a przy ekojeździe – nawet poniżej piątki. Na autostradzie jest już nieco gorzej – przygotujcie się na wartości rzędu 8-9 l/100 km. Raz szyba kierowcy nie chciała się domknąć (po dłuższym przytrzymaniu przycisku wszystko wróciło do normy), raz nawigacja wyprowadziła mnie w pole. To jednak drobiazgi. Generalnie auto robi dobre wrażenie. Zawieszenie, układ kierowniczy, osiągi – wszystko to daje poczucie zwartego, zwinnego i całkiem dynamicznego miejskiego crossovera.

Ford Puma 1.0 EcoBoost – multimedia okiem red. Tomasza Okurowskiego

W radiu Ford SYNC podoba mi się proste menu. Cenię je także za podział ekranu (pół na mapę nawigacji, a pozostałe pół na menu telefonu i informacje RDS). Nagłośnienie B&O gra żywiołowo, soczyście, dynamicznie i przestrzennie. Dobrze, że nie oszczędzono i dodano głośnik centralny. Baza adresowa dostawcy map (Here) pozostawia nieco do życzenia.

Wyniki testu

Przyspieszenie 0-50 km/h 3,0 s
0-100 km/h 9,0 s
0-130 km/h 13,8 s
Elastyczność 60-100 km/h 7,3/10,0 s (4./5. bieg)
80-120 km/h 10,4/13,5 s (5./6. bieg)
Masa rzeczywista/ładowność 1288/472 kg
Rozdział masy (przód/tył) 60/40 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 10,9/11,0 m
Hamow. ze 100 km/h zimne 36,2 m
gorące 36,0 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 58 dB (A)
przy 100 km/h 67 dB (A)
przy 130 km/h 69 dB (A)
Zużycie testowe (95 okt.) 6,8 l na 100 km
Zasięg rzeczywisty 620 km

Dane producenta

Silnik: typ/cylindry/zawory t.benz./R3/12 + miękka hybr.
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Pojemność skokowa 999 cm3
Moc maksymalna 155 KM/6000 obr./min
Maks. moment obrotowy 220 Nm/1900-5000 obr./min
Skrzynia biegów/napęd man. 6/na koła przednie
0-100 km/h; prędkość maks. 9,0 s; 205 km/h
Zużycie wg WLTP (95 okt.) 6,1 l na 100 km
Emisja CO2 wg WLTP 138 g/km
Pojemność bagażnika/zb. paliwa 456*-1161/42 l
Masa przyczepy z hamulcem/bez 640/1100 kg
Marka i model opon test. auta Continental EcoContact 6 Q
Rozmiar opon 215/50 R 18

*wersje z mild hybrid z początku produkcji miały akumulator w bagażniku, stąd jego pojemność była o 50 l mniejsza (406 l)

Wyposażenie

Wersja ST Line z pakietem X
6 airbagów/reflektory LED/tempomat S/S/S
Czarne: dach, słupek A, obudowy lusterek 1 760 zł
Sport. obniż./wirtualne zegary S/S
System multim. SYNC 3 i DAB/2 USB S/S
Podgrzew.: szyba czoł. kierow., fotele p. 2 640 zł
Kamera, temp. adapt., czuj. martw. pola 5 500 zł
Lakier metalik Solar Silver 2 400 zł
Klima aut., navi z B & O, felgi 18’’, czuj. deszczu, przyciem. szyby S (pakiet X)

Gwarancje/ceny

Cena podst. wersji silnikowej 99 750 zł
Gwarancja mech./perforacyjna 2 lata, b.o./12 lat
Przeglądy co 30 tys. km lub co 2 lata
Cena testowanego auta 112 050 zł