- Użytkownicy chwalili niskie spalanie, występujące tylko podczas delikatnej jazdy
- Zawieszenie, układ kierowniczy i osiągi to także często powtarzane zalety Pumy
- Poważnych awarii póki co nie było. Pojawiły się trzaski w drzwiach, zacięła się szyba
- Więcej takich tematów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl
Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Piotra Wróbla
Do zalet Pumy zaliczam prowadzenie, głównie za sprawą świetnego zawieszenia (wśród małych crossoverów to absolutny top, jeśli chodzi o zachowanie w zakrętach) i szybkiego w reakcjach układu kierowniczego. EcoBoost sprawnie reaguje na gaz, jest dość żwawy. Także za sprawą układu MHEV. Podczas spokojnej jazdy w trasie (drogi krajowe) auto jest oszczędne (nawet 5 l/100 km). Podoba mi się też nagłośnienie B&O i duży kufer z funkcjonalnym schowkiem. Po ok. 11 tys. km pojawiły się ciche trzaski (drzwi kierowcy).
Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Krzysztofa Grabka
Niewielkiej pojemności (1.0), za to wysokiej mocy (155 KM) trzycylindrowiec dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i w trasie – nawet z kompletem osób i bagaży. Jego dźwięk bywa jednak drażniący, a miejskie spalanie potrafi niemiło zaskoczyć – nawet 10 l/100 km podczas dynamicznej jazdy. We wnętrzu podobają mi się sportowe dodatki oraz dziecinnie prosty w obsłudze system multimedialny. Mimo nadmuchanej karoserii z tyłu jest ciasno (wąsko), a funkcjonalny schowek MegaBox wyklucza posiadanie koła zapasowego.
Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Andrzeja Jedynaka
Oryginalna stylistyka, mocny silnik i dopracowane podwozie sprawiają, że Puma jest ciekawą propozycją wśród crossoverów klasy B. Auto oferuje dobrą dynamikę (zwłaszcza w trybie Sport) i potrafi być oszczędne (najlepszy wynik w trasie to 4,6 l/100 km). Imponuje liczba i sposób działania systemów asystujących, a tryb Off-road realnie ułatwia jazdę po gruntowych drogach. Mimo dodatków ST Line mam ogólne kiepskie wrażenie jakości – materiały są słabe, a wnętrze niezbyt wyciszone (co przeszkadza głównie w trasie).
Ford Puma 1.0 EcoBoost – opinia red. Marcina Matusa
Miło zaskakuje spalanie w trasie: do prędkości 100 km/h Puma zużywała do 5,5 l/100 km, a przy ekojeździe – nawet poniżej piątki. Na autostradzie jest już nieco gorzej – przygotujcie się na wartości rzędu 8-9 l/100 km. Raz szyba kierowcy nie chciała się domknąć (po dłuższym przytrzymaniu przycisku wszystko wróciło do normy), raz nawigacja wyprowadziła mnie w pole. To jednak drobiazgi. Generalnie auto robi dobre wrażenie. Zawieszenie, układ kierowniczy, osiągi – wszystko to daje poczucie zwartego, zwinnego i całkiem dynamicznego miejskiego crossovera.
Ford Puma 1.0 EcoBoost – multimedia okiem red. Tomasza Okurowskiego
W radiu Ford SYNC podoba mi się proste menu. Cenię je także za podział ekranu (pół na mapę nawigacji, a pozostałe pół na menu telefonu i informacje RDS). Nagłośnienie B&O gra żywiołowo, soczyście, dynamicznie i przestrzennie. Dobrze, że nie oszczędzono i dodano głośnik centralny. Baza adresowa dostawcy map (Here) pozostawia nieco do życzenia.
Wyniki testu
Przyspieszenie 0-50 km/h | 3,0 s |
0-100 km/h | 9,0 s |
0-130 km/h | 13,8 s |
Elastyczność 60-100 km/h | 7,3/10,0 s (4./5. bieg) |
80-120 km/h | 10,4/13,5 s (5./6. bieg) |
Masa rzeczywista/ładowność | 1288/472 kg |
Rozdział masy (przód/tył) | 60/40 proc. |
Śr. zawracania (lewo/prawo) | 10,9/11,0 m |
Hamow. ze 100 km/h zimne | 36,2 m |
gorące | 36,0 m |
Hałas w kabinie przy 50 km/h | 58 dB (A) |
przy 100 km/h | 67 dB (A) |
przy 130 km/h | 69 dB (A) |
Zużycie testowe (95 okt.) | 6,8 l na 100 km |
Zasięg rzeczywisty | 620 km |
Dane producenta
Silnik: typ/cylindry/zawory | t.benz./R3/12 + miękka hybr. |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Pojemność skokowa | 999 cm3 |
Moc maksymalna | 155 KM/6000 obr./min |
Maks. moment obrotowy | 220 Nm/1900-5000 obr./min |
Skrzynia biegów/napęd | man. 6/na koła przednie |
0-100 km/h; prędkość maks. | 9,0 s; 205 km/h |
Zużycie wg WLTP (95 okt.) | 6,1 l na 100 km |
Emisja CO2 wg WLTP | 138 g/km |
Pojemność bagażnika/zb. paliwa | 456*-1161/42 l |
Masa przyczepy z hamulcem/bez | 640/1100 kg |
Marka i model opon test. auta | Continental EcoContact 6 Q |
Rozmiar opon | 215/50 R 18 |
*wersje z mild hybrid z początku produkcji miały akumulator w bagażniku, stąd jego pojemność była o 50 l mniejsza (406 l)
Wyposażenie
Wersja | ST Line z pakietem X |
6 airbagów/reflektory LED/tempomat | S/S/S |
Czarne: dach, słupek A, obudowy lusterek | 1 760 zł |
Sport. obniż./wirtualne zegary | S/S |
System multim. SYNC 3 i DAB/2 USB | S/S |
Podgrzew.: szyba czoł. kierow., fotele p. | 2 640 zł |
Kamera, temp. adapt., czuj. martw. pola | 5 500 zł |
Lakier metalik Solar Silver | 2 400 zł |
Klima aut., navi z B & O, felgi 18’’, czuj. deszczu, przyciem. szyby | S (pakiet X) |
Gwarancje/ceny
Cena podst. wersji silnikowej | 99 750 zł |
Gwarancja mech./perforacyjna | 2 lata, b.o./12 lat |
Przeglądy | co 30 tys. km lub co 2 lata |
Cena testowanego auta | 112 050 zł |