Ford Transit Plug-in Hybrid ma elektryczny silnik o mocy 126 KM, do którego energia dostarczana jest z litowo-jonowego akumulatora o pojemności 13,6 kWh. Pełne naładowanie baterii z domowego, 230-woltowego gniazdka (10 A) zajmuje 4,3 godz., natomiast przy pomocy szybkiej ładowarki – 2,7 godz. Dodatkowo energia elektryczna jest odzyskiwana podczas zwalniania oraz hamowania.
Dzięki temu na prądzie pojazd może przejechać maksymalnie 56 km. Nie jest to jednak kres jego możliwości, bowiem na pokładzie znajduje się jeszcze benzyniak 1.0 EcoBoost. W przypadku Transita spalinowa jednostka nie służy do napędu, lecz pełni rolę generatora zwiększającego zasięg auta. Dzięki temu Transit Custom PHEV może przejechać nawet ponad 500 km przy średnim spalaniu na poziomie 3,08 l/100 km.
Nie tylko jako dostawczak
Hybryda typu plug-in zbudowana na bazie wersji Custom to nie tylko dostawczy Transit, lecz także 8-osobowe Tourneo. W tej postaci auto oferuje użytkownikom luksusowo wykończoną kabinę z układem tylnych foteli, ustawianych również w formacie konferencyjnym face-to-face.
Ford Custom Plug-In Hybrid zapewnia zadowalającą dynamikę, ale pod względem prowadzenia odczuwa się różnicę w stosunku do wersji z tradycyjnym napędem. Za taki stan odpowiada przede wszystkim 1-biegowa skrzynia. Wprawdzie po mocnym wciśnięciu pedału gazu samochód rozpędza się sprawnie, ale dynamicznemu przyspieszaniu towarzyszy wzmożony dźwięk spalinowego silnika, który wchodzi na wysokie obroty. Jest to szczególnie uciążliwe podczas wjeżdżania na wzniesienia.
Żadnych zastrzeżeń nie mieliśmy do pracy zawieszenia. Zostało ono zestrojone w taki sposób żeby zapewnić wysoki komfort resorowania. Podczas pierwszych jazd przekonaliśmy się, że układ jezdny skutecznie niweluje wszelkie niedoskonałości nawierzchni. Jest to szczególnie istotne w przypadku osobowej odmiany Tourneo.
Elementem, który przyczynia się do wygodnego podróżowania są również siedzenia. Ich wyprofilowanie oraz odpowiednie wypełnienie sprawiają, że nawet podczas długiej jazdy nie odczuwa się zmęczenia czy bólu pleców.
Ford Transit Custom w hybrydowej wersji jest już w sprzedaży w Polsce. Ceny pojazdu zaczynają się od 167 420 zł netto (wersja Trend).
Ford Transit Custom PHEV – nasza opinia
W hybrydowej wersji auto nadal jest udanym dostawczakiem bądź modelem 8-osobowym. Dodatkowym atutem jest możliwość podróżowania na samym prądzie, a gdy trzeba dzięki spalinowemu silnikowi zwiększającemu zasięg nie ma problemu z dalszymi podróżami. Szkoda tylko, że pod obciążeniem przeszkadza głośna praca spalinowego silnika.
Ford Transit Custom PHEV – dane techniczne
Silnik | t.benz. + elektr. |
Pojemność skokowa (cm3) | 999 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 126 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 355 |
Napęd/skrzynia biegów | przedni/aut. 1 |
Dł./szer./wys. (mm) | 4973/1986/2000 |
Rozstaw osi (mm) | 2933 |
Pojemność części ład. (m3) | 6 |
Masa własna (kg) | 2195 |
Ładowność (kg) | 1130 |
Prędkość maks. (km/h) | 120 |
Spalanie średnie (l/100 km) | 3,08 |
Emisja CO2 (g/km; cykl mieszany) | 70 |
Cena netto (zł) | 167 420 |
Benzynowy silnik pomaga zwiększyć zasięg pojazdu do ponad 500 km
W osobowej wersji Custom 8 osób podróżuje w luksusowych warunkach
Dostawczy Transit Custom ma część ładunkową o pojemności 6 m3
Pełne ładowanie z domowego gniazdka trwa 4,3 godz., a przy pomocy szybkiej ładowarki – 2,7 godz.
Wśród czytelnych wskaźników oprócz kontrolki paliwa jest jeszcze informacja o stopniu naładowania akumulatora
Zawieszenie pojazdu dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni