Polska jest potęgą na rynku producentów łodzi i jachtów. Niewielu z nas wie jednak, że wśród producentów samochodów kempingowych mamy również swojego przedstawiciela. Od kilku lat na największych targach w Europie są prezentowane samochody z logo Globe-Traveller. Ich producentem jest krakowska spółka Elcamp.
O sukcesie firmy najlepiej świadczy fakt, że jej samochody są sprzedawane w większości krajów Europy. Są dostępne w Niemczech, Austrii, Skandynawii, Hiszpanii, Belgii, Słowacji.
Wszyscy, którzy mają doświadczenie w podróżowaniu kamperami, z pewnością docenią innowacyjność Globe-Travellera. To nie tylko nowoczesny dizajn i estetyka wnętrz. To przede wszystkim wyjątkowe rozwiązania funkcjonalne i rzetelne, solidne wykonanie. Ludzie z branży podkreślają fakt, że te samochody nie tylko nie ustępują produktom koncernów zachodnich, ale są od nich w wielu aspektach lepsze.
Potwierdzeniem tego mogą być tegoroczne targi Motor Show, gdzie jeden z modeli Globe-Travellera otrzymał nagrodę w kategorii pojazdów kempingowych. Taka innowacyjność to jedyna szansa, by wywalczyć sobie miejsce na tym wymagającym rynku. Trudno inaczej przekonać naszych zachodnich sąsiadów do zakupu polskiego samochodu. Przecież jeśli w jakikolwiek sposób kojarzymy się tam z rynkiem motoryzacyjnym, to raczej w kategorii słynnego dowcipu: „Jedź do Polski – twój samochód już tam jest”.
Dla wielu z nas kamper to duży, trudny w prowadzeniu samochód o kanciastych kształtach. Popularność samochodów kempingowych wzięła się z potrzeby znalezienia narzędzia do możliwie szybkiego i wygodnego podróżowania. Wolność, jaką daje kamper, jest nieporównywalna. Jeżeli miejsce, które odwiedzamy, jest atrakcyjne, zatrzymujemy się tam na dłużej. Jeśli nie, jedziemy dalej w poszukiwaniu ciekawego otoczenia. Możemy zwiedzać Europę bez troski o znalezienie miejsca do spania.
Flagowe modele z serii Voyager powstają na bazie wysokiego furgonu Fiata Ducato w dwóch wersjach długości nadwozia. Wysoki dach podlega modyfikacji, montowana jest mała alkowa oraz tylna ściana o wyjątkowej konstrukcji. Klienci mogą wybrać wersję z łóżkiem francuskim lub z dwoma pojedynczymi łóżkami. Wszystkie wersje są wyposażone w łazienkę z ciepłą wodą, ogrzewanie oraz aneks kuchenny z lodówką. Lista opcji jest długa, a każdy model może być konfigurowany zgodnie z indywidualnym zamówieniem.
Samochodami tej wielkości, opartymi na wersji furgon, bez trudu wjedziemy w wąskie uliczki toskańskich miasteczek, pokonamy górskie serpentyny i zaparkujemy w centrum Paryża. Kompaktowe rozmiary docenią wszyscy, którzy mieli okazję poruszać się typowymi kamperami z alkową i szerokością grubo przekraczającą 2 m.
To zdecydowana zaleta tych pojazdów. Smukła sylwetka to nie tylko walory estetyczne, to również możliwość szybkiej jazdy na drogach i autostradach. W tej dziedzinie wszystkie kampery zbudowane na „blaszakach” mają niewątpliwą przewagę. W większości krajów południowej Europy możemy znaleźć dzikie miejsca, gdzie bez trudu zaparkujemy nasz „domek”.
Często bezpośrednio przy plaży, gdzie nie będziemy odwiedzani przez tłumy wczasowiczów z pobliskich hoteli. Sympatykom spędzania wolnego czasu z dala od ludzi i wakacyjnych kurortów kamper umożliwia znalezienie spokojnych i ustronnych miejsc na skraju lasu, nad brzegiem jeziora czy w pobliżu atlantyckich klifów.
To opcje, których nie znajdziemy w katalogach wielkich biur podróży. Warto więc pomyśleć o samochodzie kempingowym i może ze znaczkiem „made in Poland”?