Logo

Honda Civic: Diesel, na sportowo!

Robert Rybicki
Robert Rybicki

Po trzech latach od rozpoczęcia produkcji obecnej generacji Hondy Civic przeszedł kurację odmładzającą. Co się zmieniło? Przekonstruowano grill, z tyłu zmieniono światła, a we wnętrzu pojawiły się nowe, jeszcze lepsze materiały.

Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa common rail 140-konny silnik 2.2 pracuje bardzo cicho i rozpędza Hondę Civic do „setki” w czasie poniżej 9 s. Nam najbardziej spodobała się superszybka reakcja na dodawanie gazu – pod tym względem hondowska jednostka pracuje wręcz wzorcowo. Jeśli ktoś jednak ma zbyt ciężką nogę, liczba świecących się na zielono diod na desce rozdzielczej stopniowo się zmniejsza.

Oczywiście, kierowca dostaje także wskazówki, kiedy najrozsądniej zmienić bieg na wyższy, by zużywać jak najmniej paliwa, a co za tym idzie – obniżyć emisję CO2 do atmosfery. Czy można było zrobić coś jeszcze? No cóż, system Stop&Start w aucie o sportowych aspiracjach jakoś nam nie pasuje, ale kto wie, być może w przyszłości trzeba będzie przyzwyczaić się do takich rozwiązań.

Na koniec kwestia najmniej przyjemna, czyli cena. Z powodu wysokiej akcyzy na samochody z silnikami powyżej 2 litrów pojemności Honda życzy sobie za 5-drzwiowego Civica z dieslem 2.2 ponad 85 tys. zł – jak na auto kompaktowe ze 140-konnym motorem to jednak bardzo dużo.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu