Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Honda Civic: Diesel, na sportowo!

Honda Civic: Diesel, na sportowo!

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Z samego faktu, że pod maską Hondy Civic znajduje się silnik wysokoprężny, nie można wysnuwać wniosku, że auto nie będzie miało sportowych osiągów. Wręcz przeciwnie – nowoczesne diesle potrafią teraz naprawdę wiele i przyzwyczajeni do benzynowych motorów kierowcy mogą być pozytywnie zaskoczeni. Przykłady? Ot, choćby poddana niedawno liftingowi Honda Civic.

Honda Civic: Diesel, na sportowo!
Zobacz galerię (3)
Auto Świat
Honda Civic: Diesel, na sportowo!

Po trzech latach od rozpoczęcia produkcji obecnej generacji Hondy Civic przeszedł kurację odmładzającą. Co się zmieniło? Przekonstruowano grill, z tyłu zmieniono światła, a we wnętrzu pojawiły się nowe, jeszcze lepsze materiały.

Wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa common rail 140-konny silnik 2.2 pracuje bardzo cicho i rozpędza Hondę Civic do „setki” w czasie poniżej 9 s. Nam najbardziej spodobała się superszybka reakcja na dodawanie gazu – pod tym względem hondowska jednostka pracuje wręcz wzorcowo. Jeśli ktoś jednak ma zbyt ciężką nogę, liczba świecących się na zielono diod na desce rozdzielczej stopniowo się zmniejsza.

Oczywiście, kierowca dostaje także wskazówki, kiedy najrozsądniej zmienić bieg na wyższy, by zużywać jak najmniej paliwa, a co za tym idzie – obniżyć emisję CO2 do atmosfery. Czy można było zrobić coś jeszcze? No cóż, system Stop&Start w aucie o sportowych aspiracjach jakoś nam nie pasuje, ale kto wie, być może w przyszłości trzeba będzie przyzwyczaić się do takich rozwiązań.

Na koniec kwestia najmniej przyjemna, czyli cena. Z powodu wysokiej akcyzy na samochody z silnikami powyżej 2 litrów pojemności Honda życzy sobie za 5-drzwiowego Civica z dieslem 2.2 ponad 85 tys. zł – jak na auto kompaktowe ze 140-konnym motorem to jednak bardzo dużo.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków