W ofercie producenta są dwie jednostki napędowe – 1.3 i-VTEC o mocy 102 KM i 1.5 i-VTEC o mocy 132 KM. Jednak na rynkach europejskich dostępna jest wersja z mniejszym silnikiem i 6-biegową przekładnią manualną lub bezstopniową CVT.
Tym razem jeździliśmy autem z przekładnią CVT. Teoretycznie miała ona podwyższać komfort jazdy, ale jak się okazało, często nas zaskakiwała. Gdy mocniej wciskaliśmy pedał gazu podczas wyprzedzania, silnik szybko wchodził na obroty, ale auto przyspieszało ospale i z opóźnieniem, a do tego pojawiało się nieprzyjemne wycie silnika.
Dynamiczna pozamiejska jazda wyraźnie wzmagała też apetyt na paliwo, choć trzeba tu zaznaczyć, że średnie zużycie paliwa z całego testu wyniosło 6,1 l/100 km. W mieście sytuacja wyraźnie się poprawia, bo nie dość, że delikatne obchodzenie się z pedałem gazu korzystnie wpływa na spalanie (na warszawskich ulicach udało nam się zejść poniżej 5 l/100 km), to na dodatek przekładnia CVT pracowała bez charakterystycznego „gumowego” poślizgu. Także dynamika silnika okazała się wystarczająca.
Dzięki zastosowaniu nietypowego rozwiązania, którym jest umieszczenie zbiornika paliwa pod przednimi fotelami, udało się wygospodarować więcej miejsca dla pasażerów i bagażu. Bagażnik ma pojemność 354 l, ale po złożeniu oparć tylnych siedzeń mamy do dyspozycji 1314 l. Dodatkowym atutem jest równa płaszczyzna, którą z bagażnikiem tworzą złożone oparcia.
Zawieszenie Hondy Jazz dostosowano do upodobań europejskich użytkowników i można je uznać za w miarę komfortowe. Dobrą ocenę obniżają zbyt płaskie fotele, które po odsunięciu do tyłu, odsłaniają pod siedziskiem próg ograniczający miejsce na nogi. To efekt umieszczenia zbiornika paliwa pod tymi fotelami.
Bogate jest w tym modelu wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa. Seryjny automatyczny układ awaryjnego hamowania, a w wersji Elegance komplet asystentów jazdy.
Wersja | TREND | Comfort | Elegence |
1.3 i-VTEC 6-biegów | 61 100 zł59 100 zł * | 64 300 zł 62 300 zł * | 71 000 zł 69 000 zł * |
1.3 i-VTEC CVT | 65 100 zł 63 100 zł * | 68 300 zł 66 300 zł * | 75 000 zł 73 000 zł * |
* cena po rabacie 2 000 zł
Dopłata za system Honda Connect+ dla wersji Comfort oraz Elegence - 2 000 zł, dopłata za podgrzewane przednie siedzenia - 600 zł, dopłata za pakiet systemów bezpieczeństwa ADAS w wersji Trend - 2 000 zł oraz dopłata za lakier metaliczny i perłowy - 2 500 zł.
Nabywca ma do wyboru osiem barw nadwozia oraz pięć pakietów wyposażenia. Oferują one: CARGO – taca bagażnika z praktycznymi przegrodami i praktyczny schowek pod półka bagażnika, SPORT – nakładki przedniego i tylnego zderzaka, dwukolorowe nakładki boczne oraz tylny spoiler dachowy, DESIGN – srebrny przedni grill, srebrne osłony lusterek oraz srebrna listwa ozdobna bagażnika, PRAKTYCZNY – boczne listwy ochronne, chlapacze kół oraz nakładki progowe, ILUMINACYJNY – oświetlenie przestrzeni na nogi i podświetlane nakładki progowe.
Silnik: typ/cylindry/zawory | benz./R4/16 |
Ustawienie silnika | poprzecznie z przodu |
Zasilanie | wtrysk bezpośredni |
Pojemność skokowa (cm3) | 1318 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 102/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 123/5000 |
Skrzynia biegów | CVT |
Napęd | na przednie koła |
Hamulce (przód/tył) | tarcze wentylowane/tarcze |
Rozmiar opon | 185/55 R 16 |
Dł./szer./wys. (mm) | 3995/1694/1550 |
Rozstaw osi (mm) | 2530 |
Masa własna (kg) | od 1098 |
Pojemność bagażnika (l) | 354-1314 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 40 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 12,3 s |
Prędkość maksymalna | 182 km/h |
Spalanie średnie | 4,9 l/100 km |
Emisja CO2 | 114 g/km |
Teoretyczny zasięg | 816 km |
Średnica zawracania | 11,3 m |