• Hyundai i20 Active nie zastąpi oczywiście małej terenówki, ale jest w sam raz, jeśli regularnie pokonujecie tylko wyboiste drogi za miastem
  • Z naszymi testowymi wyzwaniami i20 Active poradziło sobie bardzo dobrze
  • Hyundai i20 Active jest oferowany z dwoma silnikami: 4-cylindrowym wolnossącym 1.4 i testowanym 1.0 turbo

W pół drogi między podręcznikowym miejskim hatchbackiem i20 a kompaktowym i odważnie zaprojektowanym crossoverem Kona jest Hyundai i20 Active. To mierzący niewiele ponad 4 metry samochód, w sam raz dla tych, którzy od poniedziałku do piątku poruszają się po zatłoczonym mieście, a w weekendy lubią uciec na działkę, do lasu, nad rzekę, gdzieś w głuszę, dokąd wiedzie jakaś droga, ale raczej wyboista niż gładka asfaltowa.

Hyundai i20 Active ma o 20 mm podniesione zawieszenie, co według danych fabrycznych oznacza prześwit 160 mm – do typowych SUV-ów i małych terenówek jeszcze daleko, ale zawsze coś. Ten parametr ułatwia wjeżdżanie na wyższe krawężniki. Napęd 4x4 nie jest oferowany, co w aucie tej klasy nie dziwi.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - przygotowany na małe przygody

Styliści całkiem sporo zmienili w wyglądzie, programując i20 bardziej na „przygodę”: dookoła karoserii, wzdłuż dolnej krawędzi, ciągnie się pas szarych plastikowych nakładek. Ochraniacze znalazły się też na drzwiach, zderzaki mają okrągłe światła przeciwmgielne oraz srebrne osłony. Z kolei na dach trafiły seryjne relingi. Stojąc w korku takim i20, komunikujecie wszystkim dookoła, że wiedziecie bardzo aktywny i interesujący styl życia.

Z naszymi testowymi wyzwaniami Hyundai i20 Active poradziło sobie bardzo dobrze. Średnio na trasie pomiaru spalania zużyło 5,9 l/100 km, czyli zmieściło się w przedziale podanym przez Hyundaia. Na odcinku miejskim 100-konny, 3-cylindrowy turbobenzynowy silnik potrzebował między 6,3 a 8,3 l/100 km, na autostradzie 6,8 l, natomiast na drodze krajowej wystarczyło mu 5,4 l/100 km. Zmierzony czas przyspieszenia 0-100 km/h też odpowiada deklaracjom producenta: 10,9 s. Jak na auto segmentu B wyciszenie kabiny jest dobre (69 dB przy 130 km/h), jedynie 38-metrowa droga hamowania ze 100 do 0 km/h wypada tylko przeciętnie.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - przestronne wnętrze w małym aucie

Za to wymiary kabiny naprawdę imponują: na nogi czy nad głową i20 oferuje tyle miejsca, co niektóre auta kompaktowe. I rzeczywiście, cztery dorosłe osoby spokojnie pojadą na wycieczkę, a 326-litrowy bagażnik też plasuje i20 w czołówce swojej klasy. Natomiast ewenementem jest aż 50-litrowy zbiornik paliwa.

Active ma nieco mniej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego niż zwykłe i20. Auto prowadzi się jednak bez zarzutu – pewnie i przewidywalnie. Zawieszenie dzielnie znosi dziury w asfalcie, a podczas ich pokonywania solidnie poskładane wnętrze nawet nie skrzypnie.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - może lepsze wolnossące 1.4 o tej samej mocy?

Hyundai i20 Active jest oferowany z dwoma silnikami: 4-cylindrowym wolnossącym 1.4 i testowanym 1.0 turbo. Co ciekawe, oba mają 100 KM, ale ten drugi osiąga maksymalną moc wcześniej i ma o 38 Nm wyższy moment obrotowy, dostępny w szerszym zakresie obrotów. Różnica w cenie wynosi tylko 2300 zł na korzyść 1.4, i to właśnie jego byśmy woleli. 1.0 T-GDI cechuje nierówny rozwój mocy. Do 1,5 tys. obr./min czuć wibracje 3 cylindrów, z kolei do 2 tys. obrotów niechętnie reaguje na gaz, a budzi się dopiero po 2,5 tys. obr./min. Ale jak już „pójdzie”, to lubi to podkreślić charakternym terkotaniem.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - nasza opinia

Hyundai i20 Active nie zastąpi oczywiście małej terenówki, ale jest w sam raz, jeśli regularnie pokonujecie tylko wyboiste drogi za miastem, a jednocześnie chcecie mieć poręczne i funkcjonalne małe auto.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - to nam się podoba

  • Bogate wyposażenie
  • Wzorowa ergonomia
  • Przestronna kabina
  • Duży zbiornik paliwa
  • Dobre prowadzenie
  • 5 lat gwarancji

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - to nam się nie podoba

  • Silnik ma niemrawy „dół” i niezbyt płynnie rozwija moc
  • Bardzo małe możliwości konfiguracji wyposażenia
{ "copyright": { "note": "Auto Świat", "idref": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf", "image": { "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734", "ocdnExt": "png" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/MTY7MDA_/386d71e6a0f1f4505e04f83adeb45734.png", "size": { "width": 66, "height": 92 }, "uuid": "0632e2cc-1479-4f48-b22c-f10d91d9f080" }, "uuid": "43bd25f8-f877-5088-9093-5f23e64541cf" }, "publicationId": { "type": "ocdn", "ocdn": "425f558423101dc59311fc5a5d50deb0", "ocdnExt": "png" }, "url": "http://ocdn.eu/images/pulscms/ZDg7MDA_/425f558423101dc59311fc5a5d50deb0.png", "available": { "start": "2019-12-29 00:00:00+0100" }, "contentSources": [ { "name": "Auto Świat", "idref": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22", "uuid": "0306212f-a7ed-557b-a34f-fac64727da22" } ], "alignment": "center", "size": { "width": 1115, "height": 624, "bytes": 103133 }, "caption": "Hyundai i 20 Active - wymiary", "uuid": "a6251133-e724-4bd9-877c-9d6cdab0eacb", "asyncAdSlot": null } Hyundai i 20 Active - wymiary Foto: Auto Świat
Hyundai i 20 Active - wymiary

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - nasze pomiary testowe

0-50 km/h 3,2 s
0-100 km/h 10,9 s
0-130 km/h 18,0 s
60-100 km/h (na 3./4. biegu) 6,5/9,6 s
80-120 km/h (na 4./5. biegu) 10,5/14,2 s
Masa własna/ładowność 1182/428 kg
Rozdział masy (przód/tył) 62/38 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo) 10,9/11,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (zime hamulce) 38,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce) 38,4 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h 57 dB (A)
przy 100 km/h 64 dB (A)
przy 130 km/h 69 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.) 5,9 l/100 km
Zasięg 850 km

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zawory benzynowy, turbo/R3/12
Ustawienie silnika poprzecznie z przodu
Zasilanie wtrysk bezpośredni
Napęd rozrządu łańcuch
Pojemność skokowa (cm3) 998
Moc silnika (KM/obr./min) 100/4500
Maks. mom. (Nm/obr./min) 172/1500-4000
0-100 km/h (s) 10,9
V maks. (km/h) 176
Średnie spalanie wg WLTP (l/100 km) 5,8-6,2
emisja CO2 (g/km) 131-142
Skrzynia biegów man. 5
Napęd przedni
Marka i model opon test. auta Pirelli Cinturato P1
Rozmiar opon test. auta 195/55 R 16
Pojemność bagażnika (l) 326-1042
Pojemność zbiornika paliwa (l) 50

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - wyposażenie

Wersja Active
Klimatyzacja manualna S
6 airbagów S
Radio z dotykowym ekranem S
Apple CarPlay i Android Auto S
Podgrz. fotele/kierownica S/S
Tempomat S
Czujniki cofania S
Lakier metalik 2000 zł
Alufelgi 16-cal. S

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - ceny i gwarancja

Cena podst. testowanej wersji 68 000 zł
Gwarancja mechaniczna 5 lat
Gwarancja perforacyjna 12 lat
Przeglądy co 20 tys. km lub rok
Cena testowanego auta 70 000 zł