Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - dopracowane, praktyczne, przestronne miejskie auto

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - dopracowane, praktyczne, przestronne miejskie auto

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Jego wygląd mówi: „hej, przygodo!”, turbosilnik terkocze 3 cylindrami, a poręczny rozmiar czyni miejską codzienność bezstresową. Active ma wszystkie dobre cechy zwykłego Hyundaia i20 i do tego nieco podwyższone zawieszenie oraz bojowy styl karoserii. W naszym teście: 100-konny Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI
Zobacz galerię (18)
Auto Świat / Adam Mikuła
Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI
  • Hyundai i20 Active nie zastąpi oczywiście małej terenówki, ale jest w sam raz, jeśli regularnie pokonujecie tylko wyboiste drogi za miastem
  • Z naszymi testowymi wyzwaniami i20 Active poradziło sobie bardzo dobrze
  • Hyundai i20 Active jest oferowany z dwoma silnikami: 4-cylindrowym wolnossącym 1.4 i testowanym 1.0 turbo

W pół drogi między podręcznikowym miejskim hatchbackiem i20 a kompaktowym i odważnie zaprojektowanym crossoverem Kona jest Hyundai i20 Active. To mierzący niewiele ponad 4 metry samochód, w sam raz dla tych, którzy od poniedziałku do piątku poruszają się po zatłoczonym mieście, a w weekendy lubią uciec na działkę, do lasu, nad rzekę, gdzieś w głuszę, dokąd wiedzie jakaś droga, ale raczej wyboista niż gładka asfaltowa.

Hyundai i20 Active ma o 20 mm podniesione zawieszenie, co według danych fabrycznych oznacza prześwit 160 mm – do typowych SUV-ów i małych terenówek jeszcze daleko, ale zawsze coś. Ten parametr ułatwia wjeżdżanie na wyższe krawężniki. Napęd 4x4 nie jest oferowany, co w aucie tej klasy nie dziwi.

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - przygotowany na małe przygody

Styliści całkiem sporo zmienili w wyglądzie, programując i20 bardziej na „przygodę”: dookoła karoserii, wzdłuż dolnej krawędzi, ciągnie się pas szarych plastikowych nakładek. Ochraniacze znalazły się też na drzwiach, zderzaki mają okrągłe światła przeciwmgielne oraz srebrne osłony. Z kolei na dach trafiły seryjne relingi. Stojąc w korku takim i20, komunikujecie wszystkim dookoła, że wiedziecie bardzo aktywny i interesujący styl życia.

Z naszymi testowymi wyzwaniami Hyundai i20 Active poradziło sobie bardzo dobrze. Średnio na trasie pomiaru spalania zużyło 5,9 l/100 km, czyli zmieściło się w przedziale podanym przez Hyundaia. Na odcinku miejskim 100-konny, 3-cylindrowy turbobenzynowy silnik potrzebował między 6,3 a 8,3 l/100 km, na autostradzie 6,8 l, natomiast na drodze krajowej wystarczyło mu 5,4 l/100 km. Zmierzony czas przyspieszenia 0-100 km/h też odpowiada deklaracjom producenta: 10,9 s. Jak na auto segmentu B wyciszenie kabiny jest dobre (69 dB przy 130 km/h), jedynie 38-metrowa droga hamowania ze 100 do 0 km/h wypada tylko przeciętnie.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - przestronne wnętrze w małym aucie

Za to wymiary kabiny naprawdę imponują: na nogi czy nad głową i20 oferuje tyle miejsca, co niektóre auta kompaktowe. I rzeczywiście, cztery dorosłe osoby spokojnie pojadą na wycieczkę, a 326-litrowy bagażnik też plasuje i20 w czołówce swojej klasy. Natomiast ewenementem jest aż 50-litrowy zbiornik paliwa.

Active ma nieco mniej bezpośrednie przełożenie układu kierowniczego niż zwykłe i20. Auto prowadzi się jednak bez zarzutu – pewnie i przewidywalnie. Zawieszenie dzielnie znosi dziury w asfalcie, a podczas ich pokonywania solidnie poskładane wnętrze nawet nie skrzypnie.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - może lepsze wolnossące 1.4 o tej samej mocy?

Hyundai i20 Active jest oferowany z dwoma silnikami: 4-cylindrowym wolnossącym 1.4 i testowanym 1.0 turbo. Co ciekawe, oba mają 100 KM, ale ten drugi osiąga maksymalną moc wcześniej i ma o 38 Nm wyższy moment obrotowy, dostępny w szerszym zakresie obrotów. Różnica w cenie wynosi tylko 2300 zł na korzyść 1.4, i to właśnie jego byśmy woleli. 1.0 T-GDI cechuje nierówny rozwój mocy. Do 1,5 tys. obr./min czuć wibracje 3 cylindrów, z kolei do 2 tys. obrotów niechętnie reaguje na gaz, a budzi się dopiero po 2,5 tys. obr./min. Ale jak już „pójdzie”, to lubi to podkreślić charakternym terkotaniem.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - nasza opinia

Hyundai i20 Active nie zastąpi oczywiście małej terenówki, ale jest w sam raz, jeśli regularnie pokonujecie tylko wyboiste drogi za miastem, a jednocześnie chcecie mieć poręczne i funkcjonalne małe auto.

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - to nam się podoba

  • Bogate wyposażenie
  • Wzorowa ergonomia
  • Przestronna kabina
  • Duży zbiornik paliwa
  • Dobre prowadzenie
  • 5 lat gwarancji

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - to nam się nie podoba

  • Silnik ma niemrawy „dół” i niezbyt płynnie rozwija moc
  • Bardzo małe możliwości konfiguracji wyposażenia
Hyundai i 20 Active - wymiary
Hyundai i 20 Active - wymiaryŻródło: Auto Świat

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - nasze pomiary testowe

0-50 km/h3,2 s
0-100 km/h10,9 s
0-130 km/h18,0 s
60-100 km/h (na 3./4. biegu)6,5/9,6 s
80-120 km/h (na 4./5. biegu)10,5/14,2 s
Masa własna/ładowność1182/428 kg
Rozdział masy (przód/tył)62/38 proc.
Śr. zawracania (lewo/prawo)10,9/11,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (zime hamulce)38,0 m
Hamowanie ze 100 km/h (rozgrzane hamulce)38,4 m
Hałas w kabinie przy 50 km/h57 dB (A)
przy 100 km/h64 dB (A)
przy 130 km/h69 dB (A)
Spalanie testowe (95 okt.)5,9 l/100 km
Zasięg850 km

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - dane techniczne

Silnik: typ/cylindry/zaworybenzynowy, turbo/R3/12
Ustawienie silnikapoprzecznie z przodu
Zasilaniewtrysk bezpośredni
Napęd rozrządułańcuch
Pojemność skokowa (cm3)998
Moc silnika (KM/obr./min)100/4500
Maks. mom. (Nm/obr./min)172/1500-4000
0-100 km/h (s)10,9
V maks. (km/h)176
Średnie spalanie wg WLTP (l/100 km)5,8-6,2
emisja CO2 (g/km)131-142
Skrzynia biegówman. 5
Napędprzedni
Marka i model opon test. autaPirelli Cinturato P1
Rozmiar opon test. auta195/55 R 16
Pojemność bagażnika (l)326-1042
Pojemność zbiornika paliwa (l)50

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - wyposażenie

WersjaActive
Klimatyzacja manualnaS
6 airbagówS
Radio z dotykowym ekranemS
Apple CarPlay i Android AutoS
Podgrz. fotele/kierownicaS/S
TempomatS
Czujniki cofaniaS
Lakier metalik2000 zł
Alufelgi 16-cal.S

Hyundai i20 Active 1.0 T-GDI - ceny i gwarancja

Cena podst. testowanej wersji68 000 zł
Gwarancja mechaniczna5 lat
Gwarancja perforacyjna12 lat
Przeglądyco 20 tys. km lub rok
Cena testowanego auta70 000 zł
Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:HyundaiHyundai i20
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków