- QX60 to największe Infiniti dostępne w Polsce – jest o ponad 25 cm dłuższe od QX70
- Stara amerykańska szkoła: silnik V6, „automat” i wysoki komfort jazdy. To auto rozleniwia
- Kompletnie wyposażony egzemplarz kosztuje niespełna 360 tys. zł
Infiniti QX60 to nowość w Polsce, ale w USA jest oferowane już od 2012 roku (rok po premierze nazwę zmieniono z JX35). W 2016 roku przeprowadzono facelifting. Zaawansowany wiek widać w kabinie. Projekt deski rozdzielczej, przyozdobionej drewnem klonowym, przypomina starsze model tej japońskiej marki z amerykańskim rodowodem, np. Infiniti M (teraz Q70).
To kawał auta, szczególnie jak na europejskie realia, choć nie jest największym SUV-em w gamie Infiniti (w Stanach jest jeszcze dostępny olbrzymi QX80). QX60 budzi respekt na drodze - ma prawie 5,1 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,9 m. Manewrowanie tym kolosem znacznie ułatwia system kamer 360 stopni.
Potężne nadwozie skrywa przestronne wnętrze z trzema rzędami foteli. W dwóch pierwszych wszyscy pasażerowie będą mieć wygodnie, ale ostatni przewidziany jest raczej dla dzieci. Dorośli będą w nim narzekać na brak miejsca na głowę (opadająca linia nadwozia i szklany dach). Tylna kanapa jest przesuwana w zakresie 13,5 cm, więc pozwala dostosować ilość miejsca na nogi. Plus również za łatwy dostęp do dwóch dodatkowych siedzeń. Bagażnik ma pojemność od 447 do 2166 l (od konfiguracji siedmio- do dwumiejscowej).
Infiniti QX60 – wszystko albo nic
W przypadku tego auta albo je akceptujesz, albo nie, ponieważ nie masz zbyt dużego wyboru. Przynajmniej nie musisz tracić czasu nad konfiguratorem. Obie dostępne w Polsce wersje Elite i High-Tech są kompletnie wyposażone (wyższa ma dodatkowy pakiet systemów bezpieczeństwa). Możesz co najwyżej zdecydować się na inny kolor tapicerki lub karoserii oraz na 18- bądź 20-calowe obręcze kół.
Do napędu przewidziano niewysilony, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,5 litra, który ładnie brzmi oraz generuje 262 KM mocy i 334 Nm momentu obrotowego. Tyle wystarcza do sprawnego wprawienia w ruch SUV-a o masie własnej przekraczające dwie tony. W razie potrzeby jest czym „przycisnąć” - od 0 do 100 km/h można przyspieszyć już w 8,4 s - jednak nie do tego to auto zostało stworzone. QX60 skłania do spokojniejszej, dostojnej jazdy, podczas której odwdzięczy się wysokim komfortem i niższym zużyciem paliwa (komputer pokładowy po 300 km wskazywał 12,6 l/100 km). Nawet bezstopniowy „automat” tutaj nie przeszkadza. Idealnym środowiskiem dla Infiniti QX60 jest długa trasa, biegnąca niekoniecznie autostradą.
Infiniti QX60 – naszym zdaniem
Takie auta trzeba lubić. QX60 świetnie sprawdzi się w roli luksusowego samochodu rodzinnego na długie trasy. Tylko czy jest warte blisko 360 tys. zł? Zapewne znajdą się chętni. Polski importer zakłada sprzedać do końca bieżącego roku kilkadziesiąt sztuk tego modelu.
Infiniti QX60 - dane techniczne
Silnik: typ/cylindry/zawory | benzynowy/V6/24 |
Pojemność skokowa | 3498 cm3 |
Moc maksymalna | 262 KM/6400 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 334 Nm/4400 obr./min |
Skrzynia biegów | aut. CVT |
Napęd na koła | 4x4 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 8,4 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Spalanie wg producenta (miasto/trasa/średnie) | 14,4/8,5/10,7 l/100 km |
Masa własna/ładowność | 2082 kg/598 kg |
Długość/szerokość/wysokość/rozstaw osi | 5092/1960/1742/2900 mm |
Prześwit | 187 mm |
Pojemność bagażnika/zbiornika paliwa | 447-1155 l |
Cena | 359 900 zł |