Udanie łączą one typowe cechy marki z elementami charakterystycznymi dla małych "bulwarówek" i niemieckim turbodieslem.Nadwozie/jakośćJuż sam wygląd Patriota informuje: to Jeep "z krwi i kości" - dużo kantów, charakterystyczne detale (np. szeroki, 6-żeberkowy grill). W środku też po amerykańsku. Wszystko jest duże, masywne i... wykonane z twardego, mało przyjemnego plastiku. Sytuację trochę ratują skórzane wstawki (w wersji Limited) i stonowana kolorystyka tworzywa. Patriotem może swobodnie podróżować 5 osób - dużo miejsca jest zarówno z przodu, jak i z tyłu. Siedzenia mogłyby mieć nieco dłuższe siedziska. Bagażnik (320 l) nie należy do największych w klasie. Słabo wypada też ładowność (440 kg). Układ napędowy/osiągiPod maską pracuje 140-konny turbodiesel. To konstrukcja VW zasilana pompowtryskiwaczami. Odznacza się dobrą dynamiką i niskim spalaniem (średnie ok. 7-8 l/100 km), ale nie grzeszy kulturą pracy. Szczególnie po zimnym rozruchu silnikiem mocno "rzuca", a jego praca przypomina potrząsanie workiem z orzechami. Jednostka współpracuje z 6-biegową, lekko działającą przekładnią i napędem 4x4. Za rozdział momentu odpowiada sprzęgło międzyosiowe, sterowane elektronicznie, które w momencie uślizgu przednich kół dołącza tylną oś. Napęd można zblokować. Do prędkości 16 km/h rozdział momentu jest stały (50/50 proc.). Od 16 do 40 km/h napęd nadal będzie permanentny, ale rozdziałem kieruje elektronika, a po przekroczeniu 40 km/h system powraca do trybu automatycznego. Wszystko działa całkiem sprawnie, jednak dzielność w terenie okazuje się mocno ograniczona. Układ jezdny/komfortZa to jazda po asfalcie amerykańskim SUV-em będzie całkiem przyjemna. Auto pewnie utrzymuje obrany kierunek jazdy i tylko nieznacznie wychyla się na szybko pokonywanych zakrętach. Układ kierowniczy mógłby być bardziej bezpośredni. Dobry komfort. Koszty/bezpieczeństwoCena Patriota 2.0 CRD - z bogatym wyposażeniem Limited - atrakcyjna. Ten typowo amerykański samochód jest pomostem łączącym produkty koreańskie z japońskimi przedstawicielami segmentu SUV.
Jeep Patriot 2.0 CRD Limited - Patriota bez serca?
Jeep ma duże doświadczenie w budowaniu aut 4x4. Dzięki wprowadzeniu bliźniaczych technicznie Compassa i Patriota zaistniał w segmencie lekkich terenówek - popularnych SUV-ów.