Nowością są m.in. elektronicznie rozłączany stabilizator przedni, elektromechaniczneblokady mechanizmów różnicowych,regulacja twardości amortyzatorów.Pierwsza w historii 4-drzwiowa kabina Ogólnie Jeep Wrangler dostarcza większej frajdy z jazdy po bezdrożach i na szosie. Powiększona kabina zapewnia więcej miejsca i komforu na wszystkich siedzeniach. Poczucie wolności uzyskujemy, zdejmując drzwi i dach oraz uchylając przednią szybę. Dach można zdejmować lub składać w kilku konfiguracjach: tylko nad przednim siedzeniem lub nad całością kabiny. Dostępna jest też wersja hard top. Sylwetka nadal jest ostra, dopracowano jedynie elementy charakterystyczne dla marki: klasycznie okrągłe reflektory, siedmiodzielną kratę chłodnicy, trapezoidalne nadkola czy odsłonięte zawiasy drzwi, żeby można je było łatwo zdjąć. Jednak prawdziwym przełomem w historii modelu jest wersja 4-drzwiowa (unlimited). Przeznaczona dla pięciu osób zapewnia im wygodę na wszystkich siedzeniach. W porównaniu z wersją 2-drzwiową rozstaw osi wydłużono o 523 mm (do 2947 mm).Uzyskano też 1315-litrowy bagażnik. Ta wersja ze zdjętym dachem jest bodaj największym kabrioletem na rynku. Komfortowo i dostojnie podróżuje się nią zwłaszcza na szosie.Tym razem Jeep z silnikiem DieslaKolejną przełomową nowością w ponad-65-letniej historii Jeepa Wranglera jest silnik wysokoprężny dostępny w obu wersjach nadwoziowych. 16-zaworowa, turbodoładowana jednostka napędowa o poj. 2,8 l osiąga moc 177 KM. Podstawowym silnikiem we wszystkich odmianach Wranglera jest V6 o poj. 3,8 l i mocy 198 KM.Do wyboru jest manualna lub automatyczna skrzynia biegów współpracująca zarówno z silnikiem Diesla, jak i benzynowym. Ceny nowego Wranglera w Polsce nie są jeszcze znane. Prawdopodobnie będzie on nieznacznie droższy od obecnego modelu.
Jeep Wrangler - Wzorcowe 4x4
Poza zmianami stylistycznymi nadwozia wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań zwiększających dzielność Wranglera w terenie i komfort na szosie. Zwiększył się prześwit i rozmiar kół, więcej elektroniki czuwa nad stabilnością pojazdu i jego zachowaniem podczas jazdy.