Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Jeździliśmy nową Kią Sorento

Nowy koreański SUV jest naprawdę wielki – jest dłuższy od poprzednika aż o 9,5 cm, zwiększył się także rozstaw osi. Tym samym oferuje jeszcze więcej miejsca w środku. Poza lepszą przestronnością atmosferę we wnętrzu poprawiają także wyższej jakości wykończenie i luksusowe wyposażenie. Kia niebezpiecznie zbliża się do niemieckich rywali z segmentu premium.

Poziom wykończenia wnętrza Sorento zdecydowanie się poprawił. Jakość materiałów miejscami zawstydza nawet japońską konkurencję.
Poziom wykończenia wnętrza Sorento zdecydowanie się poprawił. Jakość materiałów miejscami zawstydza nawet japońską konkurencję.ACZ / Auto Bild

Klient może wyposażyć nowe Sorento w takie dodatki jak np. aktywny tempomat (automatycznie reguluje prędkość i odległość względem poprzedzającego pojazdu), klimatyzowane i elektrycznie regulowane fotele, kamerę rozpoznającą znaki drogowe, automat parkujący i elektrycznie otwieraną klapę bagażnika.

Podczas jazdy nowe Sorento pozytywnie zaskakuje poziomem wyciszenia kabiny i harmonią zestrojenia podwozia. Inżynierowie także w tej kategorii wyraźnie postawili na komfort. Auto prowadzi się poręczniej od swojego poprzednika, w czym swoją zasługę mają m.in. nowy układ wspomagania kierownicy, a także niższy środek ciężkości i wyższa sztywność nadwozia. Nastawy podzespołów i reakcje na gaz czy ruch kierownicą można regulować przyciskiem „Drive Mode”.

Na polskim rynku Sorento jest dostępne są wyłącznie z silnikami CRDi o pojemności 2 lub 2,2 l.
Na polskim rynku Sorento jest dostępne są wyłącznie z silnikami CRDi o pojemności 2 lub 2,2 l.ACZ / Auto Bild

Pod maską nowego Sorento pracują sprawdzone, choć nieco udoskonalone jednostki z poprzednika. Na polskim rynku dostępne będą wyłącznie silniki wysokoprężne. Słabszy, 2-litrowy wariant osiąga moc 185 KM i 402 Nm momentu obrotowego – dość by rozpędzić ważące 1,9 t auto w 10,4 s od 0 do 100 km/h.

Za kierownicą nie czuć niedostatków mocy, choć przy pełnym załadowaniu odczucia mogą już mniej satysfakcjonujące. Ten wariant występuje wyłącznie z 6-stopniową przekładnią automatyczną.

Jedyną alternatywą jest 200-konny silnik 2.2 CRDi (441 Nm), który z manualną skrzynią osiąga „setkę” po równych 9 s. „Automat” pogarsza dynamikę o 0,6 s. Konkurencja oferuje sprawniejsze przekładnie. Co ciekawe, większy silnik jest zaledwie o 5 kg cięższy od wersji 2.0. Napęd 4x4 jest standardem w obu wariantach.

Dane techniczne i ceny

2.0 CRDi2.2 CRDi2.2 CRDi
Skrzynia biegówaut. 6bman. 6baut. 6b
Napęd4x4
Poj. skokowa (cm3)19952199
Maks. moc (KM przy obr./min)185/4000200/3800
Maks. moment obr. (Nm przy obr./min)402/1750-2750441/1750-2750
V maks. (km/h)200203
0-100 km/h (s)10,49,09,6
Zużycie paliwa w mieście/w trasie/średnio (l/100 km)8,1/6,0/6,77,6/5,3/6,17,7/6,1/6,7
Poj. zbiornika paliwa (l)71
Poj. bagażnika (l)142/605/1662
Masa własna/DMC (kg)1873/26201857/25901878/2620
Masa przyczepy hamowanej (kg)20002500
Prześwit (mm)185
Cena (zł)144 900158 900172 900

Więcej o nowej Kii Sorento w Auto Świecie nr 5/15 (w sprzedaży od 26. stycznia)

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków