- Zawieszenie nowej Kii Ceed lepiej tłumi wyboje, niż wcześniejsza generacja
- W Kii Ceed zastosowano bardzo wygodne fotele, co jest ważne, bo w obecnym modelu niektórzy narzekali np. na zbyt krótkie siedziska
- Trudno znaleźć jakieś istotne wady nowego Ceeda, może poza małą ilością miejsca na stopy z tyłu
Nowa Kia Ceed to bardziej europejski niż koreański samochód – jest produkowany w fabryce w Żylinie na Słowacji, a jego wygląd opracowano w centrum stylistycznym Kii we Frankfurcie. Europejskim kierowcom powinien zatem przypaść do gustu. Czy tak jest w rzeczywistości?
Kia Ceed - udana stylizacja nadwozia
Trzeba przyznać, że samochód prezentuje się całkiem ładnie. Z przodu wygląda jak mniejszy Stinger. To zasługa typowej dla marki atrapy w kształcie tygrysiego nosa, dużego wlotu powietrza w zderzaku i długiej maski. Patrząc na auto z boku, dostrzegamy charakterystyczny szeroki tylny słupek. Z tyłu dominującym akcentem są ustawione poziomo wąskie światła.
Kia Ceed to typowy kompaktowy hatchback, który zapewnia wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych osób. Co ważne, nawet gdy jeden za drugim siądą wysocy pasażerowie, i tak będzie im wygodnie. Jedyne zastrzeżenia mieliśmy do niewielkiej przestrzeni na stopy pod przednimi siedzeniami. Z kolei bagażnik ma pojemność 395 l – ta wielkość powinna wystarczyć na więcej niż tylko cotygodniowe zakupy. Cieszy też możliwość ustawienia podłogi na jednym z dwóch poziomów.
Samochód nie próbuje stać się autem, które ma nadawać ton i promować nowe trendy. Ten solidny model ma kusić wysoką jakością wykonania oraz dobrym wyposażeniem i łatwą obsługą. Ostatnia z tych cech to zasługa tradycyjnych przycisków oraz pokręteł. Są na tyle duże, że można ich bez trudu używać także podczas prowadzenia pojazdu.
W trakcie testu przekonaliśmy się też, że pozycja za kierownicą jest wyjątkowo wygodna. Całości dopełniają komfortowo ukształtowane fotele.
Kia Ceed - 3 benzyniaki lub 2 diesle
Pod maską będzie można mieć jeden z pięciu silników. Do wyboru są trzy benzyniaki o mocy 100, 120 lub 140 KM oraz dwa turbodiesle, generujące 115 lub 136 KM. Wszystkie wysokoprężne jednostki spełniają normę Euro 6d-Temp.
Mogliśmy przekonać się, jak spisuje się Ceed z topowym benzyniakiem 1.4 T-GDI o mocy 140 KM i momencie obrotowym 242 Nm. W całym zakresie prędkości obrotowych kierowca ma do dyspozycji dużą dawkę niutonometrów, a to skutkuje nie tylko dobrym przyspieszeniem, lecz także wysoką kulturą pracy jednostki – ani przez chwilę nie wyczuwa się turbodziury.
Optymalne wykorzystanie mocy silnika to również zasługa odpowiednio zestopniowanej skrzyni biegów. Jej zaletą jest także precyzyjna praca. Nawet w trakcie dynamicznej jazdy i szybkiego przełączania nie wyczuwa się haczenia.
Kia Ceed - komfortowa i bezpieczna
Podczas projektowania nowej Kii Ceed konstruktorzy nie poszli na żaden kompromis w przypadku zawieszenia. Teraz auto zapewnia znacznie wyższy komfort jazdy. Jednocześnie można liczyć na świetne prowadzenie na krętych odcinkach dróg. Ta ostatnia cecha to również zasługa precyzyjnego układu kierowniczego. Pod tym względem to także znaczący krok naprzód w porównaniu z poprzednikiem.
Kia Ceed - nasza opinia
Jest ładniejszy i bardziej dopracowany od poprzednika. Auto świetnie się prowadzi, a jednocześnie zapewnia jadącym wysoki komfort. To zasługa przestronnego wnętrza i dopracowanego zawieszenia.