Należąca do Forda firma nie ukrywa, że ostatnie lata nie należały do najlepszych. Mimo wysokich ocen klientów popyt na auta Jaguara był raczej mierny, a produkcja w minionym roku spadła poniżej 100 tys. sztuk. Nowy XK ma udowodnić, że najgorsze firma ma już za sobą i znowu przyciągnąć klientów do salonów. W segmencie sportowych, luksusowych coupé konkurencja jest silna, ale Jaguar liczy, że uda mu się wykroić dla siebie spory kawałek rynkowego tortu. Nowy XK to na wskroś nowoczesne auto, które jednak umiejętnie odwołuje się do najlepszej historii marki. XK to najnowsza recepta Jaguara na sukcesIan Callum stwierdził, że w modelu tym udało się zawrzeć wszystkie fundamentalne wartości stylu Jaguara znane od początku istnienia firmy, a jasno określone przez jej założyciela Sir Williama Lyonsa: piękno, szlachetne proporcje, elegancję i sportowy charakter. Przód z owalnym grillem wprost nawiązuje do słynnegoXKE z początku lat 60., a całe auto tak jak tamta generacja wywołuje emocje. Stylistom Jaguara udało się połączyć luksus i prestiż w bardzo atrakcyjnym sportowym opakowaniu. Auto ma aluminiową strukturę nadwozia, dzięki czemu jest lżejsze i sztywniejsze od poprzednika. Do wykończenia wnętrza użyto materiałów najwyższej jakości, a w konsoli środkowej uwagę zwraca duży ekran pokładowych systemów audio, nawigacji, telefonu i klimatyzacji. Czworo pasażerów będzie się tu czuć jak w ekskluzywnym salonie.Źródłem napędu Jaguara jest zmodyfikowana jednostka V8 znana z modelu XJ, która zapewni czysto sportowe osiągi. Do 100 km/h XK ma przyspieszać w 6,2 s, a jego maksymalna prędkość będzieograniczona elektronicznie do 250 km/h. Po raz pierwszy w Jaguarze zastosowano 6-stopniową, automatyczną skrzynię biegów z możliwością sekwencyjnej zmiany przełożeń przyciskami umieszczonymi w kierownicy. W trybie automatycznym (zwykłym lub sportowym) przekładnia dostosowuje pracę do stylu jazdy kierowcy.Do salonów sprzedaży flagowe coupé Jaguara trafi na początku przyszłego roku. Wkrótce potem pojawi się jego odmiana cabrio.Jaguar XKDane techniczne: Silnik: 8-cylindrowy, benzynowy, widlasty. 4 zawory na cylinder. DOHC. Pojemność skokowa 4196 ccm. Moc maksymalna 219 kW (298 KM) przy 6000 obr./min. Maks. moment obrotowy 411 Nm przy 4100 obr./min. 6-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów Jaguar Sequential Shift. Silnik umieszczony wzdłużnie z przodu, napęd na tylne koła. Zawieszenie niezależne. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu. Masa własna 1595 kg. Wymiary: długość/szerokość/wysokość 4791/2070 (z lusterkami)/1322 mm, rozstaw osi 2752 mm. Przyspieszenie 0-100 km/h - 6,2 z. V maks. - 250 km/hCena: ok. 67 tys. euro