Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lamborghini Gallardo kontra Porsche 911 Turbo: pojedynek jutra

Lamborghini Gallardo kontra Porsche 911 Turbo: pojedynek jutra

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński

Porsche kontra Lamborghini: szykuje się rodzinna awantura. Najmniejsze Lamborghini zbliży się stylistycznie do Aventadora. Na szczęście nawet lobby ekologów nie będzie w stanie wyrwać mu 10-cylindrowego serca. Tym razem może osiągać aż 580 KM. Zgodnie z tradycją doładowane Porsche 911 będzie się wyróżniać dużym spoilerem, wlotami powietrza i innym przodem. Moc: 500 KM

Lamborghini Gallardo kontra Porsche 911 Turbo: pojedynek jutra
Auto Świat
Lamborghini Gallardo kontra Porsche 911 Turbo: pojedynek jutra

Formalnie 1 sierpnia Porsche dołączyło jako 13. marka do portfolio Volkswagena. Tym samym dawni konkurenci stali się teraz członkami jednej rodziny – dotychczas za supersportowe modele w koncernie odpowiadało Lamborghini.

Co zrobić, żeby najbardziej emocjonujące marki nie toczyły bratobójczej walki? To zmartwienie teoretycznie zacznie dręczyć menedżerów (bo przecież nie fanów motoryzacji) dopiero podczas przyszłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie. Na stoiskach obydwu firm będzie się świętować premierę dwóch 500-konnych sportowych maszyn.

Ze Stuttgartu przybędzie nowe 911 Turbo. Inżynierowie nie mają łatwego zadania, bowiem kolejna generacja klasyka z doładowaniem musi być jeszcze lżejsza i po prostu lepsza od swojego poprzednika. Nowe Turbo otrzyma skonstruowanego od podstaw 500-konnego boksera biturbo (wersja Turbo S będzie miała nawet 550 KM).

Dzięki powiększonemu o 10 cm rozstawowi osi i optymalizacji zestrojenia układu kierowniczego oraz zawieszenia Porsche ma na nowo definiować w tej klasie nie tylko precyzję szybkiego pokonywania zakrętów, lecz również komfort jazdy na długich dystansach.

Takich cech próżno szukać w następcy Gallardo. Opracowany we współpracy z Audi ma kontynuować tradycję zbliżania się do ekstremum – zarówno jeśli chodzi o design, jak i osiągi.

Centralnie umieszczony 10-cylindrowy silnik zostanie „podkręcony” do 580 KM, natomiast zautomatyzowana przekładnia musi nareszcie ustąpić miejsca szybciej pracującej dwusprzęgłówce.

Autor Błażej Buliński
Błażej Buliński
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków