Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Lancia Delta: Arystokratka wśród kompaktów

Jadący tym autem wysyła wszystkim klarowny przekaz: popatrzcie, jestem koneserem. Do tego zamożnym. Nawet podstawowa odmiana kompaktowej Lancii kosztuje 70 tys. zł. Nasz egzemplarz był dużo droższy!

Jazda Deltą wyposażoną w 190-konnego turbodiesla to czysta przyjemność − auto jest świetnie wygłuszone, doskonale przyspiesza, ma bardzo bogate wyposażenie. Wsiadając do Lancii, ulega się wrażeniu, że nad jej wykończeniem pracowała armia rzemieślników.

Niestety, Delta ma też kilka wad. Pierwsza z nich to zbyt twarde zawieszenie. Rozumiemy, że 190 koni to nie przelewki, ale w luksusowym samochodzie spodziewaliśmy się jednak większego komfortu. Druga zasadnicza wada naszego egzemplarza to pozbawione jakiegokolwiek wyprofilowania przednie fotele. Gdy wchodziliśmy nawet w niezbyt ostry zakręt mieliśmy obawy, że... za chwilę ześlizgniemy się z siedziska.

Dzieła sztuki zazwyczaj dużo kosztują. Delta nie jest wyjątkiem – ręcznie szyta skórzana tapicerka Poltrona Frau i blisko 200-konny diesel muszą mieć odpowiednią cenę. I choć wydaje się, że ponad 120 tys. zł za auto tej wielkości to suma niebotyczna, zbliżone do Delty pojazdy konkurencji wcale nie są tańsze.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:Nowe
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków