Logo

Lancia Musa 1.6 Multijet - Jak torebka Prady

Ewa Czechowska
Ewa Czechowska

Marketingowcy Lancii zacierali ręce, bo która kobieta nie chciałaby jeździć takim samym samochodem jak pierwsza dama Francji? Czy rzeczywiście van zbudowany na bazie małego auta (Ypsilon) jest w stanie zapewnić komfort dużego sedana i zastąpić go w ruchu ulicznym miast?Z zewnątrzjednobryłowe auto wygląda elegancko, zwłaszcza w dwukolorowym nadwoziu. Chromowane listwy i 15-calowe alufelgi dodają niewiele ponad-4-metrowej Musie szyku. Jeszcze lepiej jest w środku. Wnętrze wersji Poltrona Frau (u nas niedostępna) to prawdziwy salonik urządzony na powierzchni 4 m2, dobrze doświetlony przez dwuczęściowy, przeszklony dach i – przede wszystkim – wyposażony w luksusową skórzaną tapicerkę. Panowie Lancia i Frau rozpoczęli współpracę w latach 20. XX w., a ostatnio założone przez nich firmy mocno tę kooperację zacieśniły.Przestronność wnętrza auta o tak skromnych gabarytach zewnętrznych wydaje się genialna. Na wygodnych fotelach przednich podróżuje się komfortowo, ale także z tyłu nie brakuje miejsca, bo kanapa jest przesuwana. Można więc – kosztem bagażnika, który z 460 l zmniejsza się wtedy do 390 – powiększyć przestrzeń na nogi.Ergonomia kokpitu jest bez zarzutu z jednym wyjątkiem – do wskaźników umieszczonych nie przed oczami kierowcy, lecz na środku tablicy rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić. Ukoronowaniem odnowionej Musy jest fantastyczny turbodiesel Multijet, który z pojemności skokowej 1,6 l osiąga moc 120 KM i gigantyczny moment obrotowy 300 Nm już przy 1500 obr./min. W rezultacie Musa świetnie przyspiesza przy prawie dowolnej prędkości. Dżentelmeni o pieniądzach nie dyskutują, ale dobrze zarabiające kobiety, do których Musa jest przede wszystkim adresowana – owszem. Nowa wersja silnikowa występuje u nas z wyposażeniem Platino i kosztuje blisko 85 tys. zł. Drogo? Torebka Prady też ma wysoką cenę.PodsumowanieMusa w wersji Poltrona Frau jest jak markowy ciuch z najwyższej półki – snobistyczny, kosztowny i w oficjalnej sieci sprzedaży w Polsce niedostępny. Nowy wariant silnikowy 1.6 Multijet oferowany z wyposażeniem Platino zapewnia wysoki poziom luksusu bez markowej metki. Radość z jazdy autem reklamowanym przez żonę prezydenta Francji pozostaje.

Autor Ewa Czechowska
Ewa Czechowska
Powiązane tematy: Nowe
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium
Skrót artykułu