- Choć pod maską jest prawie 240 KM, Lexus NX nie lubi ostrej jazdy
- Kto szuka wygodnego auta rodzinnego, nie zawiedzie się modelem NX 300
- Kierowca ma do wyboru cztery tryby jazdy, które wyraźnie zmieniają charakter auta
Obok Lexusa NX ciężko przejść obojętnie. Ostre linie nadwozia, potężny grill w kształcie klepsydry i lampy nawiązujące stylistyką do nowego coupé LC sugerują, że mamy do czynienia z nie tylko ładnym, lecz także mocnym samochodem. I zaglądając pod maskę NX 300 (przed liftingiem oznaczenie „200t”), nie powinniśmy czuć się zawiedzeni, bowiem znajduje się tam 238-konny doładowany benzyniak. Owszem, wolelibyśmy, żeby pracowała tam jednostka z sześcioma cylindrami, ale żyjemy w czasach, kiedy rządzą ekolodzy, i musimy zadowolić się czterema cylindrami w rzędzie.
Wcale nie jest to takie trudne, bowiem motor Lexusa jest udany. Znakomicie reaguje na gaz już od niskich obrotów, a strzałka obrotomierza szybko przemieszcza się w kierunku końca skali. Nieco jego możliwości ogranicza 6-stopniowy „automat”, który pozwala rozwinąć maksymalnie 200 km/h, a podczas gwałtownego przyspieszania redukuje bieg na niższy z opóźnieniem.
Wrażenia z jazdy Lexusem NX zależą od wybranego przez kierowcę trybu. Do wyboru mamy cztery ustawienia, które zmieniają główne podzespoły auta, w tym aktywne zawieszenie AVS. W trybie Eco zrelaksowanej jeździe sprzyjają leniwa praca skrzyni biegów oraz łagodne pochłanianie wszelkich nierówności drogi.
W trybach Sport, a zwłaszcza Sport+, ostrzejsza reakcja napędu na zmianę położenia pedału gazu, a także sztywniejsza praca amortyzatorów zachęcały do dynamicznej jazdy. Trzeba również przyznać, że sportowe ustawienia znacznie polepszają dynamikę jazdy. Ale najbardziej odpowiadał nam tryb Normal, gdyż doskonale współgrał z luksusowym charakterem SUV-a. Można go wykorzystać przy wyjazdach na dłuższe dystanse.
Kto więc szuka wygodnego auta rodzinnego, nie zawiedzie się modelem NX 300, tym bardziej że ma on praktyczne wnętrze. W obu rzędach siedzeń wygodnie może podróżować czwórka pasażerów, choć jeśli planujemy często wozić z tyłu dorosłych, lepiej nie zamawiać okna dachowego, gdyż ogranicza przestrzeń nad głową. Z przewożeniem bagaży nie będzie problemu, gdyż kufer ma 500 l pojemności i sterowaną ruchem stopy pokrywę.
Lexus NX - to nam się podoba
Osiągi silnika, jakość, komfort jazdy, nowoczesne systemy bezpieczeństwa, aktywne zawieszenie, 4x4 z blokadą.
Lexus NX - to nam się nie podoba
Obsługa multimediów za pomocą dotykowego panelu, spalanie, niska prędkość maksymalna, wolna redukcja „automatu”.
Lexus NX - nasza opinia
NX 300 nie jest typem sportowego SUV-a. Prowadzi się go jednak pewnie, a 238-konny silnik pozwala na dynamiczną jazdę. Będzie idealną propozycją dla osób ceniących: funkcjonalność, komfort, bezpieczeństwo oraz japońską niezawodność.