W nowym Lexusie RX zmieniono wygląd przedniego i tylnego zderzaka, reflektorów i tylnych lamp. We wnętrzu wersji L (przedłużona, 7-osobowa) siedzenia trzeciego rzędu można ustawić w dwóch położeniach (dzięki temu przestrzeń na nogi da się powiększyć o 95 mm). Także w wersji L można teraz zamówić indywidualne fotele w drugim rzędzie zamiast kanapy.
Lexus RX - nowe systemy
Nowy Lexus RX ma także adaptacyjny system przełączania świateł głównych BladeScan AHS. To skomplikowany układ, w którym światła LED lepiej oświetlają drogę i nie oślepiają innych użytkowników. Dzięki układowi BladeScan AHS widoczność do przodu zwiększyła się z 32 do 56 metrów. Nowy Lexus RX jest także wyposażony w najnowszą wersję systemów bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+, zapobiegających kolizjom. Składają się na nie: system ochrony przed zderzeniowej PCS, aktywny radarowy tempomat i asystent znaków drogowych. System PCS wykrywa pieszych w dzień i w nocy oraz rowerzystów w dzień. W nowym Lexusie RX poprawiono także zawieszenie oraz układ kierowniczy – pozwoliło to zwiększyć stabilność auta w zakrętach.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoWspółpracę ze smartfonem zapewniają Apple CarPlay oraz Android Auto. Za pośrednictwem Siri lub Google Assistant można głosowo sterować multimediami.
Wersje silnikowe Lexusa RX pozostały bez zmian. RX 300 jest wyposażone w 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 238 KM, a hybrydowe 450h – w motor benzynowy V6 o poj. 3,5 l i mocy 263 KM oraz w dwa silniki elektryczne: przedni 167 KM oraz tylny 68 KM. Łączna moc układu napędowego w 450h wynosi 313 KM. Obie odmiany mają prędkość maksymalną ograniczoną do 200 km/h.
Nowy Lexus RX w najtańszej wersji RX 300 Elegance kosztuje 265 900 zł. Odmiana hybrydowa 450h Elegance ma cenę 324 900 zł. Siedmioosobowego RX-a L wyceniono na 368 900 zł. Najdroższe wersje wyposażeniowe Omotenashi kosztują odpowiednio: 345 900 i 425 900 zł.
Lexus RX - dane techniczne
Model | RX 300 | RX 450h |
Rodzaj silnika, pojemność | Benzynowy, 1998 ccm | Benzynowy V6, 3456 ccm plus 2 motory elektryczne |
Moc | 238 KM | 263 KM, łączna moc układu hybrydowego 313 KM |
Moment obrotowy | 350 Nm | 335 Nm |
V maks. | 200 km/h | 200 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,5 s | 7,7 s |
Zużycie paliwa śr. | 9,9-10,5 l/100 km | 6,7-8 l/100 km |
Emisja CO2 | 225-339 g/km | 171-182 g/km |
Wymiary (dł./szer./wys.) | 4980/1895/1690 mm | 4980/1895/1685 mm |
Rozstaw osi/prześwit | 2790/200 mm | 2790/195 mm |
Masa własna | 1960-2080 kg | 2100-2215 kg |
Pojemność bagażnika (koło dojazdowe) | 453 l | 453 l |