Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Maserati Levante Trofeo – czarująca maszyna

Maserati Levante Trofeo – czarująca maszyna

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Dołączająca do palety Maserati Levante wersja Trofeo to topowa odmiana, która przede wszystkim najlepiej odzwierciedla atuty włoskiej marki.

Maserati Levante Trofeo
Zobacz galerię (11)
Auto Świat / Maserati
Maserati Levante Trofeo

Maserati może mieć powody do zadowolenia. W ciągu zaledwie trzech lat od debiutu rynkowego SUV Levante stał się najchętniej kupowanym modelem marki. Przekonał już do siebie ponad 55 tys. klientów na świecie, co – wziąwszy pod uwagę to, że wiele innych modeli Maserati nie przekroczyło czterocyfrowego wyniku – jest naprawdę imponujące. Teraz w ofercie pojawiają się dwie nowe wersje Levante z silnikami V8: GTS i Trofeo, adresowane do najbardziej wymagających klientów. 

Maserati Levante Trofeo – stylowa elegancja

Topowe Trofeo łączy w sobie najlepsze cechy włoskiej marki, czyli niesztampową elegancję z osiągami godnymi sportowego bolidu. Na pierwszy rzut oka łatwo rozpoznać tę wersję po karbonowych elementach w powiększonych zderzakach i większych wlotach powietrza na masce. Do tego standardowo auto porusza się na 21-calowych alufelgach, podczas gdy 22-calowe są dostępne w opcji. Najlepsze kryje się jednak pod maską. To znany m.in. z modelu Quattroporte GTS i Ferrari 488 ośmiocylindrowy silnik widlasty z podwójnym turbodoładowaniem, oczywiście, odpowiednio zmodyfikowany, tak by mógł pracować w tandemie z napędem Q4 i ośmiobiegową skrzynią automatyczną. Motor osiąga moc 580 KM, co sprawia, że Levante Trofeo jest najmocniejszym seryjnie produkowanym Maserati w historii. Do tego pozwala przyspieszać do „setki” w 4,1 s i rozpędzać się do 300 km/h! Przypominamy, że te dane dotyczą ważącego 2170 kg 5-metrowego SUV-a. 

Silnik budzi się do życia radosnym warknięciem, a swoboda, z jaką przelewa na koła potężną dawkę 730 Nm, obezwładnia. W normalnych warunkach moment w 100 proc. trafia na tylne koła, a przód jest dołączany wtedy, gdy system uzna to za stosowne, co umożliwia kierowcy czerpanie maksimum przyjemności z prowadzenia. Zarówno w trybie Normal, kiedy Trofeo jest zadziornym cruiserem, jak i – a może zwłaszcza – w Sport lub Corsa, kiedy przy akompaniamencie basowego ryku wydechu układy napędowy i jezdny zachowują się, jak na Maserati przystało. Agresywnie, ale z należytymi manierami, wspieranymi przez pokładową elektronikę. Ośmiobiegowy „automat” błyskawicznie działa, a auto jest precyzyjne, popisuje się świetną trakcją i wysokim komfortem. Ten ostatni jest zasługą odpowiednio zestrojonego pneumatycznego zawieszenia, które nawet w połączeniu z 22-calowymi kołami na większości nawierzchni radzi sobie zaskakująco dobrze.

Maserati Levante Trofeo – mocny zawodnik

Trofeo to bez wątpienia najlepsza wersja Levante. Pełnokrwisty, rasowy SUV, który może stać się alternatywą dla takich modeli, jak: Porsche Cayenne Turbo, Jaguar F-Pace SVR, Mercedes-AMG GLE 63, Audi SQ8, BMW X6 M, Range Sport SVR czy nawet Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Jest duży, mocny, zwinny, luksusowy i – podobnie jak rywale – absurdalnie drogi.

Silnikb-t.benz. V8
Pojemność3799 cm3
Moc580 KM przy 6250 obr./min
Mom. Obr.730 Nm przy 2500 obr./min
Napęd 4x4/ skrzynia aut. 8
Dł./szer./wys.5003/1968/1679 mm
Bagażnik580-1625 l
Śr. spalanie13,2 l/100 km
V maks.300 km/h
0-100 km/h4,1 s
Emisja CO2308 g/km
Cenaod 186 057 euro
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków