Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mercedes-AMG C43 Cabrio 4MATIC – otwarta przyjemność | TEST

Mercedes-AMG C43 Cabrio 4MATIC – otwarta przyjemność | TEST

Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski

Jeden z najładniejszych kabrioletów na rynku w podstawowej wersji AMG zachwyca brzmieniem silnika, osiągami i olbrzymimi dawkami radości, jakie dostarcza panowanie nad jego potencjałem.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATICSzczepan Mroczek / Onet

Mercedes-AMG C43 jest jak zaproszenie do fantastycznego świata AMG, do niedawna nadwornego tunera Mercedesa, który teraz urósł do roli submarki w koncernie. Wszystkie modele wyjeżdżające z tej stajni kojarzone są z najwyższą jakością, sportowymi osiągami i przede wszystkim zorientowaniem na maksymalną przyjemność dostarczaną kierowcy podczas jazdy. Nie inaczej jest w przypadku kabrioletu klasy C, który w wersji C43 nadaje się idealnie do rozpoczęcia przygody z AMG i rozbudzenia apetytu na kolejne auta z Affalterbach (siedziba AMG).

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC
Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATICSzczepan Mroczek / Onet

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC – sportowa elegancja

Odkryta wersja klasy C wzbudza pożądanie pięknie ukształtowanym nadwoziem, które łączy klasyczną urodę smukłych linii z wyraźnie podkreślonymi przez stylistów AMG sportowym, dynamicznymi akcentami. Diamentowa osłona grilla dodaje sylwetce szlachetności, a 19-calowe alufelgi, masywne zderzaki z dolnymi spoilerami i szersze listwy progowe już na pierwszy rzut oka sugerują drzemiący w samochodzie dynamiczny potencjał. Nie ważne czy jedziemy z otwartym, czy z zamkniętym dachem, C43 działa przyciągająco na spojrzenia przechodniów.

Zachwycić można się również wnętrzem, które zostało luksusowo wykończone i wyposażone. Profilowane sportowe fotele przednie z szerokim zakresem regulacji zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne i są wygodne. Mają nie tylko elektryczną regulację ustawień (kierowcy z pamięcią ustawień), lecz także podgrzewanie, wentylację oraz system Airscarf – podgrzewania karku – pozwalający cieszyć się jazdą z otwartym dachem, nawet gdy temperatura powietrza na zewnątrz spada do kilku stopni Celsjusza powyżej zera.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC
Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATICSzczepan Mroczek / Onet

Zresztą samo przebywanie we wnętrzu tego samochodu jest powodem do satysfakcji. Z przodu miejsca jest sporo, poziom wykończenia to prawdziwa klasa premium, do tego opcjonalny system audio firmy Burmester zapewnia perfekcyjną jakość dźwięku, a pokładowe multimedia niezbędne informacje. Na dodatek bagażnik ma przyzwoitą pojemność od 285 do 360 l i da się go powiększyć, składając oparcia tylnych siedzeń – przyda się do okazjonalnego przewożenia dłuższych przedmiotów.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC – poezja dźwięku

Pod maską C43 cabrio pracuje widlasta jednostka sześciocylindrowa z podwójnym turbodoładowaniem, która z pojemności 3,0 l osiąga moc 367 KM i moment 520 Nm. Współpracuje on z 9-stopniową, dwusprszęgłową automatyczną skrzynią biegów, przekazującą moment na obydwie osie. Dynamiczne osiągi przy takich parametrach są w tym przypadku oczywistością. Auto natychmiastowo reaguje na gaz i z niezwykłą swobodą nabiera prędkości. Skrzynia błyskawicznie zmienia przełożenia, dopasowując swoją pracę do stylu jazdy kierowcy. Prowadzący ma zresztą do wyboru kilka trybów pracy układu jezdnego i napędowego (Comfort, Sport lub Sport+), z których nastawiony najbardziej agresywnie Sport+ zmienia C43 w ryczącą bestię. To właśnie obezwładniające chrapliwe brzmienie wydobywające się ze sportowego układu wydechowego AMG Performance (opcja za 6,3 tys. zł) odpowiada za dodatkowe zastrzyki przyjemności dostarczane w trakcie szybkiej jazdy. Każda zmiana przełożenia sygnalizowana jest sążnistym warknięciem, który budzi popłoch w okolicy, a stanowczy pomruk, a raczej kawalkada ryków o różnym natężeniu słyszalna podczas przyspieszania mile pieści uszy. Świetna robota speców od wydechu z AMG.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC
Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATICSzczepan Mroczek / Onet

Napęd 4MATIC to z kolei gwarancja bardzo dobrej trakcji i przyczepności także na śliskich nawierzchniach. Co ważne, ma on wyraźną preferencję tyłu (stały rozdział momentu w proporcji 31:69) i sprzyja sportowej aktywnej jeździe. Do tego pokładowa elektronika ingeruje naprawdę tylko wtedy gdy jest to koniecznie, nie psując frajdy z prowadzenia i umożliwiając sprawdzenie swoich umiejętności. ESP ma trzystopniową regulację: włączone, do sportowego stylu jazdy i wyłączone, gdy mamy szansę poszaleć na zamkniętym bezpiecznym torze. Warto spróbować.

Miłym zaskoczeniem podczas testu było średnie zużycie paliwa, które przekroczyło niewiele ponad 11 l/100 km. Owszem podczas agresywnej jazdy na torze bez problemów da się zanotować wyniki na poziomie 20 l i więcej, ale z kolei zrównoważony kierowca jest w stanie zejść nawet poniżej 10 l na setkę.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC – wysoka półka

Osiągi, prestiż i przyjemność w przypadku Mercedesa-AMG wiążą się niestety ze sporym wydatkiem, który dla wielu osób może być największą wadą tego samochodu. Ceny tego modelu zaczynają się od 330,5 tys. zł, a testowany egzemplarz dopakowany licznymi dodatkami wyceniono na ponad 420 tys. zł. Jedno jest pewne: jeśli kogoś stać, nie będzie rozczarowany.

Mercedes-AMG C43 cabrio 4MATIC - dane techniczne:

Pojemność skokowa i rodzaj silnika 2996 cm3, V6 t. benz.
Moc 367 KM przy 5500-6000 obr./min
Moment obrotowy 520 Nm przy 2000-4000 obr./min
Skrzynia biegów i napęd Automatyczna 9-biegowa, napęd 4x4
Prędkość maksymalna 250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 4,8 s
Średnie zużycie paliwa 8,3 l/100 km
Masa własna 1795 kg
Cena od 330 500 zł
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo
Autor Rafał Sękalski
Rafał Sękalski
Powiązane tematy:MercedesMercedesTesty
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków