Kto powiedział, że luksusowe auto musi być limuzyną, a sportowy charakter mogą mieć tylko kompaktowe hot-hatche? Przecież są jeszcze takie modele, jak testowany Mercedes E coupé, który łączy cechy obu rodzajów samochodów.
Dzięki efektownym spoilerom z przodu i po bokach oraz dużemu wlotowi powietrza coupé nabrało sportowej zadziorności. We wnętrzu: skóra, aluminium, białe tarcze wskaźników – czyli wszystko to, co sprawia, że po zajęciu miejsc na wygodnych fotelach czujemy w aucie atmosferę elegancji i sportu. Co ciekawe, pomimo nadwozia coupé wsiadanie do tyłu wcale nie jest uciążliwe – to zasługa długich drzwi.
W tej kwestii samochód nie ma właściwie słabości. Widlasta „szóstka” o mocy 333 KM w każdej chwili pozwala dynamicznie przyspieszyć. Wciskamy mocno pedał gazu, a samochód wystrzeliwuje przed siebie i osiąga „setkę” po 5,2 s. Pochwały należą się skrzyni, która sprawnie i bez szarpnięć zmienia biegi. Układ napędowy działa lepiej, gdy za 5590 zł zamówi się pakiet dynamiki jazdy. Po wybraniu sportowego trybu silnik szybciej reaguje na dodawanie gazu, a skrzynia zaczyna przełączać przy wyższych obrotach.
W przypadku auta o tak dużej mocy nie oczekuje się wyjątkowego komfortu resorowania. Zawieszenie Mercedesa tłumi większość nierówności, ale na większych wybojach może nie dać sobie rady. Na szczęście w testowanym aucie był pakiet dynamiki jazdy, który oprócz sportowego ma także tryb komfortowy – to poprawia wygodę podróżowania.
Auto nie jest tanie, ale w tej klasie nie stanowi to dużej wady. Większość klientów i tak wybiera wiele pozycji z długiej listy opcji, co często podwaja wyjściową cenę.
Galeria zdjęć
Mercedes E 400 coupe kosztuje 275 000 zł
Podwójny układ wydechowy to dowód na to, że w tym modelu drzemie duża moc
Auto nie jest tanie, ale w tej klasie nie stanowi to dużej wady
Materiały wysokiej jakości, a obsługa wszystkich przełączników – intuicyjna
Pakiet dynamiki jazdy pozwala wybrać sportowe lub komfortowe nastawy auta
Wielokonturowe siedzenia mają funkcję, dzięki której boki foteli dociskają jadących na zakręcie w taki sposób żeby dać jak najlepsze podparcie
Na siedzeniach Mercedesa E 400 coupe podróżuje się wygodnie
Jak na nadwozie coupe z tyłu jest wystarczająca przestrzeń
Proszę bardzo - podajnik pasów to pomocne urządzenie w przypadku tego auta, bo mocowanie pasów jest daleko za osobami siedzącymi z przodu
Standardem jest skrzynia automatyczna, ale biegi można też zmieniać ręcznie łopatkami przy kierownicy
W testowanym aucie był pakiet dynamiki jazdy, który oprócz sportowego ma także tryb komfortowy – to poprawia wygodę podróżowania
Podróż można odbywać z otwartym szyberdachem
Pod maską E 400 coupe pracuje silnik o mocy 333 KM i momencie obrotowym 480 Nm
Bagażnik całkiem ppojemny jak na coupe, bo mieści 450 l
Sześciocylindrowy silnik o mocy 333 KM pozwala na rozpędzenie pojazdu do 100 km/h w 5,2 s
Szybkość maksymalna Mercedesa E 400 coupe to 250 km/h
Zawieszenie Mercedesa tłumi większość nierówności, ale na większych wybojach może nie dać sobie rady
Co ciekawe, pomimo nadwozia coupé wsiadanie do tyłu wcale nie jest uciążliwe – to zasługa długich drzwi
Dzięki efektownym spoilerom z przodu i po bokach oraz dużemu wlotowi powietrza coupé nabrało sportowej zadziorności
Mercedes E 400 coupe łączy cechy samochodów luksusowych oraz sportowych