Z zewnątrz tę odmianę łatwo rozpoznać po dużym logo na atrapie chłodnicy (inne wersje mają gwiazdę tradycyjnie na masce). Standardem testowanej wersji są 17-calowe aluminiowe felgi oraz chromowane listwy na zderzakach. Także we wnętrzu zastosowano stylistykę przypominającą o dynamicznym charakterze pojazdu. Kierowca ma przed sobą 3-ramienną kierownicę, a kokpit zdobią metalizowane okładziny.Sportowe aspiracje uzupełnia silnik o mocy 184 KM. Wprawdzie z przyspieszeniem do "setki" w niecałe 9 s klasa C nie jest superszybkimbolidem, ale pozwala na odrobinę szaleństwa. Tym bardziej, że silnik szybko wkręca się na obroty. Mocne wciśnięcie gazu umożliwia dynamiczny start spod świateł. Sprzyja temu doskonale zestopniowana automatyczna skrzynia biegów. Przełożenia zmienia szybko i tak płynnie, że nie odczuwa się momentu przełączenia biegu na wyższy. Zaletą jednostki napędowej jest również cicha praca. Nawet podczas szybkiej jazdy autostradą hałas nie zagłusza rozmowy. Za dobre osiągi trzeba jednak zapłacić wysokim spalaniem. Wprawdzie podawane przez producenta średnie zużycie paliwa na poziomie 8,2 l na 100 km nie jest złym wynikiem przy tej mocy silnika oraz "automacie", ale w rzeczywistości jest ono wyższe o około 2 litry. Podczas jazdy miejskiej trzeba się liczyć z zapotrzebowaniem na paliwo nawet na poziomie 13 l/100 km.
Mercedes Klasy C - Awangardowe C
Od połowy tego roku w sprzedaży jest nowy Mercedes klasy C. Wersja Avantgarde skierowana jest do kierowców lubiących samochody luksusowe o sportowym image'u.