• Latem tego roku do sprzedaży trafi zmodernizowany Mercedes klasy E. Początkowo w salonach pojawi się sedan oraz kombi.
  • Pod maską zagoszczą dwa nowe silniki – 4-cylindrowy o mocy 272 KM i 6-cylindrowy generujący 367 KM. Oba będą miały 20-konne elektryczne wspomaganie.
  • Na pokładzie znajdzie się nowy system MBUX, który standardowo otrzyma ekran o przekątnej 10,25 cala, a w opcji będzie 12-calowy wyświetlacz.

Mercedes klasy E obecnej generacji na rynku jest od 2016 roku. Zdaniem Mercedesa 4 lata to wystarczający czas żeby auto zmodernizować. Wprowadzone zmiany nie są rewolucyjne, ale dzięki nim auto stało się nie tylko nowocześniejsze, lecz także prezentuje się atrakcyjniej.

Pod względem stylistyki nadwozia Mercedes klasy E zasadniczo pozostał sobą. Charakter udało się zachować pomimo tego, że nieco inaczej wygląda przedni panel, a także zastosowano nową maskę. Pod okleiną maskującą widać, że reflektory także mają nieco inny wygląd. Teraz są one standardowo wykonane w ledowej technice, a ponadto zawierają światła do dziennej jazdy.

Pod maską nowego modelu będą pracowały m.in. dwa nowe silniki, które są miękkimi hybrydami. Jest to 2-litrowa, 4-cylindrowa jednostka M254 oraz 6-cylindrowy, 3-litrowy motor M256. W obu przypadkach zastosowano elektryczne wspomaganie o mocy 20 KM. Mniejszy silnik generuje 272 KM, a większy – 367 KM. Ponadto Mercedes klasy E będzie oferowany z 7 hybrydami typu plug-in – licząc razem z odmianą kombi oraz wersją z napędem na wszystkie koła.

Mercedes klasy E – po liftingu MBUX w standardzie

Mercedes klasy E po modernizacji standardowo będzie wyposażony w MBUX nowej generacji. System zawiera wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, a w opcji będzie 12-calowy ekran. Dzięki temu obsługa stanie się znacznie łatwiejsza, a poza tym najważniejsze funkcje da się aktywować głosowo. Z wnętrza pojazdu zniknie stary znajomy w postaci pokrętła wielofunkcyjnego, który był umieszczony na konsoli środkowej. W odnowionej wersji zastąpi go touchpad adaptowany z Mercedesa klasy A.

Klienci przyszłej klasy E będą mogli cieszyć się również z kierownic o nowej stylistyce. Nie znajdziecie na nich już rolek do sterowania niektórymi funkcjami, za to w ich miejsce pojawią się sensory. Do wyboru będą dwie wersje kierownicy – standardowa lub o stylistyce AMG.

Mercedes klasy E – nowy 6-cylindrowy silnik

Już pierwsze kilometry przejechane autem z nowym 6-cylindrowym motorem pokazują, jak dobrze jeździ auto z tą jednostką. To przede wszystkim zasługa świetnych osiągów oraz wysokiej kultury pracy. W przypadku klasy Eten silnik będzie nowością w gamie, ale już od dłuższego czasu był on stosowany w bazowej wersji klasy S. Instalowano go również w modelu CLS 53 AMG, ale oczywiście w tym przypadku moc była znacznie wyższa – 435 KM. W przypadku klasy E ten silnik generuje 367 KM plus wspomaganie w postaci 20 elektrycznych koni mechanicznych.

W przypadku układu jezdnego Mercedes nie zdecydował się na żadne modyfikacje. W dalszym ciągu zawieszenie zapewnia jadącym wysoki komfort resorowania, a przy tym nie wyczuwa się żadnych słabości pod względem prowadzenia. Auto zachowuje się stabilnie także wtedy, gdy zdecydujemy się na dynamiczne pokonywanie zakrętów.

Mercedes klasy E po liftingu – kiedy w sprzedaży?

Odnowiony model ma pojawić się w Europie latem 2020 roku. Początkowo do salonów trafią dwie wersje nadwoziowe – sedan oraz kombi. Nieco dłużej trzeba będzie poczekać na zmodernizowane coupe oraz cabrio. Nieznane są jeszcze ceny nowego pojazdu, ale należy spodziewać się, iż z racji lepszego wyposażenia i bardziej zaawansowanej techniki mogą one być nieco wyższe niż dotychczas. Aktualnie koszty zakupu klasy E zaczynają się od 183 800 zł za auto w wersji 200 d ze 160-konnym dieslem.