Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mercedes SLS AMG Roadster: działa jak narkotyk

Mercedes SLS AMG Roadster: działa jak narkotyk

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Mercedes SLS AMG roadster prestiżowy roadster z gwiazdą z przodu to pojazd dla wybranych. Jego posiadanie świadczy o zasobności portfela i skłonnościach właściciela do przeżywania ekstremalnych wrażeń. Witamy w świecie AMG!

Mercedes SLS AMG Roadster: działa jak narkotyk
Zobacz galerię (10)
Auto Świat
Mercedes SLS AMG Roadster: działa jak narkotyk

SLS AMG robi piorunujące wrażenie nie tylko na przechodniach, ale także na kierowcy za sprawą: monstrualnej maski, znajdującego się pod nią stada 571 koni mechanicznych, megaluksusowego wnętrza i perfekcyjnego wręcz prowadzenia. Drogi Czytelniku, jeśli zasobność portfela Ci na to pozwala, gorąco zachęcam do zasmakowania świata AMG.

To świat wyrafinowanej techniki, ekskluzywności i dynamiki jazdy najwyższego kalibru, gdzie głównym źródłem inspiracji pracowników firmy od ponad 40 lat jest zaangażowanie w motosporcie. AMG to najbardziej utytułowana marka w historii serii DTM, a model SLS AMG GT3 był w 2011 roku najlepszym debiutantem (zdobył 26 zwycięstw i puchar europejskich mistrzostw FIA GT3). Od 17 lat AMG jest oficjalnym partnerem Formuły 1 – dostarcza samochody bezpieczeństwa na tor, a w barwach zespołu Mercedes AMG Petronas w 2012 roku startują utalentowani kierowcy Nico Rosberg i Michael Schumacher.

Osiągi jak z auta wyczynowego

Z toru wyścigowego pochodzi także technika, jaką można znaleźć pod maską SLS-a AMG. To wolnossący 6,3-litrowy silnik benzynowy V8 osiągający moc 571 KM (w wersji GT – 591 KM), który potrafi rozpędzić roadstera od 0 do 100 km/h w niespełna 4 s, by po kolejnych 7,5 s osiągnąć 200 km/h. SLS AMG przez to, że jest pozbawiony elektronicznych ograniczników prędkości, rozpędza się do prawie 320 km/h.

W teście nie mogliśmy tego sprawdzić – żaden tor w Polsce nie pozwala osiągnąć takiej prędkości. Wielokrotnie za to wykorzystywaliśmy pełną moc silnika podczas rozpędzania. Ostremu przyspieszaniu towarzyszy nie tylko (co oczywiste przy tej mocy) mocne wciskanie w fotel, ale także powodujący gwałtowny przyrost adrenaliny gang silnika i wydechu, przypominający odgłosy burzy z piorunami (słyszalny w mniejszym stopniu także podczas uruchamiania motoru).

Dwa oblicza roadstera

Po 571-konnym aucie zbudowanym przez AMG spodziewaliśmy się brutalnego zachowania, tymczasem pierwsze kilometry pokazały jego wyjątkowo łagodną naturę. Bez trudu dało się nim spokojnie poruszać po mieście (nawet w korkach), zmiana biegów odbywała się łagodnie i bez szarpnięć, a manewrowanie autem z 2-metrową maską nie stanowiło problemu. Także w trasie komfort jazdy był wysoki, hałas nie dokuczał, a prowadzenie w koleinach nie wymagało kurczowego trzymania kierownicy.

Sytuacja zmieniła się jednak diametralnie, gdy wyłączyliśmy ESP oraz zmieniliśmy ustawienia skrzyni biegów DCT SpeedShift i układu jezdnego AMG Ride Control na pozycję Sport+. SLS z łagodnego dotychczas kabrioletu przeobraził się w nieznoszący kompromisów samochód sportowy. Układ kierowniczy stał się bardziej bezpośredni, zawieszenie usztywniło się, a skrzynia biegów krócej i brutalniej zaczęła zmieniać przełożenia. Wówczas wyraźnie można było odczuć, że jazda samochodem AMG to inny, niepowtarzalny świat...

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków