Tę samą platformę Mitsubishi wykorzystało po raz pierwszy w najnowszym wcieleniu Outlandera. Lancer jest samochodem, który zwraca na siebie uwagę. Zwarta sylwetka sedana wyróżnia się agresywnym przodem z charakterystycznym "rekinim" długim nosem i szeroko rozstawionymi reflektorami. Zgrabny tył nadwozia (w zależności od wersji) może być uzupełniony spoilerem. Standardowo auto poruszać się będzie na 16-calowych kołach(opony 205/60 R16), a opcjonalnie dostępne będą alufelgi 18-calowe z oponami 215/45 R18.Sportowy sedanW porównaniu z poprzednią generacją niewielkim zmianom uległy wymiary nadwozia. Nowy model jest krótszy o 15 mm (4570 mm), szerszy o 65 mm (1760 mm), ma też powiększony o 35 mm rozstaw osi (2635 mm) i kół- o 60 mm (1530 mm). Wnętrze auta, jak podkreślają sami konstruktorzy, charakteryzuje się szlachetną prostotą. Ciemna kolorystyka kokpitu przyjemnie kontrastuje ze srebrnymi obwódkami prędkościomierza i obrotomierza, a chromowane wstawki w konsoli środkowej, drążku zmiany biegów oraz wielofunkcyjnej kierownicy z przyciskami sterującymi pokładowym audio pasują do sportowego usposobienia modelu. Eleganckim akcentem jest pokrycie przełączników systemu audio fortepianowym, czarnym lakierem. Każda wersja będzie też mieć osobną kolorystykę i rodzaje tapicerki. Pod względem ilości miejsca Lancer nie odbiega od głównych konkurentów w klasie kompaktowej. Dość wygodnie siedzi się także na tylnej kanapie. Jej oparcie można składać (dzielone asymetrycznie 60:40) i powiększać bagażnik. Jak na kompaktowego sedana ma on jednak skromną pojemność 330 l.Na rynku amerykańskim wszystkie wersje Lancera (rok modelowy 2008) seryjnie przygotowane są do montażu radia satelitarnego Sirius, które dostępne jest w pakiecie Sun and Sound obejmującym elektrycznie sterowany szklany dach, abonament radiowy na 6 miesięcy oraz 650-watowy system nagłośnienia Rockford-Fosgate - najmocniejszy seryjnie montowany w tym segmencie z 6-płytową zmieniarką CD i możliwością odtwarzania MP3, 9 głośnikami (subwoofer umieszczono w bagażniku). Wśród innych ciekawych opcji wyposażenia znajdują się m.in. zestaw głośnomówiący do komórki z bezprzewodowym systemem Bluetooth oraz pakiet Nawigacja i Technologia złożony z systemu nawigacyjnego i 30-gigowego dysku twardego, na którym można przechowywać dane pokładowych systemów rozrywkowo-informacyjnych.Sztywno, komfortowo i bezpiecznieW konstrukcji zawieszenia modelu zastosowano z przodu kolumny McPhersona (z dodatkowymi rozpórkami), a z tyłu układ wielowahaczowy. Całość otrzymała dość sztywne nastawy, aby zapewnić właściwe zachowanie się samochodu podczas szybkiej jazdy. W porównaniu z poprzednią generacją sztywność skrętna nadwozia została zwiększona o 56 proc., a sztywność na zginanie o 50 proc. W wyposażeniu wpływającym na bezpieczeństwo mogą znaleźć się takie elementy, jakkurtyny powietrzne i dodatkowa poduszka chroniąca kolana kierowcy. Specjalna konstrukcja nadwozia stworzona w oparciu o najnowszą generację systemu Reinforced Impact Safety Evolution podczas uderzeń w bok lub tył samochodu ma rozpraszać energię i kontrolować zniekształcenia kabiny, zmniejszając ryzyko poważnych urazów u pasażerów.Pełna oferta Lancera obejmie w Europie 5 wersji silnikowych, w tym dostarczany przez Volkswagena turbodiesel o mocy 140 KM, który obecnie wykorzystywany jest w modelach Grandis DI-D i Outlander DI-D. Na rynku amerykańskim auto dostępne będzie z nowym silnikiem 2.0 o mocy 152 KM. Do przeniesienia napędu wykorzystana zostanie manualna skrzynia 6-biegowa lub bezstopniowa przekładnia CVT, która może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym Sportronic. W późniejszym terminie na rynek w Stanach trafi także diesel opracowywany przez Mitsubishi.Dla wymagających Evo X Pokazany równocześnie z Lancerem Prototype X to właściwie gotowa do produkcji topowa wersja tego modelu i zarazem następca sportowej wersji EvolutionIX. Nazwa nie jest przypadkowa, bowiem już za 2 lata Prototype X przekształci się w Evo X i z wyjątkiem drobnych szczegółów nie będzie różnił się od pokazanego w Detroit konceptu. 35 lat doświadczeń w wyścigach samochodowych i budowaniu sportowych modeli jest gwarancją, że dziesiąta generacja Evo ma szansę stać sięabsolutnym liderem segmentu. Auto otrzyma inteligentny system napędu na 4 koła z aktywnym centralnym dyferencjałem (ACD), tylnym mostem z kontrolą kąta znoszenia (AYC) oraz kontrolą uślizgu (ASC). Bardziej sportowe nastawy będzie też mieć zawieszenie, a do standardu wyposażenia trafią 20-calowe alufelgi z oponami 255/30 R20. Stylistyka i wykończenie wnętrza dopasowane zostaną do charakteru auta. Pod maskę Evo X trafi turbodoładowana jednostka benzynowa 2.0 o mocy ponad 290 KM. Szczegóły techniczne przez najbliższe kilka miesięcy pozostaną jednak tajemnicą podobnie jak cena modelu.
Mitsubishi Lancer - Nie dla grzecznych dziewczynek
Dziesiąta już generacja Lancera (pierwsza debiutowała w 1973 roku) pokazana oficjalnie podczas salonu samochodowego w Detroit na rynek europejski trafi oficjalnie w trzecim kwartale tego roku. Auto zostało zaprojektowane na zupełnie nowej płycie podłogowej cechującej się dużą uniwersalnością i przystosowaniem do sportowych osiągów.