Od 2-litrowego silnika oczekiwalibyśmy też większej mocy i lepszych osiągów. Do kogo więc Mitsubishi kieruje ten model? Przede wszystkim do osób stawiających na piedestale przyjemność z jazdy.W codziennym użytkowaniu auto okazuje się bowiem nadzwyczaj przyjazne kierowcy. Pochwalić trzeba układ jezdny. Samochód ma dość sztywne nastawy, dzięki czemu precyzyjnie reaguje na polecenia kierowcy i trudno wyprowadzić go z równowagi. Twardość dobrano przy tym na tyle trafnie, że nie uprzykrza codziennej eksploatacji. Silnik nie imponuje sprintem, ale jak na warunki polskie okaże się całkowicie wystarczający. Spalanie uznać trzeba za przyzwoite.Kierowca emocjonalnie podchodzący do auta dostrzeże kierownicę Momo (zmiana kierunku jazdy odbywa się łatwo i precyzyjnie), a także stylowe wskaźniki. Do tego otrzymamy bardzo dobrze (choć bez fajerwerków) wykończony kokpit z wygodnymi fotelami. Niezłe wyposażenie (6 poduszek, klimatyzacja automatyczna, radio z CD).
Mitsubishi Lancer - Sportowe kombi
Jeśli ocenialibyśmy Lancera według obiektywnych kreteriów, wypadłby słabo. Jak na kombi ma mały bagażnik i nie imponuje ładownością.