Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Mitsubishi Outlander 2.0 DID - Dozwolony doping

W motoryzacji jest inaczej. Tu jazda "na koksie" także ma poprawić wyniki, ale jest legalna. Czy podróżowanie Mitsubishi Outlanderem z silnikiem Diesla po tuningu daje więcej frajdy? Gdyby wziąć pod uwagę same dane techniczne, to wzmocniony model musi być lepszy. Seryjnie samochód ma moc 140 KM oraz moment obrotowy 310 Nm. Badanie na hamowni (po tuningu) wykazało, że te wartości wynoszą odpowiednio 172 KM oraz 349 Nm. To więcej niż zakładane 167 KM. Autem można dynamicznie podróżować, ale pomimo że moc jest uzyskiwana przy niższych obrotach silnika, to i tak wyczuwa się turbodziurę.Podczas szybkiego ruszania nie odczujemy wgniatania w oparcia foteli. Kultura pracy jednostki napędowej nie jest najlepsza, ale nie można narzekać na jej hałaśliwość. Z silnikiem współpracuje 6-biegowa przekładnia. Jej działanie nie jest wzorem precyzji. Podczas szybkiego przełączania zdarza się haczenie. Zawieszenie świetnie sprawdza się na polskich dziurawych drogach. Pokonywanie nierówności odbywa się bez uszczerbku na komforcie jazdy. Outlander nie jest wprawdzie typową terenówką, ale na "lżejszych" bezdrożach daje sobie radę. Wówczas pomocą służą napęd na cztery koła oraz elektroniczna blokada centralnego mechanizmu różnicowego.

Atrakcyjny wygląd oraz przestronne wnętrze

Stylistyka nadwozia łączy masywność typową dla terenówek z rasowymi akcentami niczym w pojeździe sportowym. To zasługa wąskich reflektorów oraz wznoszącej się linii okien. Kierowca szybko polubi swoje miejsce. Kokpit rozplanowano ergonomicznie, a wskaźniki są czytelne. Wnętrze bez trudu pomieści 5 dorosłych osób. Każdy będzie miał dość miejsca na nogi oraz nad głowami. Pokryte skórzaną tapicerką fotele okazują się wygodne także podczas długich podróży. Szkoda tylko, że ich boczne podparcie jest niewystarczające. Testowana wersja Instyle seryjnie ma również 2 siedzenia w 3. rzędzie. Jednak dostęp do nich jest utrudniony, a przestrzeni wystarczy tylko dla dzieci. Jeżeli te miejsca nie są używane, po złożeniu znikają pod podłogą pojemnego bagażnika. Część ładunkową łatwo można powiększyć, a wówczas do dyspozycji jest aż 1691 l przestrzeni. Podłoga zawsze pozostaje równa. Próg załadunku jest wysoki, ale ułatwienie podczas pakowania stanowi odchylana do dołu burta, umieszczona poniżej klapy.W pełnym wykorzystaniu samochodu pomaga bardzo wysoka ładowność (670 kg). Podsumowanie Jeżeli ktoś lubi samochody terenowe, a jednocześnie potrzebuje przestronnego wnętrza, to Outlander będzie dobrym wyborem. Silnik wysokoprężny jest tu idealny, ale dopłacanie za tuning jednostki jest zbędne. Poprawa osiągów okazuje się na tyle nieznaczna, że w codziennym użytkowaniu nie odczuwa się różnicy.

Autor Tomasz Kamiński
Tomasz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków