Zmiany, jakie otrzymał Mitsubishi Outlander nie są rewolucyjne, ale nawet mniej wnikliwy obserwator zauważy inaczej ukształtowane listwy ozdobne na przednim zderzaku oraz w dolnej części tylnego zderzaka. Poza tym pojawiły się 18-calowe alufelgi o nowym wzorze, a reflektory są w pełni ledowe.
Mitsubishi Outlander to typowy SUV, którego duże nadwozie powinno zaspokoić potrzeby rodziny, która lubi aktywnie spędzać wolny czas. W przypadku testowanej wersji na pokład można zabrać siedem osób, bowiem w samochodzie są dwa dodatkowe fotele w trzecim rzędzie. Oczywiście należy je traktować awaryjnie, bo miejsca jest na nich tak mało, że wygodnie będzie tu tylko dzieciom.
Mitsubishi Outlander to przestronny SUV
Powodów do narzekania nie powinni mieć pasażerowie podróżujący na jednym z dwóch pierwszych rzędów siedzeń. Miejsca na nogi oraz nad głowami jest pod dostatkiem, a poza tym nawet na długich trasach nie czuje się zmęczenia, bo przeprojektowane fotele zapewniają wysoki komfort jazdy.
Zadowalający komfort podróżowania to również zasługa zmian wprowadzonych w zawieszeniu. Teraz lepiej tłumi ono wszelkie nierówności nawierzchni. Jedynie podczas pokonywania powtarzających się poprzecznych wybojów można odczuć niewielkie obniżenie się komfortu podróżowania.
Pod maską testowanego egzemplarza pracował 150-konny, wolnossący benzyniak, a napęd na wszystkie koła przekazywany był za pośrednictwem bezstopniowej przekładni. W takiej konfiguracji Mitsubishi Outlander nie jest mistrzem sprintu. Setkę uzyskuje się dopiero po 13,3 s. Tymczasem wersja z napędem na przód i z manualną skrzynią do 100 km/h rozpędza się już po 10,9 s.
Pod względem zużycia paliwa też nie jest rewelacyjnie. Producent obiecuje, że w cyklu miejskim auto zadowoli się spalaniem na poziomie 8,7 l/100 km. Tymczasem podczas testu w zależności od stylu jazdy i natężenia ruchu auto potrzebowało 10-12,5 l/100 km. Podczas pozamiejskiej jazdy uzyskanie fabrycznego zapotrzebowania na poziomie 6,8 l też okazuje się nierealne. W rzeczywistości auto potrzebuje wówczas co najmniej 10 l na każde 100 km.
Mitsubishi Outlander – ceny
Koszty zakupu odświeżonego Outlandera zaczynają się od 94 267 zł. Jednak jest to wersja z manualną skrzynią, napędem na przód oraz z bazową specyfikacją Invite Plus. Samochód, którym jeździliśmy (przekładnia CVT i napęd 4x4) występował w wersji Instyle Plus, a to oznacza już wydanie 144 125 zł. Drogo, ale cieszy niemal kompletne wyposażenie seryjne.
Mitsubishi Outlander – nasza opinia
Miałem okazję testować Outlandera przed zmianami i po jeździe obecnym modelem odczuwam wyraźną poprawę. Pod względem wyglądu auto stało się szlachetniejsze. Jednak ważniejsze jest to, że auto stało się bardziej komfortowe – siedzenia są wygodniejsze, a zawieszenie lepiej tłumi nierówności. Szkoda tylko, że nadal auto dużo pali, a w topowej wersji ma wysoką cenę.
Mitsubishi Outlander – dane techniczne
Silnik | benz./R4/16 |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 |
Moc maks. (KM/obr./min) | 150/6000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 195/4200 |
Napęd/skrzynia biegów | 4x4/bezstop. |
Dł./szer./wysokość (mm) | 4695/1810/1703 |
Rozstaw osi (mm) | 2670 |
Poj. bagażnika (l) | 507 |
Poj. zbiornika paliwa (l) | 60 |
Cena testowanej wersji (zł) | od 144 125 |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 13,3 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Spalanie# w mieście | 8,7 l/100 km |
poza miastem | 6,8 l/100 km |
średnie | 7,5 l/100 km |
Emisja CO2 | 171 g/km |
Teoretyczny zasięg |
Z przodu dół zderzaka również prezentuje się nico inaczej
Nowością w samochodzie są również 18-calowe alufelgi o innym wzorze
Zawieszenie dobrze tłumi większość nierówności nawierzchni
Fotele zapewniają wysoki komfort jazdy
Z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Kanapę można przesuwać w zakresie 25 cm i regulować kąt ustawienia oparcia
Trzeci rząd siedzeń to rozwiązanie awaryjne – miejsca wystarczy tu tylko dla dzieci
Pozycja za kierownicą jest wygodna, a wskaźniki czytelne
Funkcja Auto Hold ułatwia ruszanie na wzniesieniu