Za takim wyborem przemawia wiele argumentów, zarówno ekonomicznych jak i praktycznych. Otóż wydaje się, że moc 114 KM z poj.

1.8 jest najbardziej odpowiednia dla takich aut jak Primera, a w wersji kombi szczególnie

Bez trudu przewozi komplet pasażerów, jak i wyładowany po brzegi bagażnik. Większa moc w wielu przypadkach może się okazać przesadzona, a już na pewno bardziej kosztowna. I to już przy zakupie nowego auta w salonie, jak i jego późniejszej eksploatacji.

Nowy silnik Primery tym bardziej zasługuje na uwagę, że jest nie tylko wystarczająco dynamiczny, ale przede wszystkim jest to jedna z najnowocześniejszych jednostek napędowych w tej klasie samochodów. Jest pierwszym w Europie silnikiem spełniającym normy emisji spalin, które zaczną obowiązywać dopiero po 2005 roku.

Jest on wyposażony w zmienne fazy rozrządu, zapłon bezpośredni i własny system diagnostyczny

Bez trudu radzi sobie z napędem Primery kombi. Żwawo przyspiesza od 0 do 100 km/h i jest przy tym wystarczająco elastyczny. Lubi raczej wysokie obroty, a jednocześnie charakteryzuje się skromnym apetytem. W cyklu miejskim wystarczy mu 10 l paliwa na 100 km.

Poza miastem przy spokojnej jeździe zadowala się niewiele ponad 6 l paliwa. Aż przyjemnie spoglądać na niemal nieruchomą strzałkę pokazującą poziom benzyny w baku.

W końcu jedno tankowanie do pełna wystarczy na długi dystans. Nowy silnik Primery przykrywa maska ze zmienionym kształtem, a zwieńczeniem całości przednich zmian są nowe reflektory z ksenonowymi żarówkami w wyposażeniu opcjonalnym i krata wlotu powietrza.

Kształt tylnych lamp i klapy bagażnika pozostał bez zmian

Teraz Primera w wersji kombi nabrała bardziej eleganckiego, sportowego i dynamicznego kształtu. Już z zewnątrz widać, że mamy do czynienia z solidnym i nowoczesnym samochodem. We wnętrzu mamy dwubarwną deskę rozdzielczą. Powierzchnię konsoli centralnej i tablicy wokół wskaźników pokryto szarym metalizowanym lakierem.

Niezbyt fortunnym rozwiązaniem jest jasna tapicerka

Zastosowano ją nie tylko w kabinie pasażerskiej, ale i w bagażniku. Nie zawsze samochodem kombi przewozimy tylko czyste ładunki. Być może projektanci są przekonani, że na brudne rzeczy wystarczy plastikowy pojemnik, który znajdziemy po odwróceniu podłogi bagażnika.

Najmniejszych zastrzeżeń nie budzą natomiast właściwości jezdne Primery kombi

Nowoczesna konstrukcja wielowahaczowego zawieszenia sprawia, że auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Nie ma tendencji do nurkowania czy przysiadania. Znacznie poprawiono skuteczność hamulców.

Opracowane przez Nissana wspomaganie układu hamulcowego (Brake Assist) jest pierwszym takim systemem oferowanym w segmencie D. Układ ABS wyposażony jest natomiast w elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania pomiędzy poszczególne koła.

Za Primerę Wagon z silnikiem 1.8 w wersji komfort plus trzeba zapłacić ponad 78 tys. zł

Za te spore jednak pieniądze otrzymujemy nowoczesny, bezpieczny, solidnie wykończony i dobrze wyposażony samochód. W standardzie otrzymujemy m.in. ABS, cztery poduszki powietrzne, elektrycznie podnoszone szyby przednie, centralny zamek.