Wiosną 2005 roku podczas salonu genewskiego zaprezentowano koncepcyjną wersję ósmej generacji Civica.

W stosunku do ówcześnie produkowanego auta Japończycy zapowiedzieli prawdziwą stylistyczną rewolucję. Concept cary mają jednak to do siebie, że bardzo często są pokazem umiejętności designerów i produkcyjne auta niewiele mają z nimi wspólnego.

Kiedy jednak jesienią pokazano Civica w ostatecznej wersji, wszyscy oniemieli – ten samochód naprawdę bardzo przypominał genewski show car! Niemalże natychmiast pojawiły się głosy, że rynek nie jest jeszcze gotowy na taki „kosmos” i samochód się nie przyjmie. Na szczęście dla Hondy te przepowiednie się nie sprawdziły.

Civic obecnej generacji (w wersjach hatchback i sedan) jest jednym z najpopularniejszych kompaktów na świecie. Rocznie z taśm montażowych w kilku fabrykach na całym globie zjeżdża blisko milion Civiców (z tego 30 proc. przypada na Stany Zjednoczone). W Europie japoński kompakt nie osiąga co prawda poziomu sprzedaży Volkswagena Golfa czy Forda Focusa, ale ma znaczący udział w rynku.

Już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie (14-21.09) zobaczymy 9. generację hondowskiego kompaktu. Niekonwencjonalny design nadal pozostanie znakiem rozpoznawczym modelu, jednak Japończycy zdecydowali się nieco ugrzecznić stylistykę. Ponieważ awangardowy poprzednik odniósł sukces, wraz z nową generacją firma nie chce odwracać się od zdobytej niedawno grupy odbiorców.

W sylwetce nowego Civica znajdziemy elementy znane z amerykańskiej wersji Accorda oraz hybrydowego CR-Z. Tak jak obecnie obok 3- i 5-drzwiowego hatchbacka auto wytwarzane będzie także w odmianie sedan. Podstawowy silnik napędzający kompaktową Hondę to dobrze znana jednostka 1.8/140 KM, która ma być zoptymalizowana pod względem zużycia paliwa.

Oszczędni kierowcy będą mogli wybrać 115-konnego diesla. Na razie nic nie wiadomo o losach benzynowej jednostki 1.4 (100 KM), ale mało prawdopodobne wydaje się, by miała ona zniknąć z europejskiej oferty. Sportowa, ponad 200-konna wersja Si/Type R pojawi się w przyszłym roku, podobnie jak korzystająca z podzespołów CR-Z hybryda.

Nowością będzie Civic napędzany gazem ziemnym. Standardowo do przeniesienia napędu posłuży nowa, 6-biegowa skrzynia manualna. Choć w Europie Zachodniej auto pojawi się na rynku późną jesienią, w Polsce sprzedaż nowego Civica rozpocznie się w przyszłym roku.