Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowa Honda Civic będzie mniej kosmiczna

Nowa Honda Civic będzie mniej kosmiczna

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Obecna, 8. generacja Civica szokuje niecodzienną stylistyką. Nowe auto nie odcina się od przeszłości, ale jest bardziej stonowane

Nowa Honda Civic będzie mniej kosmiczna
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Nowa Honda Civic będzie mniej kosmiczna

Wiosną 2005 roku podczas salonu genewskiego zaprezentowano koncepcyjną wersję ósmej generacji Civica.

W stosunku do ówcześnie produkowanego auta Japończycy zapowiedzieli prawdziwą stylistyczną rewolucję. Concept cary mają jednak to do siebie, że bardzo często są pokazem umiejętności designerów i produkcyjne auta niewiele mają z nimi wspólnego.

Kiedy jednak jesienią pokazano Civica w ostatecznej wersji, wszyscy oniemieli – ten samochód naprawdę bardzo przypominał genewski show car! Niemalże natychmiast pojawiły się głosy, że rynek nie jest jeszcze gotowy na taki „kosmos” i samochód się nie przyjmie. Na szczęście dla Hondy te przepowiednie się nie sprawdziły.

Civic obecnej generacji (w wersjach hatchback i sedan) jest jednym z najpopularniejszych kompaktów na świecie. Rocznie z taśm montażowych w kilku fabrykach na całym globie zjeżdża blisko milion Civiców (z tego 30 proc. przypada na Stany Zjednoczone). W Europie japoński kompakt nie osiąga co prawda poziomu sprzedaży Volkswagena Golfa czy Forda Focusa, ale ma znaczący udział w rynku.

Już podczas wrześniowego salonu we Frankfurcie (14-21.09) zobaczymy 9. generację hondowskiego kompaktu. Niekonwencjonalny design nadal pozostanie znakiem rozpoznawczym modelu, jednak Japończycy zdecydowali się nieco ugrzecznić stylistykę. Ponieważ awangardowy poprzednik odniósł sukces, wraz z nową generacją firma nie chce odwracać się od zdobytej niedawno grupy odbiorców.

W sylwetce nowego Civica znajdziemy elementy znane z amerykańskiej wersji Accorda oraz hybrydowego CR-Z. Tak jak obecnie obok 3- i 5-drzwiowego hatchbacka auto wytwarzane będzie także w odmianie sedan. Podstawowy silnik napędzający kompaktową Hondę to dobrze znana jednostka 1.8/140 KM, która ma być zoptymalizowana pod względem zużycia paliwa.

Oszczędni kierowcy będą mogli wybrać 115-konnego diesla. Na razie nic nie wiadomo o losach benzynowej jednostki 1.4 (100 KM), ale mało prawdopodobne wydaje się, by miała ona zniknąć z europejskiej oferty. Sportowa, ponad 200-konna wersja Si/Type R pojawi się w przyszłym roku, podobnie jak korzystająca z podzespołów CR-Z hybryda.

Nowością będzie Civic napędzany gazem ziemnym. Standardowo do przeniesienia napędu posłuży nowa, 6-biegowa skrzynia manualna. Choć w Europie Zachodniej auto pojawi się na rynku późną jesienią, w Polsce sprzedaż nowego Civica rozpocznie się w przyszłym roku.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków