Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowa Kia Optima - limuzyna łagodnie usposobiona

Nowa Kia Optima - limuzyna łagodnie usposobiona

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard

Kia obiecuje, że nowa Optima pod każdym względem jest lepsza: bardziej komfortowa, obszerniejsza, nowocześniejsza pod względem asystentów jazdy. Naprawdę się udało?

Nowa Kia Optima - limuzyna łagodnie usposobiona
Zobacz galerię (7)
Auto Bild / Auto Bild
Nowa Kia Optima - limuzyna łagodnie usposobiona

Więcej spokoju? Jak to możliwe, przecież diesel bez większych zmian został przejęty z poprzedniczki! To bardzo proste: dzięki lepszemu wygłuszeniu kabiny 4-cylindrowy silnik 1.7 zdaje się jedynie delikatnie mruczeć. Do 100 km/h w kabinie słychać tylko szum opon, ewentualnie cichy świst powietrza opływającego nadwozie, ale silnik?

Podczas mocnego przyspieszania jednostka rozbrzmiewa charakterystycznym dla diesla ostrym klekotaniem, nadal jednak mamy wrażenie, że dzieje się to gdzie indziej, a nie w komorze silnika samochodu, którym jedziemy. Tak właśnie powinno być w limuzynie klasy średniej. Wrażenie, że auto wydaje się idealnym kompanem do spokojnej jazdy, potęguje moc silnika. Zamiast 136 ma teraz 141 koni – jak na samochód o długości 4,85 m nie jest to wartość zapowiadająca sportowe doznania.

Jednak do normalnej jazdy w zupełności wystarcza. Dane fabryczne mówią, że Optima rozpędza się do „setki” w 10 s, a prędkość maksymalna to 195 km/h. Jazda nią sprawia, że codzienny pośpiech zostawiamy na zewnątrz – to także zasługa dwusprzęgłowej skrzyni.

Siedzenia nowej Optimy są szerokie i sprężyste – właśnie tak powinny wyglądać fotele przeznaczone do długich jazd. Z tyłu wygodnie usiądą także wysokie osoby. Nową jakość prezentuje też układ jezdny auta. Przyciskiem na konsoli środkowej możemy wybrać ustawienie komfortowe lub sportowe. Przyznajemy, że to drugie w ogóle nie pasuje do charakteru dużej Kii.

Za to w pierwszym trybie Optima świetnie sobie radzi z wszelkiej maści nierównościami. Aktywny układ jezdny jest bezsilny tylko w przypadku krótkich poprzecznych nierówności (np. wszelkiego rodzaju połączenia mostowe). Za bezpieczeństwo na pokładzie samochodu odpowiada m.in. cała armia pomocników – asystenci awaryjnego hamowania z funkcją rozpoznawania pieszych, zmiany i utrzymywania wybranego pasa ruchu, adaptacyjne oświetlenie (z doświetlaniem zakrętów).

Najtańsza odmiana Kii Optimy z wysokoprężnym motorem kosztuje 94 900 zł, a z DSG – 112 900 zł. Za auto z dwulitrowym silnikiem benzynowym trzeba zapłacić co najmniej 89 900 zł.

Kia Optima - nasza opinia

Jeśli szukacie wygodnego i komfortowego auta klasy średniej, to Kia Optima będzie dobrym wyborem. Nie wymagajcie jednak od niej sportowych doznań, zwłaszcza z dieslem pod maską.

Autor Piotr Burchard
Piotr Burchard
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków