Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Nowe BMW 5 – Bliżej siódemki

Nowe BMW 5 – Bliżej siódemki

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek

Seria 5 tak bardzo podoba się klientom, że pod względem sprzedaży dorównuje najchętniej wybieranemu BMW, czyli „trójce”. Czy zatem nowa generacja „piątki” stanie się najpopularniejszym autem firmy?

BMW serii 5Żródło: Auto Świat / BMW

Kiedy zobaczyłem BMW serii 5 siódmej generacji na żywo, nie byłem specjalnie zaskoczony. To zdecydowanie ewolucja, a nie rewolucja. Nowa „piątka” podąża jednocześnie w stronę „trójki” i „siódemki”. Z flagowego modelu przejęła styl i elementy wyposażenia, a z „trójki” – podobno – zwinność. Jeszcze nie mieliśmy okazji prowadzić nowej serii 5, ponieważ pierwsze jazdy odbędą się dopiero w grudniu, ale już widzieliśmy na żywo konkurenta Mercedesa klasy E i Audi A6.

Johann Kistler, odpowiedzialny za projekt „piątki”, zapewnia, że włożono wiele pracy i czasu w dopracowanie wrażeń zza kierownicy. Poza tym wprowadzono te same elementy wyposażenia, które ma najbardziej luksusowy model BMW, czyli „siódemka”.

BMW serii 5
BMW serii 5Żródło: Auto Świat / BMW

Można się spodziewać, że nowe BMW serii 5 będzie bardzo zwinne, ponieważ taką ewolucję przeszła zaprezentowana niedawno „siódemka”. Dzięki większemu zastosowaniu aluminium i stali o wysokiej wytrzymałości „piątka” została odchudzona o ok. 100 kg, co ma oczywisty wpływ na spalanie. Bawarczycy nie zdecydowali się natomiast na wprowadzenie włókna węglowego w konstrukcji karoserii, jak to ma miejsce w „siódemce”. Z droższego modelu zaadaptowano tylne koła skrętne, które poprawiają nie tylko zwrotność, lecz także stabilność przy większych prędkościach.

BMW serii 5
BMW serii 5Żródło: Auto Świat / BMW

Nowa „piątka” może jeszcze bardziej wyręczyć kierowcę w prowadzeniu i skuteczniej ostrzeże przed potencjalnymi zagrożeniami. Auto reaguje na: ruch poprzeczny, ograniczenia prędkości, niezamierzone opuszczenie pasa ruchu, zatrzymane pojazdy, a funkcja Lane Keeping działa teraz do 210 km/h. To ostatni etap przed wprowadzeniem systemu autonomicznej jazdy. Rosnąca popularność skłoniła inżynierów do zwrócenia się w stronę nowych klientów. Dlatego obecnie można zarządzać systemem pokładowym nie tylko za pomocą sterownika iDrive i głosu, lecz także gestami i za pośrednictwem dotykowego ekranu, co jest nowością w BMW serii 5.

BMW serii 5
BMW serii 5Żródło: Auto Świat / BMW

W momencie debiutu będą dostępne cztery motory – dwa wysokoprężne i dwa benzynowe. Wszystkie, poza słabszym dieslem (ręczna skrzynia w standardzie), współpracują z 8-biegowym „automatem”. Każda odmiana może występować z napędem na cztery koła. Miesiąc później do oferty dołączą też: hybryda typu plug-in 530e iPerformance z czterocylindrowym silnikiem benzynowym o łącznej mocy 252 KM, ekonomiczne 520d EfficientDynamics Edition z dieslem (190 KM) oraz usportowione M550i xDrive z V8 o mocy 462 KM, które osiąga „setkę” w 4,0 s.

Naszym zdaniem

Pierwsze wrażenia są bardzo dobre. „Piątka” ma dynamiczną i solidną sylwetkę, bardzo bogate wyposażenie i jest świetnie wykonana. Niebawem okaże się również, czy porwie nas wrażeniami zza kierownicy.

Autor Szczepan Mroczek
Szczepan Mroczek
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków