Hybryda ma pod maską 4-cylindrowy silnik benzynowy o poj. 2,5 litra i mocy 181 KM, współpracujący ze 143-konnym motorem elektrycznym. Łączna moc układu to 223 KM. Lexus podkreśla bardzo niskie zużycie benzyny – zaledwie 4,7 l/100 km. Druga wersja ma 2-litrowy silnik z turbo (taki jak np. w NX-ie), rozwijający 245 KM.
Obie odmiany są luksusowo wyposażone, obie mają także układ wyboru trybu jazdy: w ustawieniu Eco wskaźniki są podświetlone na niebiesko, w Sport – na czerwono. Sportowy charakter Lexusa RC najmocniej wyrażają wersje F Sport – można je poznać po innej osłonie chłodnicy oraz 19-calowych felgach. Obie odmiany RC są wyposażone we wszelkie dostępne układy zapewniające bezpieczeństwo kierowcy i pasażerom.
Ich lista jest długa, warto jednak wspomnieć o aktywnej pokrywie silnika, która minimalizuje obrażenia w przypadku potrącenia pieszego (maska unosi się o kilka centymetrów). Podczas pierwszych jazd testowych bardziej do gustu przypadła nam wersja 200 turbo – jest dynamiczniejsza od hybrydy, do „setki” przyspiesza o ponad sekundę szybciej i osiąga 230 km/h, podczas gdy hybryda „zaledwie” 190 km/h (ograniczenie wprowadzono po to, żeby auto spełniało normę Euro 6).
Obie wersje mają wspólną zaletę – są o połowę tańsze od topowego modelu RC F (na wyprzedaży rocznika 2015 kosztuje ok. 400 000 zł).
Lexus RC 300h - to nam się podoba
Sportowa stylistyka, 17-głośnikowy zestaw Mark Levinson, dynamika wersji 200t, bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, dobre wyciszenie kabiny.
Lexus RC 300h - to nam się nie podoba
Ograniczona prędkość maksymalna w wersji hybrydowej, utrudnione wsiadanie na tylne siedzenia i bardzo mała ilość miejsca z tyłu.
Lexus GS - limuzyna po liftingu
Dwie wersje z napędem hybrydowym (300h i 450h)oraz jedna z silnikiem benzynowym turbo (200t) – oto oferta silnikowa w GS-ie po liftingu. Zmiany objęły także przód i tył limuzyny, wnętrze, zawieszenie. Z przodu GS-a po liftingu poznacie po innym kształcie lamp, z tyłu – po chromowanej listwie ozdobnej na pokrywie bagażnika.
Trudniejsze do zauważenia będą wydłużone o 30 mm nadwozie oraz obniżona o 20 mm linia progów. Wnętrze GS-a sprawia bardzo dobre wrażenie: materiały o najwyższej jakości, dokładnie spasowane elementy, przemyślane detale podkreślające luksusowy charakter auta. Po krótkiej jeździe trzema wersjami GS-a bardzo trudno wskazać optymalną – wszystkie są dynamiczne, jazda nimi to wielka przyjemność.
Biorąc jednak pod uwagę stosunek ceny do osiągów i wyposażenia auta oraz ekologię, należałoby wybrać wersję 300h. W zależności od wyposażenia kosztuje ona od 212 900 do 306 000 zł i jest tańsza od topowej odmiany 450h o 60 000-70 000 zł. Ma tylko jedną wadę: ograniczoną do 190 km/h prędkość maksymalną.
Lexus GS - to nam się podoba
Funkcjonalny wyświetlacz HUD na przedniej szybie, klimatyzacja z systemem oczyszczania powietrza, dwa rodzaje napędów hybrydowych.
Lexus GS - to nam się nie podoba
Podobnie jak w RC 300h ograniczona do 190 km/h prędkość maksymalna. Brak napędu 4x4 nawet w topowych wersjach.
Lexus RC i GS - dane techniczne
Lexus RC 200t | Lexus RC 300h | Lexus GS 200t | Lexus GS 300h | Lexus GS 450h | |
Silnik | t.benz./R4/16 | benz./R4/16 + elektr. | t.benz./R4/16 | benz./R4/16 + elektr. | benz./V6/24 + elektr. |
Pojemność skokowa (cm3) | 1998 | 2494 | 1998 | 2494 | 3456 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 245/5800 | 181/6000; 223* | 245/5800 | 181/6000; 223* | 296/6000; 345* |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 350/1650-4400 | 221/4200-5400 | 350/1650-4400 | 221/4200-5400 | 352/4500 |
Napęd/skrzynia biegów | tylny/aut. 8 | tylny/aut. | tylny/aut. 8 | tylny/aut. | tylny/aut. |
Długość/szerokość/wysokość | 4695/1840/1395 | 4695/1840/1395 | 4880/1840/1455 | 4880/1840/1455 | 4880/1840/1455 |
Pojemność bagażnika | 374 | 340 | 520 | 450 | 450 |
Masa własna (kg) | 1675 | 1736 | 1665 | 1730 | 1820 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 7,5 | 8,6 | 7,3 | 9,0 | 5,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 230 | 190 | 230 | 190 | 250 |
Spalanie (l/100 km) | 7,2 | 4,7 | 7,9 | 4,7 | 5,9 |
Emisja CO2 (g/km; cykl mieszany) | 166 | 108 | 183 | 109 | 137 |
Cena (zł) | 189 900 | 202 900 | 199 000 | 212 900 | 275 000 |
Naszym zdaniem - dwa ciekawe Lexusy
Sportowe coupé oraz luksusowa limuzyna klasy wyższej – oto najnowsze propozycje Lexusa. Pierwsze auto jest raczej dla bogatych singli lub młodych rodzin bez dzieci, drugie – dla prezesów, dyrektorów i zamożnych rodzin, także z dziećmi. Oba modele są luksusowe, prestiżowe, bezpieczne i ekologiczne. I wyróżniają się stylistyką nadwozia. Na ulicach częściej spotkamy GS-a niż mniej uniwersalną wersję RC.
Galeria zdjęć
Po topowym modelu RC F z silnikiem V8/477 KM Lexus wprowadza wersje hybrydową 300h oraz turbodoładowaną 200t.
Bogato wyposażony kokpit. Czerwona tapicerka – w wersji F Sport
Okrągły, stylowy, analogowy zegarek na środku deski rozdzielczej.
Drive Mode Select to układ wyboru trybu jazdy. S+ tylko w F Sport.
Prawie 5 metrów luksusu. Duży rozstaw osi (2,85 m), obszerne, wygodne wnętrze.
Duży wyświetlacz o przekątnej 12,3 cala. Funkcjonalny kokpit, bogate wyposażenie.