Kompaktowy van to poważna sprawa. Powinien oferować wiele miejsca pod stosunkowo niewielką karoserią., musi też być zdolny do rozmaitych adaptacji, no i oczywiście nie może kosztować zbyt wiele. W przypadku takiego samochodu design, przyjemność z jazdy i radość życia to sprawy drugorzędne.
Od pewnego czasu na rynku egzystują samochody, jak np. VW Touran, które pokazały już, że potrafią sprostać tak postawionym wymaganiom. Również koreańska Kia potwierdziła, że poważnie traktuje ten segment pojazdów samochodowych.
Czy kompaktowe vany to rzeczywiście poważna sprawa? Jeśli przyjrzymy się nowemu Citroenowi Grand C4 Picasso, możemy odnieść wrażenie, że nie do końca. Francuzi bowiem pokazali, że potrafili podejść z dystansem i na luzie do takich zagadnień, jak nietuzinkowy design samochodu, totalne przeszklenie nadwozia, czy oryginalny wystrój wnętrza. Powstaje jednak pytanie, czy ten cały francuski luz wystarczy, by wyjść obronną ręką z pojedynku z czołówką segmentu?
Szczegółowe opisy, wrażenia z testu i końcowe wyniki w Auto Świat 48/2013.
Galeria zdjęć
Citroen Grand C4 Picasso w porównaniu występuje z silnikiem Diesla o mocy 150 KM
Testowaną Kię Carens napędza wysokoprężny silnik generujący 136 KM
VW Touran z dieslem o mocy 140 KM
W Citroenie jest 6-biegowa, manualna skrzynia, w Volkswagenie dwusprzęgłowa, a tylko w Kii tradycyjna manualna przekładnia