Wynikiem niemiecko-francuskiej współpracy jest nowe oznaczenie, złożone z trzech liter i jednej liczby – EMP2. Co to takiego? Tym określeniem nazwano platformę, na której mają być zbudowane nowy Peugeot 3008 (na rynku od października tego roku) oraz kolejna generacja Opla Merivy (w sprzedaży od wiosny 2017 roku).

Dobra wiadomość dla fanów obu marek – zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym te dwa samochody wyraźnie różnią się od siebie. Producenci użyli charakterystycznych dla siebie elementów stylistycznych, które nie pozwolą pomylić aut między sobą. Poza tym każda z marek pod maską umieści własne jednostki napędowe.

W porównaniu z przysadzistym poprzednikiem nowe 3008 ma więcej gracji, jest smuklejsze i dynamiczniej wygląda. Z tyłu pojazdu zastosowano ledowe światła, które będą standardowo we wszystkich odmianach samochodu. Natomiast panoramiczny dach ma być oferowany za dodatkową opłatą. W porównaniu z poprzednikiem masę pojazdu zmniejszono o mniej więcej 100 kg.

Mimo że samochodowi nadano wygląd SUV-a, nie ma co liczyć na napęd na wszystkie koła. Jeżeli jednak niezbędna okaże się poprawa trakcji, do dyspozycji pozostanie system Grip Control. Dzięki niemu można wybrać różne tryby jazdy w zależności od nawierzchni, po której zamierzamy się poruszać. Z kolei na dużych nierównościach pomocą służy 22-centymetrowy prześwit.

Peugeot 3008 - tylko doładowane silniki

Do napędu auta przewidziano dwa doładowane benzyniaki o pojemności 1,2 lub 1,6 litra i mocy odpowiednio 130 albo 165 KM. Ponadto w ofercie będą dwa turbodiesle w czterech wariantach mocy. Jednostka o pojemności 1.6 ma generować 100 lub 120 KM, a 2-litrowy motor będzie miał 150 lub 180 KM.

Peugeot na nowo zinterpretował i-cockpit. Teraz tworzą go dwa ekrany: 8- oraz 12,3-calowy. Na większym, umieszczonym centralnie przed prowadzącym, za pomocą klawisza na kierownicy można wybrać jeden z pięciu widoków, pokazujących m.in. informacje drogowe czy parametry silnika. Przy użyciu mniejszego dotykowego ekranu można obsługiwać nawigację TomToma, automatyczną klimatyzację lub multimedia. Klasycznych przycisków w kokpicie nowego 3008 pozostało już niewiele.

Konstruktorzy nie zapomnieli również o komforcie podróży. Ten akurat mają zapewnić nie tylko odpowiednio wyprofilowane siedzenia, lecz także możliwość zamówienia za dodatkową opłatą funkcji masażu z pięcioma trybami. Poza tym w zależności od gustu kierowcy będzie można wybrać pięć różnych dźwięków silnika, które mają być generowane z głośników pokładowego audio.

Nowy Peugeot 3008 - nasza opinia

Nowy Peugeot 3008 wpisuje się w obecne trendy. Wygląda jak SUV, ma napęd na przód, w porównaniu z poprzednikiem masa zmalała o 100 kg, a we wnętrzu nie brakuje nowoczesnych multimediów.