Movano zyskało charakterystyczne dla innych modeli niemieckiej marki elementy stylistyki. To m.in. trapezoidalna atrapa z dużym logo firmy i poziomą srebrną listwą oraz przetłoczenie na pokrywie silnika. Wiele uwagi poświęcono części pasażerskiej, gdzie nowy kształt otrzymała deska rozdzielcza, poprawiono też materiały wykończeniowe. Fotele mają wielopłaszczyznową regulację, a kierownica – pionową, ponadto w porównaniu z poprzednikiem o 5,7 cm zwiększono długość kabiny.
Zastosowanie ukośnego wcięcia w drzwiach oraz dużych lusterek zewnętrznych z dodatkowymi eliminującymi tzw. martwą strefę poprawiło widoczność. Liczne schowki na desce rozdzielczej, pod sufitem, siedzeniami i na drzwiach ułatwiają rozmieszczenie drobiazgów, a zależne od wersji wyposażenie, takie jak elektryczne sterowanie szybami i lusterkami, klimatyzacja, system audio, nawigacja (TomTom ze zintegrowanym monitorem, Bluetoothem i zdalnym sterowaniem) czy też dodatkowe uchwyty na laptopa lub wysuwana podkładka do pisania, poprawia komfort i ergonomię wnętrza. Na liście opcji znajdziemy także m.in.: tempomat, komputer pokładowy, tachograf cyfrowy, czujniki parkowania, wycieraczki reflektorów i układ doświetlania zakrętów.
Największą zaletą modelu jest duża przestrzeń ładunkowa. W furgonie (zależnie od długości i wysokości nadwozia) ma ona pojemność od 8 aż do 17 m³, a całkowita dopuszczalna masa samochodu waha się od 2,8 do 4,5 tony.
Movano może holować przyczepy o masie do 2,5 tony (w wersjach z napędem na przednie i tylne koła, z pojedynczymi kołami tylnymi) lub do 3 ton (w wersjach z napędem na tył i podwójnymi kołami tylnymi). Załadunek ułatwiają tylne drzwi otwierane pod kątem 180 lub opcjonalnie 270 stopni oraz szerokie (maksymalnie 1,27 m) przesuwane drzwi boczne.
Źródłem napędu Opla jest silnik Diesla o poj. 2,3 l z wtryskiem common rail, oferowany w 3 wariantach mocy. Wszystkie spełniają normę emisji Euro IV, a wersje z filtrem cząstek stałych – Euro V.