We wnętrzu modelu Peugeot 207 RC (skrót od Rally Car) rajdową atmosferę tworzą rozbudowane, kubełkowe fotele oraz liczne aluminiowe detale(m.in. nakładki na pedałach, gałka zmiany biegów). Znacznie więcej modyfikacji dokonano w ukrytej technice.
Pod maską modelu Peugeot 207 RC znalazł się nowoczesny 1,6-litrowy silnik THP (Turbo High Pressure), skonstruowany we współpracy z BMW Group. Turbodoładowana jednostka o mocy 175 KM zapewnia małemu Peugeotowi bardzo dobre osiągi – 207 RC nie tylko świetnie przyspiesza do "setki" (wg producenta w 7,1 s, w teście o 0,3 s wolniej), lecz przede wszystkim jest bardzo elastyczna. Na żwawą reakcję silnika możemy liczyć już od 1600 obr./min, gdy dostępny jest moment obrotowy 240 Nm. Dzięki funkcji Overboost jego wartość wzrasta o dodatkowe 20 Nm przy 1700 obr./min. Dobre osiągi silnika potęgowane są dodatkowo przez rasowo brzmiący układ wydechowy.Niestety, częste korzystanie z górnego zakresu obrotów wiąże się ze znacznym zwiększeniem zużycia paliwa. Choć producent podaje, że średnie zapotrzebowanie wynosi 7,2 l na 100 km, to jednak testowa wartość okazała się o 1,6 l wyższa. W ruchu miejskim komputer pokładowy wskazywał ponad 12 l/100 km.
Innym mankamentem pojazdu jest skrzynia biegów. Lewarek testowego egzemplarza czasami haczył.O tych drobnych problemach kierowca szybko jednak zapomina w momencie, gdy dynamicznie pokonuje kolejny ostry zakręt. 207 RC zaskakuje znakomitą przyczepnością i precyzją skrętu. Wprawni kierowcy mogą czerpać przyjemność z jazdy kontrolowanymi poślizgami. Wystarczy tylko wyłączyć ESP i podczas wchodzenia w zakręt zdjąć nogę z gazu. Tył Peugeota 207 RC potrafi wówczas nieznacznie się uślizgnąć, by po krótkiej kontrze kierownicą i dodaniu gazu, wrócić na właściwy tor. Przyjemność z jazdy 207 RC psuje tylko nadmierna nerwowość auta, odczuwalna na nierównych nawierzchniach.