Testy Testy nowych samochodów Peugeot 207 RC - Emocje gwarantowane

Peugeot 207 RC - Emocje gwarantowane

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski

Patent na zbudowanie auta GTI jest niezmienny od lat. Wystarczy w zwykłym nadwoziu umieścić mocny silnik, zmodernizować zawieszenie i hamulce, dodać kilka spoilerów, i gotowe! Tak właśnie powstał w 1976 r. prekursor tej klasy – VW Golf 1.6 GTI. Mimo że od tego czasu minęło ponad 30 lat i model ten spotkamy już tylko w garażach kolekcjonerów, idea pojazdów GTI przetrwała do dziś. Śmiało można powiedzieć, że wciąż tak samo się sprawdza, choć coraz częściej auta tej klasy mają inny znaczek na tylnej klapie.Napis RC na Peugeocie 207 to zapowiedź dużych emocji. Znakomitym przykładem nowoczesnego (ale nie kompaktowego) auta GTI jest Peugeot 207 RC. Wyposażony w: spoiler dachowy (wg producenta dociska tylną oś siłą 25 kg), podwójną końcówkę wydechu, duże, 17-calowe koła i potężne szerokie zderzaki francuski pojazd emanuje wręcz sportowym charakterem.

Peugeot 207 RC - Emocje gwarantowane
Zobacz galerię (5)
Auto Świat
Peugeot 207 RC - Emocje gwarantowane

We wnętrzu modelu Peugeot 207 RC (skrót od Rally Car) rajdową atmosferę tworzą rozbudowane, kubełkowe fotele oraz liczne aluminiowe detale(m.in. nakładki na pedałach, gałka zmiany biegów). Znacznie więcej modyfikacji dokonano w ukrytej technice.

Pod maską modelu Peugeot 207 RC znalazł się nowoczesny 1,6-litrowy silnik THP (Turbo High Pressure), skonstruowany we współpracy z BMW Group. Turbodoładowana jednostka o mocy 175 KM zapewnia małemu Peugeotowi bardzo dobre osiągi – 207 RC nie tylko świetnie przyspiesza do "setki" (wg producenta w 7,1 s, w teście o 0,3 s wolniej), lecz przede wszystkim jest bardzo elastyczna. Na żwawą reakcję silnika możemy liczyć już od 1600 obr./min, gdy dostępny jest moment obrotowy 240 Nm. Dzięki funkcji Overboost jego wartość wzrasta o dodatkowe 20 Nm przy 1700 obr./min. Dobre osiągi silnika potęgowane są dodatkowo przez rasowo brzmiący układ wydechowy.Niestety, częste korzystanie z górnego zakresu obrotów wiąże się ze znacznym zwiększeniem zużycia paliwa. Choć producent podaje, że średnie zapotrzebowanie wynosi 7,2 l na 100 km, to jednak testowa wartość okazała się o 1,6 l wyższa. W ruchu miejskim komputer pokładowy wskazywał ponad 12 l/100 km.

Innym mankamentem pojazdu jest skrzynia biegów. Lewarek testowego egzemplarza czasami haczył.O tych drobnych problemach kierowca szybko jednak zapomina w momencie, gdy dynamicznie pokonuje kolejny ostry zakręt. 207 RC zaskakuje znakomitą przyczepnością i precyzją skrętu. Wprawni kierowcy mogą czerpać przyjemność z jazdy kontrolowanymi poślizgami. Wystarczy tylko wyłączyć ESP i podczas wchodzenia w zakręt zdjąć nogę z gazu. Tył Peugeota 207 RC potrafi wówczas nieznacznie się uślizgnąć, by po krótkiej kontrze kierownicą i dodaniu gazu, wrócić na właściwy tor. Przyjemność z jazdy 207 RC psuje tylko nadmierna nerwowość auta, odczuwalna na nierównych nawierzchniach.

Autor Janusz Borkowski
Janusz Borkowski
Powiązane tematy: