Dalej napotykamy pasujące do nich chromowane obudowy lusterek. Opadającą linię dachu podkreśla delikatny spoiler nad tylną szybą. Charakteru dodają wielkie kołaz bardzo charakterystycznym wzorem felg i podwójny wydech. I tyle! Żadnych poszerzanych progów, przetłoczeń, monstrualnych "płetw", mających rzekomo dociskać auto do jezdni, krzykliwych kolorów i lanserskich emblematów. Jedynie skromny napis RC na tylnej klapie. Wystarczy.Taki jest właśnie charakter tego Peugeota. Kto go nie zna, ten nie rozpozna w nim sportowca, ale... Koneserzy dostrzegą w nim bestię!I to właśnie z myślą o nich przygotowano wypieszczone wnętrze. Nie znajdziemy tu na pewno gryzących oczy napisów, kontrastowo pomarańczowych detali czy czerwonych pasów bezpieczeństwa. RC jest niczym mecenas mocy: ma ją, ale pozostaje skromny. Nie potrzebuje jej wszystkim pokazywać, za to nielicznym pozwala ją poczuć. To, czego możesz się spodziewać po przekręceniu kluczyka, zdradzają już bardzo profesjonalnie wyglądające, kubełkowe fotele. W ich wykonanie włożono wiele pracy, bo efekt jest znakomity. Siedzisko obito szorstką alcantarą, żeby kierowca nie zsuwał się z fotela. Boki wyłożono skórą, a szyku dodają podwójne szwy. Istotnym szczegółem, który różni "kubły" RC od zwykłych foteli, jest zaokrąglenie oparcia na wysokości ramion. Dzięki temu rozwiązaniu prowadzący jest utrzymywany w centralnej pozycji za kierownicą. Inaczej mówiąc: twoje plecy nie będą miały "luzu", zanim siła odśrodkowa na zakręcie wciśnie cięw bok fotela. Dla siedzących z tyłu przygotowano równie mocno wyprofilowaną, dwumiejscową kanapę. Jest tam bardzo ciasno - trudno uwierzyć, że auto o tak dużym rozstawie osi może oferować tak mało miejsca dla pasażerów, ale w przypadku dwudrzwiowej wyścigówki nie ma to większego znaczenia. Genialny motor, ale biegi do poprawkiSilnik po uruchomieniu pracuje z głębokim, basowym pomrukiem. Wrzucasz pierwszy bieg... i tutaj czeka niemiła niespodzianka - kiepska precyzja zmiany przełożeń pięciobiegowej skrzyni. Naprawdę, wielka szkoda, bo poza tym lubiący sportową jazdę kierowca nie będzie miał na co narzekać. Rewelacyjne hamulce, udany układ kierowniczy i sprężyste, choć na nierównej drodze nieco nerwowe zawieszenie. I silnik, który "ciągnie" przy każdej prędkości i na każdym biegu, zamiast ryku wydając przy tym soczysty, rasowy pomruk. To miłe słyszeć motor z tyłu, choć jest umieszczony z przodu!PodsumowanieElastyczny, turbodoładowany silnik 207 RC pozwala cieszyć się sportowymi osiągami bez płoszenia pasażerów i przechodniów. Dobrze trzymające fotele, nadspodziewanie ciasne wnętrze (szczególnie z tyłu), niespokojne na nierównościach zawieszenie.
Peugeot 207 RC - Turborakieta
Peugeot twierdzi, że zbudował "samochód o wyrazistym, sportowym i ekskluzywnym wyglądzie, który jednak w żaden sposób nie przypomina samochodu tuningowanego". Bardzo rzadko zdarza się, by slogan reklamowy tak dobrze oddawał charakter produktu, jak ma to miejsce w przypadku nowego 207 RC! Zacznijmy od przodu: drapieżny zderzak z dominującym, gigantycznym wlotem powietrza, chromowane, okrągłe ramki reflektorów przeciwmgielnych.