Auto Świat Testy Testy nowych samochodów Peugeot 209: Lew szczerzy zęby

Peugeot 209: Lew szczerzy zęby

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Peugeot ogłosił niedawno bardzo ambitną strategię. Do 2015 roku koncern chce: uplasować się na 3. miejscu w klasyfikacji marek samochodowych, opracować wyróżniającą się stylistykę modeli i zdobyć pozycję lidera w dziedzinie usług mobilnych. W realizacji tych celów ma pomóc zmiana struktury firmy oraz prezentacja gamy nowych modeli samochodów. Na pierwszy ogień już jesienią tego roku pójdzie następca 607 i 407 – sedan 508.

Peugeot 209: Lew szczerzy zęby
Zobacz galerię (2)
Auto Świat
Peugeot 209: Lew szczerzy zęby

Natomiast w 2011 roku powinien nastąpić debiut zupełnie nowego przedstawiciela segmentu B, a zarazem pierwszego w ofercie Peugeota auta z "9" w nazwie – modelu 209 (ostateczna decyzja dotycząca tego oznaczenia jeszcze nie zapadła).

Koncern nie potwierdził dotychczas oficjalnej daty jego premiery. Przypuszczamy, że wiosną podczas salonu genewskiego najpierw zadebiutuje wersja studyjna, a jesienią we Frankfurcie – produkcyjna. Do sprzedaży auto powinno trafić wkrótce po tym debiucie. Natomiast już teraz, jak to zwykle w takich przypadkach bywa, zaczynają wyciekać pierwsze informacje na temat małego Peugeota. Udało się nam dotrzeć do wizualizacji komputerowych zdradzających kierunek, w jakim pójdą nowe projekty marki.

Co ciekawe, o ile w przypadku 508 możemy mówić o pewnej ewolucji designu Peugeota, o tyle 209 będzie przedstawicielem nowego gatunku. Widać to zwłaszcza w przedniej części nadwozia o ostrzejszych i zarazem dynamicznych liniach.

Nowy styl: grilla, dodatkowych wlotów powietrza w zderzaku, reflektorów oraz przetłoczeń na masce silnika i drzwiach to z pewnością rozwinięcie pomysłów z konceptu SR1 (pokazany w marcu w Genewie). Wznosząca się linia boczna, charakterystyczne wcięcie przy słupku C oraz tylny spoiler mają podkreślić sportową osobowość.

Niewiele aktualnie wiadomo w kwestii konstrukcji zawieszenia oraz jednostek napędowych. Plany przewidują wprowadzenie do oferty ekonomicznych i ekologicznych 3-cylindrowych silników benzynowych, a także nowej generacji diesli, w tym 122-konnego HDi o poj. 1,6 l. Wersja hybrydowa ze względu na wysokie koszty w tej chwili nie jest brana pod uwagę.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy: