- Peugeot w 3008 w odważny i niepozbawiony logiki sposób podszedł do koncepcji budowy kompaktowego SUV-a
- Peugeot 3008 ma odważną stylistykę, także we wnętrzu, jest prze- stronne, wygodne i funkcjonalne
- Patrząc na Peugeota 3008, trudno zachować się obojętnie
Co to za SUV, który nie ma napędu na cztery koła? Tak najczęściej myślą ci, którzy nigdy nie mieli auta tego typu. Zdecydowana większość klientów decydujących się na zakup nowego SUV-a wybiera wersję z napędem na jedną oś. Peugeot w swoim kompaktowym modelu 3008 wcale nie oferuje 4x4. Tym, którzy lubią jazdę poza utwardzonymi drogami, proponuje opcjonalny system Grip Control, czyli regulator kontroli trakcji. Wiemy, że rozwiązanie to nie zastąpi układu 4x4, ale w kryzysowych sytuacjach na drodze (kopny śnieg, błoto) rzeczywiście działa.
Wyniki sprzedaży potwierdzają, że brak napędu na obie osie nie jest w tej klasie problemem. O wiele większym zmartwieniem producentów okazuje się ściągnięcie klienta do salonu, gdyż oferta aut tego typu jest niezwykle bogata, a wielu doświadczonych graczy ma już ugruntowaną pozycję na rynku (np. Dacia Duster czy Nissan Qashqai). Peugeot, wprowadzając do oferty 3008, zdawał sobie z tego sprawę i postawił na oryginalność. Zresztą nie po raz pierwszy, ale tym razem połączył ją udanie z praktycznością.
We wnętrzu uwagę zwracają dwa duże ekrany. Ten nad kierownicą tworzy wirtualne zegary i choć nie jest tak dopracowany, jak w autach z koncernu VW, może się podobać. Drugi służy do obsługi multimediów i klimatyzacji. Dobrze, że nie zapomniano o klasycznym pokrętle do regulacji głośności i część funkcji przypisano do atrakcyjnych wizualnie i wygodnych w użyciu klawiszy, tyle że nam nadal brakuje wśród nich przycisku włączania klimatyzacji i dezaktywacji start-stopu.
Do małej kierownicy w Peugeocie 3008 szybko się przyzwyczajamy, zwłaszcza że w tym modelu nie przysłania ona zegarów. Wysocy kierowcy narzekali jedynie na zbyt szeroki tunel środkowy, chwalili za to łatwość znalezienia odpowiedniej pozycji i wyprofilowanie foteli.
Siedzące z tyłu osoby zwracały uwagę na dużą przestrzeń na nogi i nad głową oraz na możliwość regulacji pochylenia kanapy, ale po trasie narzekały na niewygodną pozycję, gdyż nisko osadzona kanapa nie zapewnia wystarczającego podparcia ud.
Wzorowo został przez nas oceniony kufer o dużej pojemności (520 l) i z dwupoziomową podłogą, która po złożeniu oparć tworzy równą powierzchnię, ułatwiającą załadunek długich i dużych przedmiotów. Ci, którzy lubią bajery, mogą zamówić do 3008 elektrycznie unoszoną pokrywę z funkcją sterowania gestami (4000 zł).
Znajdujący się pod maską 150-konny turbodiesel żwawo reaguje na gaz (zwłaszcza w trybie Sport) i sprawnie rozpędza 1,6-tonowe auto, a przy tym jest oszczędny (śr. spalanie w teście: 6,1 l/100 km). W dynamicznej jeździe pomagają precyzyjny układ kierowniczy i dopracowane zawieszenie o mało typowej dla francuskich aut sztywnej charakterystyce, choć oferujące zadowalający poziom komfortu.
Peugeot 3008 - to nam się podoba
Dynamiczny i oszczędny diesel, pewne prowadzenie, stylistyka i jakość we wnętrzu, nowoczesne systemy bezpieczeństwa.
Peugeot 3008 - to nam się nie podoba
Wysoka cena po doposażeniu, nisko osadzona kanapa, szeroki tunel, brak wersji z 4x4, włączanie klimy przez ekran.
Peugeot 3008 - nasza opinia
Francuzi przyzwyczaili nas do oryginalnych rozwiązań, ale obecnie idą one w parze z praktycznością. 3008 ma odważną stylistykę, także we wnętrzu, jest prze- stronne, wygodne i funkcjonalne. Do tego – z 2-litrowym dieslem – dynamiczne i ekonomiczne. Model ten zaskakuje wysoce precyzyjnym prowadzeniem ze sportową nutą. Zachętą byłaby niższa cena.
Patrząc na 3008, trudno zachować się obojętnie.
Dynamiczny wygląd współgra z charakterem auta, które dzięki mocnemu dieslowi i sztywnemu zawieszeniu jest szybkie, oszczędne i pewne w prowadzeniu.
Peugeot w 3008 w odważny i niepozbawiony logiki sposób podszedł do koncepcji budowy kompaktowego SUV-a.
Znajdujący się pod maską 150-konny turbodiesel żwawo reaguje na gaz (zwłaszcza w trybie Sport) i sprawnie rozpędza 1,6-tonowe auto, a przy tym jest oszczędny (śr. spalanie w teście: 6,1 l/100 km).
W Allure seryjne są 18-calowe koła. Nie polecamy „19-ek”, bo obniżają komfort.
Oryginalna deska rozdzielcza ma małą i spłaszczoną kierownicę, materiałowe obszycie i wirtualne zegary. Jej obsługa nie jest trudna.
Szeroki tunel środkowy odbiera nieco przestrzeni.
Wzór zegarów każdy dosotosuje do swoich potrzeb.
Wzór zegarów każdy dosotosuje do swoich potrzeb.
Klawisze jak w pianinie. Są estetycznei wygodne.
3008 nie zamówimy z napędem na obie osie, ale wyjazd z zaspy ułatwia system Grip Control z 5 trybami pracy.
Skóra to wydatek 5600 zł, ale elektryczne sterowanie i funkcja masażu kosztują jeszcze 6000 zł.
Z tyłu dużo miejsca, choć nisko osadzone siedzisko nie sprzyja wygodzie.
Przyzwoity kufer: 520-1482 l. Dzięki 2-poziom. podłodze równa powierzchnia.
Zdecydowana większość klientów decydujących się na zakup nowego SUV-a wybiera wersję z napędem na jedną oś.
Peugeot w swoim kompaktowym modelu wcale nie oferuje 4x4. Tym, którzy lubią jazdę poza utwardzonymi drogami, proponuje opcjonalny system Grip Control, czyli regulator kontroli trakcji.
Francuzi przyzwyczaili nas do oryginalnych rozwiązań, ale obecnie idą one w parze z praktycznością. 3008 ma odważną stylistykę, także we wnętrzu, jest prze- stronne, wygodne i funkcjonalne. Do tego – z 2-litrowym dieslem – dynamiczne i ekonomiczne. Model ten zaskakuje wysoce precyzyjnym prowadzeniem ze sportową nutą. Zachętą byłaby niższa cena.